Folgen
Oliver Dickhäuser
Oliver Dickhäuser
Professor für Pädagogische Psychologie, Universität Mannheim
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-mannheim.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The relationship between self‐compassion and well‐being: A meta‐analysis
U Zessin, O Dickhäuser, S Garbade
Applied Psychology: Health and Well‐Being 7 (3), 340-364, 2015
16372015
Pädagogische psychologie
A Krapp
Beltz, 2001
6572001
Skalen zur Erfassung der Lern-und Leistungsmotivation: SELLMO
B Spinath, J Stiensmeier-Pelster, C Schöne, O Dickhäuser
Hogrefe, 2002
476*2002
Selbstkonzept
B Moschner, O Dickhäuser
Beltz, 2006
4042006
Shifting from face-to-face to online teaching during COVID-19: The role of university faculty achievement goals for attitudes towards this sudden change, and their relevance …
M Daumiller, R Rinas, J Hein, S Janke, O Dickhäuser, M Dresel
Computers in Human Behavior 118, 106677, 2021
3532021
Messung dispositioneller selbstkontroll-kapazität: eine deutsche adaptation der kurzform der self-control scale (SCS-KD)
A Bertrams, O Dickhäuser
Diagnostica 55 (1), 2-10, 2009
3332009
Skalen zur Erfassung des schulischen Selbstkonzepts: SESSKO
C Schöne, O Dickhäuser, B Spinath, J Stiensmeier-Pelster
Hogrefe, 2002
2972002
Die Skalen zum akademischen Selbstkonzept: Konstruktion und Überprüfung eines neuen Instrumentes
O Dickhäuser, C Schöne, B Spinath, J Stiensmeier-Pelster
Zeitschrift für differentielle und diagnostische Psychologie 23 (4), 393-405, 2002
2922002
(Biased) grading of students’ performance: Students’ names, performance level, and implicit attitudes
M Bonefeld, O Dickhäuser
Frontiers in psychology 9, 481, 2018
2092018
Rethinking teachers’ goal orientations: Conceptual and methodological enhancements
S Nitsche, O Dickhäuser, MS Fasching, M Dresel
Learning and instruction 21 (4), 574-586, 2011
1872011
Fähigkeitsselbstkonzepte: Entstehung, Auswirkung, Förderung
O Dickhäuser
Zeitschrift für pädagogische Psychologie 20 (1/2), 5-8, 2006
1682006
Role of self-control strength in the relation between anxiety and cognitive performance.
A Bertrams, C Englert, O Dickhäuser, RF Baumeister
Emotion 13 (4), 668, 2013
1592013
Antecedents and consequences of students' achievement goals: A mediation analysis
FC Dinger, O Dickhäuser, B Spinath, R Steinmayr
Learning and Individual Differences 28, 90-101, 2013
1582013
“Letztes Halbjahr stand ich zwei” Zur Akkuratheit selbst berichteter Noten
O Dickhäuser, I Plenter
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 19 (4), 219-224, 2005
1582005
Assessing how teachers enhance self-regulated learning: A multiperspective approach
C Dignath-van Ewijk, O Dickhäuser, G Büttner
Journal of Cognitive Education and Psychology 12 (3), 338, 2013
1512013
Gender differences in young children's math ability attributions
O Dickhauser, W Meyer
Psychology Science 48 (1), 3, 2006
1502006
How to reduce test anxiety and academic procrastination through inquiry of cognitive appraisals: A pilot study investigating the role of academic self-efficacy
A Krispenz, C Gort, L Schültke, O Dickhäuser
Frontiers in psychology 10, 1917, 2019
1472019
High-school students' need for cognition, self-control capacity, and school achievement: Testing a mediation hypothesis
A Bertrams, O Dickhäuser
Learning and Individual Differences 19 (1), 135-138, 2009
1462009
Longitudinal relations between teaching-related motivations and student-reported teaching quality
AK Praetorius, F Lauermann, RM Klassen, O Dickhäuser, S Janke, ...
Teaching and teacher education 65, 241-254, 2017
1452017
University instructors’ achievement goals for teaching.
M Daumiller, O Dickhäuser, M Dresel
Journal of educational psychology 111 (1), 131, 2019
1432019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20