Folgen
Lysann Zander
Lysann Zander
Professor of Empirical Educational Research
Bestätigte E-Mail-Adresse bei iew.uni-hannover.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Academic self-efficacy, growth mindsets, and university students' integration in academic and social support networks
L Zander, J Brouwer, E Jansen, C Crayen, B Hannover
Learning and Individual Differences 62, 98-107, 2018
1482018
How immigrant adolescents' self‐views in school and family context relate to academic success in G ermany
B Hannover, CC Morf, J Neuhaus, M Rau, C Wolfgramm, L Zander‐Musić
Journal of Applied Social Psychology 43 (1), 175-189, 2013
672013
Antecedents, consequences, and mechanisms: On the longitudinal interplay between academic self‐enhancement and psychological adjustment
M Dufner, AK Reitz, L Zander
Journal of personality 83 (5), 511-522, 2015
552015
Peerbeziehungen im Klassenzimmer
L Zander, M Kreutzmann, B Hannover
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 20 (3), 353-386, 2017
512017
Sources of male and female students’ belonging uncertainty in the computer sciences
E Höhne, L Zander
Frontiers in psychology 10, 447365, 2019
462019
How school-based dancing classes change affective and collaborative networks of adolescents
L Zander, M Kreutzmann, SG West, E Mettke, B Hannover
Psychology of Sport and Exercise 15 (4), 418-428, 2014
462014
When grades are high but self-efficacy is low: Unpacking the confidence gap between girls and boys in mathematics
L Zander, E Höhne, S Harms, M Pfost, MJ Hornsey
Frontiers in psychology 11, 552355, 2020
452020
Entwicklung, Sozialisation und Lernen
B Hannover, L Zander, I Wolter
Pädagogische Psychologie 6, 139-165, 2014
402014
Religiosity, religious fundamentalism, and ambivalent sexism toward girls and women among adolescents and young adults living in Germany
B Hannover, J Gubernath, M Schultze, L Zander
Frontiers in psychology 9, 380394, 2018
392018
Who asks whom for help in mathematics? A sociometric analysis of adolescents' help-seeking within and beyond clique boundaries
L Zander, IC Chen, B Hannover
Learning and Individual Differences 72, 49-58, 2019
342019
Constructive handling of mistakes in the classroom: The conjoint power of collaborative networks and self-efficacy beliefs
L Zander, M Kreutzmann, I Wolter
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 17 (Suppl 5), 205-223, 2014
312014
Dancing is belonging! How social networks mediate the effect of a dance intervention on students' sense of belonging to their classroom
M Kreutzmann, L Zander, GD Webster
European Journal of Social Psychology 48 (3), 240-254, 2018
302018
Belonging uncertainty as predictor of dropout intentions among first-semester students of the computer sciences
E Höhne, L Zander
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (5), 1099-1119, 2019
282019
Zum Zusammenhang zwischen kollektivem Selbstwert und der Motivation, Deutsch zu lernen. Eine Untersuchung von Schülerinnen und Schülern mit Migrationshintergrund in Deutschland …
C Wolfgramm, M Rau, L Zander-Music, J Neuhaus, B Hannover
Migration, Identität, Sprache und Bildungserfolg., 59-77, 2010
262010
Understanding the relationship between egalitarianism and affective bias: Avenues to reducing prejudice among adolescents
JL Rabinowitz, MA Wittig, M Von Braun, R Franke, L Zander‐Music
Journal of Social Issues 61 (3), 525-545, 2005
262005
Versuch macht kluch g?!
M Kreutzmann, L Zander, B Hannover
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2014
252014
Stereotypenbedrohung als Ursache für geringeren Wortschatzzuwachs bei Grundschulkindern mit Migrationshintergrund
A Sander, A Ohle, N McElvany, L Zander, B Hannover
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 1 (21), 177-197, 2017
232017
Die Bedeutung der Identifikation mit der Herkunftskultur und mit der Aufnahmekultur Deutschland für die soziale Integration Jugendlicher mit Migrationshintergrund in ihrer …
L Zander, B Hannover
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2013
232013
Die Bedeutung der Peers für die individuelle schulische Entwicklung
B Hannover, L Zander
Basiswissen Lehrerbildung: Schule und Unterricht. Lehren und Lernen, 91-105, 2016
222016
The self in educational contexts: How social networks shape self-related cognitions—and vice versa
L Zander, B Hannover
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 5 (17), 225-240, 2014
212014
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20