Follow
Nantje Otterpohl
Nantje Otterpohl
Verified email at psychol.uni-giessen.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Which one works best? Considering the relative importance of motivational regulation strategies
M Schwinger, N Otterpohl
Learning and individual differences 53, 122-132, 2017
1012017
Cross-lagged relations among parenting, children's emotion regulation, and psychosocial adjustment in early adolescence
N Otterpohl, E Wild
Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology 44 (1), 93-108, 2015
972015
Psychological impact of corona lockdown in Germany: Changes in need satisfaction, well-being, anxiety, and depression
M Schwinger, M Trautner, H Kärchner, N Otterpohl
International journal of environmental research and public health 17 (23), 9083, 2020
712020
Influence of parenting behavior on psychosocial adjustment in early adolescence: Mediated by anger regulation and moderated by gender
JE Rueth, N Otterpohl, E Wild
Social Development 26 (1), 40-58, 2017
662017
Structure of contingent self-esteem
M Schwinger, C Schöne, N Otterpohl
European Journal of Psychological Assessment, 2015
422015
Inklusion versus Exklusion: Schulsetting und Lese-Rechtschreibentwicklung von Kindern mit Förderschwerpunkt Lernen
D Stranghöner, J Hollmann, N Otterpohl, E Wild, B Lütje-Klose, ...
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2017
382017
The dark side of perceived positive regard: When parents’ well-intended motivation strategies increase students’ test anxiety
N Otterpohl, R Lazar, J Stiensmeier-Pelster
Contemporary Educational Psychology 56, 79-90, 2019
362019
Kindliche Regulation von Wut
N Otterpohl, S Imort, A Lohaus, N Heinrichs
Kindheit und Entwicklung, 2011
352011
The intergenerational continuity of parental conditional regard and its role in mothers’ and adolescents’ contingent self‐esteem and depressive symptoms
N Otterpohl, ST Steffgen, J Stiensmeier‐Pelster, K Brenning, B Soenens
Social Development 29 (1), 143-158, 2020
262020
Exploring the interplay of adaptive and maladaptive strategies: Prevalence and functionality of anger regulation profiles in early adolescence
N Otterpohl, M Schwinger, E Wild
The Journal of Early Adolescence 36 (8), 1042-1069, 2016
262016
Autonomy-related parenting profiles and their effects on adolescents’ academic and psychological development: A longitudinal person-oriented analysis
Z Teuber, X Tang, L Sielemann, N Otterpohl, E Wild
Journal of Youth and Adolescence 51 (7), 1333-1353, 2022
22*2022
The interplay of parental response to anger, adolescent anger regulation, and externalizing and internalizing problems: A longitudinal study
N Otterpohl, E Wild, SS Havighurst, J Stiensmeier-Pelster, CE Kehoe
Research on Child and Adolescent Psychopathology, 1-15, 2021
202021
Kooperation zwischen Elternhaus und Schule im Kontext der schulischen Leistungsentwicklung
N Otterpohl, E Wild
Handbuch Entwicklungs-und Erziehungspsychologie, 293-306, 2019
202019
Die Rolle der Familie beim Erwerb komplexer sprachlicher Fähigkeiten in der Sekundarstufe I
A Krah, U Quasthoff, V Heller, E Wild, J Hollmann, N Otterpohl
Sprachförderung und Sprachdiagnostik. Interdisziplinäre Perspektiven 1, 68-88, 2013
202013
Erfassung von elterlicher bedingter Wertschätzung im Lern-und Leistungsbereich und im Bereich der Emotionsregulation
N Otterpohl, AG Keil, A Assor, J Stiensmeier-Pelster
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 2017
172017
Die Rolle familialer Unterstützung beim Erwerb von Argumentationskompetenz in der Sekundarstufe I
E Wild, U Quasthoff, J Hollmann, N Otterpohl, A Krah, S Ohlhus
Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and …, 2012
162012
Tuning in to Kids: Ein Elterntraining zur Förderung der Emotionssozialisation im Vorschulalter
N Otterpohl, K Buchenau, S Havighurst, J Stiensmeier-Pelster, C Kehoe
Kindheit und Entwicklung 29 (1), 52-60, 2020
152020
Children's evaluative skills in informal reasoning: The role of parenting practices and communication patterns
GS Chng, E Wild, J Hollmann, N Otterpohl
Learning, Culture and Social Interaction 3 (2), 88-97, 2014
152014
Mündliches und schriftliches Argumentieren in der Sekundarstufe I: Können Eltern ihre Kinder beim Erwerb dieser Schlüsselkompetenzen unterstützen?
U Quasthoff, E Wild, M Domenech, J Hollmann, C Kluger, A Krah, ...
Forschungsinitiative Sprachdiagnostik und Sprachförderung-Ergebnisse, 2015
142015
Der Erwerb sprachlicher Kompetenzen im Elternhaus-Erste Befunde zur Güte eines Fragebogens zur Erfassung des Anregungsgehaltes von Familienkonversationen
J Hollmann, E Wild, U Quasthoff, A Krah, N Otterpohl
Unterrichtswissenschaft 40 (1), 2012
132012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20