Folgen
Dr. Andreas Schmitt
Dr. Andreas Schmitt
Headmaster, School for social and emotional development
Bestätigte E-Mail-Adresse bei wichernstift.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Letters in the forest: global precedence effect disappears for letters but not for non-letters under reading-like conditions
T Lachmann, A Schmitt, W Braet, C van Leeuwen
Frontiers in psychology 5, 92343, 2014
492014
There’sa SNARC in the size congruity task
T Weis, S Theobald, A Schmitt, C Van Leeuwen, T Lachmann
Frontiers in Psychology 9, 392808, 2018
162018
Lost in the forest? Global to local interference depends on children's reading skills
A Schmitt, T Lachmann, C van Leeuwen
Acta psychologica 193, 11-17, 2019
152019
Connections are not enough for membership: Letter/non-letter distinction persists through phonological association learning
A Schmitt, C van Leeuwen, T Lachmann
Acta psychologica 176, 85-91, 2017
82017
Skilled readers show different serial-position effects for letter versus non-letter target detection in mixed-material strings
A Schmitt, T Lachmann
Acta Psychologica 204, 103025, 2020
32020
Im Sachunterricht die Grenzen der Sprache einreißen
A Schmitt
Grundschule, 30-33, 2017
22017
What makes a letter a letter?–New evidence for letter-specific processing strategies
A Schmitt
Technische Universität Kaiserslautern, 2016
22016
Beitrag zur realitätsnahen Beschreibung des horizontalen Frischbetondrucks in Elementwänden mit integriertem Dämmstoff
A Schmitt
Dissertation, Kaiserslautern, Technische Universität Kaiserslautern, 2017, 2017
12017
Lernhindernisse im naturwissenschaftlichen Sachunterricht mit dem Universal Design überbrücken: Entwicklung von Lernmaterialien für Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf
A Schmitt
„Brüche und Brücken“ - Übergänge im Kontext des Sachunterrichts., 35-​42, 2020
2020
Gemeinsam forschen - Forschendes Lernen als Kooperationsprojekt von Bachelor- und Masterstudierenden
A Schmitt
Forschendes Lernen im Sachunterricht, 201-208, 2019
2019
Lernen wie von selbst
A Schmitt
Grundschule, 32-34, 2017
2017
Different processing of Navon figures in children with normal reading skills compared to children with poor reading abilities
S Andreas, T Lachmann
Fechner Day 2016, 56, 2016
2016
Letters in the forest: global precedence effect disappears for letters but not for non-letters under reading-like conditions
A Schmitt, T Lachmann
Perception 44, 41-41, 2015
2015
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–13