Folgen
Thilo Kleickmann
Thilo Kleickmann
Bestätigte E-Mail-Adresse bei paedagogik.uni-kiel.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge: The role of structural differences in teacher education
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, ...
Journal of teacher education 64 (1), 90-106, 2013
9322013
The effects of expert scaffolding in elementary science professional development on teachers’ beliefs and motivations, instructional practices, and student achievement.
T Kleickmann, S Tröbst, A Jonen, J Vehmeyer, K Möller
Journal of educational psychology 108 (1), 21, 2016
2492016
Der Einfluss von Lehrervorstellungen zum Lernen und Lehren auf die Gestaltung des Unterrichts und auf motivationale Schülervariablen
A Hartinger, T Kleickmann, B Hawelka
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9, 110-126, 2006
1922006
The development of teachers’ professional competence
M Kunter, T Kleickmann, U Klusmann, D Richter
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013
1762013
What makes a good teacher? The relative importance of mathematics teachers’ cognitive ability, personality, knowledge, beliefs, and motivation for instructional quality
F Baier, AT Decker, T Voss, T Kleickmann, U Klusmann, M Kunter
British Journal of Educational Psychology 89 (4), 767-786, 2019
1752019
Preservice biology teachers’ professional knowledge: Structure and learning opportunities
J Großschedl, U Harms, T Kleickmann, I Glowinski
Journal of Science Teacher Education 26 (3), 291-318, 2015
1742015
Mathematics teachers’ beliefs
T Voss, T Kleickmann, M Kunter, A Hachfeld
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013
1702013
Naturwissenschaften in der Primarstufe
K Möller, I Hardy, A Jonen, T Kleickmann, E Blumberg
Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule. Münster, 161-193, 2006
1482006
Lernen an der Universität
T Kleickmann, Y Anders
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011
1122011
Fachdidaktisches Wissen von Lehrkräften und multiple Ziele im naturwissenschaftlichen Sachunterricht
K Lange, T Kleickmann, S Tröbst, K Möller
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 15 (1), 55-75, 2012
1102012
Zusammenhänge fachspezifischer Vorstellungen von Grundschullehrkräften zum Lehren und Lernen mit Fortschritten von Schülerinnen und Schülern im konzeptuellen …
T Kleickmann
Münster (Westfalen), Univ., Diss., 2008, 2008
1022008
Professionswissen von Lehramtsstudierenden der mathematisch-naturwissenschaftlichen Fächer–Testentwicklung im Rahmen des Projekts KiL
T Kleickmann, J Großschedl, U Harms, A Heinze, S Herzog, F Hohenstein, ...
Unterrichtswissenschaft 42 (3), 280-288, 2014
962014
Sind die bildungswissenschaftlichen Standards für die Lehramtsausbildung in den Curricula der Hochschulen angekommen
F Hohenstein, F Zimmermann, T Kleickmann, O Köller, J Möller
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 17 (3), 497-507, 2014
922014
Content knowledge and pedagogical content knowledge in Taiwanese and German mathematics teachers
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, M Cheo, ...
Teaching and Teacher Education 46, 115-126, 2015
892015
Content-related knowledge of biology teachers from secondary schools: Structure and learning opportunities
J Grossschedl, D Mahler, T Kleickmann, U Harms
International Journal of Science Education 36 (14), 2335-2366, 2014
892014
Instruction and students’ declining interest in science: An analysis of German fourth-and sixth-grade classrooms
S Tröbst, T Kleickmann, K Lange-Schubert, A Rothkopf, K Möller
American Educational Research Journal 53 (1), 162-193, 2016
802016
Blinde Flecken des Modells der drei Basisdimensionen von Unterrichtsqualität? Das Modell im Spiegel einer internationalen Synthese von Merkmalen der Unterrichtsqualität
AK Praetorius, W Rogh, T Kleickmann
Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung 48 (3), 303-318, 2020
742020
Teacher knowledge experiment: Testing mechanisms underlying the formation of preservice elementary school teachers’ pedagogical content knowledge concerning fractions and …
S Tröbst, T Kleickmann, A Heinze, A Bernholt, R Rink, M Kunter
Journal of Educational Psychology 110 (8), 1049, 2018
712018
Zusammenhänge zwischen Lehrervorstellungen und kognitivem Strukturieren im Unterricht am Beispiel von Scaffolding-Maßnahmen
T Kleickmann, J Vehmeyer, K Möller
Unterrichtswissenschaft 38 (3), 210-228, 2010
682010
Classroom complexity affects student teachers’ behavior in a VR classroom
Y Huang, E Richter, T Kleickmann, A Wiepke, D Richter
Computers & Education 163, 104100, 2021
652021
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20