Teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge: The role of structural differences in teacher education T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, ... Journal of teacher education 64 (1), 90-106, 2013 | 1034 | 2013 |
The effects of expert scaffolding in elementary science professional development on teachers’ beliefs and motivations, instructional practices, and student achievement. T Kleickmann, S Tröbst, A Jonen, J Vehmeyer, K Möller Journal of educational psychology 108 (1), 21, 2016 | 280 | 2016 |
What makes a good teacher? The relative importance of mathematics teachers’ cognitive ability, personality, knowledge, beliefs, and motivation for instructional quality F Baier, AT Decker, T Voss, T Kleickmann, U Klusmann, M Kunter British Journal of Educational Psychology 89 (4), 767-786, 2019 | 246 | 2019 |
Der Einfluss von Lehrervorstellungen zum Lernen und Lehren auf die Gestaltung des Unterrichts und auf motivationale Schülervariablen A Hartinger, T Kleickmann, B Hawelka Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9, 110-126, 2006 | 201 | 2006 |
Mathematics teachers’ beliefs T Voss, T Kleickmann, M Kunter, A Hachfeld Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013 | 199 | 2013 |
The development of teachers’ professional competence M Kunter, T Kleickmann, U Klusmann, D Richter Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013 | 193 | 2013 |
Preservice biology teachers’ professional knowledge: Structure and learning opportunities J Großschedl, U Harms, T Kleickmann, I Glowinski Journal of Science Teacher Education 26, 291-318, 2015 | 191 | 2015 |
Naturwissenschaften in der Primarstufe K Möller, I Hardy, A Jonen, T Kleickmann, E Blumberg Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule. Münster, 161-193, 2006 | 156 | 2006 |
Lernen an der Universität T Kleickmann, Y Anders Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011 | 122 | 2011 |
Fachdidaktisches Wissen von Lehrkräften und multiple Ziele im naturwissenschaftlichen Sachunterricht K Lange, T Kleickmann, S Tröbst, K Möller Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 15 (1), 55-75, 2012 | 113 | 2012 |
Professionswissen von Lehramtsstudierenden der mathematisch-naturwissenschaftlichen Fächer–Testentwicklung im Rahmen des Projekts KiL T Kleickmann, J Großschedl, U Harms, A Heinze, S Herzog, F Hohenstein, ... Unterrichtswissenschaft 42 (3), 280-288, 2014 | 110 | 2014 |
Zusammenhänge fachspezifischer Vorstellungen von Grundschullehrkräften zum Lehren und Lernen mit Fortschritten von Schülerinnen und Schülern im konzeptuellen … T Kleickmann Münster (Westfalen), Univ., Diss., 2008, 2008 | 107 | 2008 |
Content knowledge and pedagogical content knowledge in Taiwanese and German mathematics teachers T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, M Cheo, ... Teaching and Teacher Education 46, 115-126, 2015 | 101 | 2015 |
Content-related knowledge of biology teachers from secondary schools: Structure and learning opportunities J Grossschedl, D Mahler, T Kleickmann, U Harms International Journal of Science Education 36 (14), 2335-2366, 2014 | 96 | 2014 |
Blinde Flecken des Modells der drei Basisdimensionen von Unterrichtsqualität? Das Modell im Spiegel einer internationalen Synthese von Merkmalen der Unterrichtsqualität AK Praetorius, W Rogh, T Kleickmann Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung 48 (3), 303-318, 2020 | 95 | 2020 |
Sind die bildungswissenschaftlichen Standards für die Lehramtsausbildung in den Curricula der Hochschulen angekommen F Hohenstein, F Zimmermann, T Kleickmann, O Köller, J Möller Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 17 (3), 497-507, 2014 | 94 | 2014 |
Classroom complexity affects student teachers’ behavior in a VR classroom Y Huang, E Richter, T Kleickmann, A Wiepke, D Richter Computers & Education 163, 104100, 2021 | 91 | 2021 |
Towards developing a theory of generic teaching quality. Origin, current status, and necessary next steps regarding the three basic dimensions model AK Praetorius, E Klieme, T Kleickmann, E Brunner, A Lindmeier, S Taut, ... Empirische Forschung zu Unterrichtsqualität. Theoretische Grundfragen und …, 2020 | 91 | 2020 |
Instruction and students’ declining interest in science: An analysis of German fourth-and sixth-grade classrooms S Tröbst, T Kleickmann, K Lange-Schubert, A Rothkopf, K Möller American Educational Research Journal 53 (1), 162-193, 2016 | 91 | 2016 |
Teacher knowledge experiment: Testing mechanisms underlying the formation of preservice elementary school teachers’ pedagogical content knowledge concerning fractions and … S Tröbst, T Kleickmann, A Heinze, A Bernholt, R Rink, M Kunter Journal of Educational Psychology 110 (8), 1049, 2018 | 85 | 2018 |