Follow
Nicolas Merz
Nicolas Merz
Research Fellow am Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung
Verified email at wzb.eu
Title
Cited by
Cited by
Year
The manifesto data collection. Manifesto project (MRG/CMP/MARPOR). Version 2015a
A Volkens, P Lehmann, T Matthieß, N Merz, S Regel, A Werner
Berlin: Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), 2015
668*2015
The Manifesto Corpus: A new resource for research on political parties and quantitative text analysis
N Merz, S Regel, J Lewandowski
Research & Politics 3 (2), 2053168016643346, 2016
1472016
Manifesto Corpus
P Lehmann, T Matthieß, N Merz, S Regel, A Werner
Berlin: WZB Berlin Social Science Center, 2015
952015
The Manifesto Project Dataset-Codebook
A Volkens, P Lehmann, T Matthieß, N Merz, S Regel, A Werner
Manifesto Project (MRG/CMP/MARPOR). Version 2016a. Berlin …, 2016
68*2016
Die Programmatik der Parteien
N Merz, S Regel
Handbuch Parteienforschung, 211-238, 2013
632013
Gaining voice in the mass media: The effect of parties’ strategies on party–issue linkages in election news coverage
N Merz
Acta Politica 52 (4), 436-460, 2017
272017
Verschwinden die programmatischen Alternativen?
A Volkens, N Merz
Demokratie und Krise, 95-126, 2015
202015
The Manifesto-Media Link: How Mass Media Mediate Manifesto Messages
N Merz
Humboldt-Universität zu Berlin, 2018
172018
Regieren die Medien?
K Newton, N Merz
Demokratie und Krise, 439-471, 2015
132015
What are Manifestos for? Selecting and Typing Documents for the Database
N Merz, S Regel
Volkens et al. (eds.): Mapping Policy Preferences from Texts III …, 2013
102013
Are Programmatic Alternatives Disappearing? The Quality of Election Manifestos in 21 OECD Countries Since the 1950s
A Volkens, N Merz
Democracy and Crisis, 71-95, 2018
82018
The Manifesto Data Collection: South America, Version 2015a
P Lehman, T Matthiess, N Merz, S Regel, A Werner
Berlin: Wissenschaftszentrum Berlin fuer Sozialforschung (WZB), 2015
72015
Package ‘manifestoR’
J Lewandowski, N Merz, S Regel, P Lehmann, MJ Lewandowski
22015
Wie haben die Parteien auf die Wirtschafts- und Finanzkrise reagiert? Eine Untersuchung der Thematisierungsstrategien europäischer Parteien unter besonderer Berücksichtigung …
N Merz
Wirtschaft, Krise und Wahlverhalten, 301-329, 2015
22015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–14