Prof. Dr. Andreas Bausch
Prof. Dr. Andreas Bausch
Bestätigte E-Mail-Adresse bei wirtschaft.uni-giessen.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Is innovation always beneficial? A meta-analysis of the relationship between innovation and performance in SMEs
N Rosenbusch, J Brinckmann, A Bausch
Journal of business Venturing 26 (4), 441-457, 2011
18352011
Explaining the heterogeneity of the leadership-innovation relationship: Ambidextrous leadership
K Rosing, M Frese, A Bausch
The leadership quarterly 22 (5), 956-974, 2011
9782011
Organizational culture and innovation: A meta‐analytic review
T Büschgens, A Bausch, DB Balkin
Journal of product innovation management 30 (4), 763-781, 2013
5812013
The mediating role of entrepreneurial orientation in the task environment–performance relationship: A meta-analysis
N Rosenbusch, A Rauch, A Bausch
Journal of management 39 (3), 633-659, 2013
4042013
The effect of context-related moderators on the internationalization-performance relationship: Evidence from meta-analysis
A Bausch, M Krist
Management international review 47 (3), 319-347, 2007
3552007
Success patterns of exploratory and exploitative innovation: A meta-analysis of the influence of institutional factors
V Mueller, N Rosenbusch, A Bausch
Journal of Management 39 (6), 1606-1636, 2013
1872013
Evidence-based entrepreneurship: Cumulative science, action principles, and bridging the gap between science and practice
M Frese, A Bausch, P Schmidt, A Strauch, R Kabst
Foundations and Trends in Entrepreneurship 8 (1), 2012
792012
Die Multiplikator-Methode–Ein betriebswirtschaftlich sinnvolles Instrument zur Unternehmenswert-und Kaufpreisfindung in Akquisitionsprozessen
A Bausch
Finanz Betrieb 2 (7-8), 448-459, 2000
732000
Product diversification strategy and financial performance: meta-analytic evidence on causality and construct multidimensionality
A Bausch, F Pils
Review of Managerial Science 3 (3), 157-190, 2009
712009
Antecedents of MNE performance: blinded by the obvious in 35 years of literature
L Matysiak, A Bausch
Multinational Business Review, 2012
482012
How do transformational leaders promote exploratory and exploitative innovation? Examining the black box through MASEM
P S. Kraft, A Bausch
Journal of Product Innovation Management 33 (6), 687-707, 2016
412016
Innovationen im Controlling am Beispiel der Entwicklung monetärer Kennzahlensysteme
A Bausch, L Kaufmann
Controlling 3, 121-128, 2000
392000
Is market value-based residual income a superior performance measure compared to book value-based residual income?
A Bausch, BE Weißenberger, M Blome
Giessener Elektronische Bibliothek, 2005
372005
Organizing for radical innovation—A multi-level behavioral approach
T Büschgens, A Bausch, DB Balkin
The Journal of High Technology Management Research 24 (2), 138-152, 2013
322013
Research on export performance over the past 10 years: a narrative review
T Ruppenthal, A Bausch
European Journal of International Management 3 (3), 328-364, 2009
302009
Handbook utility management
A Bausch, B Schwenker
Springer, 2009
292009
Ermittlung von Restwerten–eine vergleichende Gegenüberstellung von Ausstiegs-und Fortführungswerten
A Bausch, U Pape
Finanz Betrieb 7 (7-8), 474-484, 2005
292005
Innovation und Unternehmenserfolg: Eine meta-analytische Untersuchung
A Bausch, N Rosenbusch
Die Unternehmung, 125-140, 2006
272006
Unternehmungszusammenschlüsse: Strategien und Strukturen für kooperatives und akquisitorisches Wachstum in Industrieunternehmungen
A Bausch
Springer-Verlag, 2013
252013
Unternehmungszusammenschlüsse: Strategien und Strukturen für kooperatives und akquisitorisches Wachstum in Industrieunternehmungen
A Bausch
Springer-Verlag, 2013
252013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20