Folgen
Thomas Koehler
Thomas Koehler
Bestätigte E-Mail-Adresse bei tu-dresden.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Usability evaluation of personalized adaptive e-learning system using USE questionnaire
D Hariyanto, MB Triyono, T Köhler
Knowledge Management & E-Learning: An International Journal 12 (1), 85-105, 2020
902020
Kommunikation im Internet
W Frindte, T Köhler
Peter Lang Verlag, 1999
891999
Das Selbst im Netz. Die Konstruktion sozialer Identität in der computervermittelten Kommunikation.
T Köhler
Westdeutscher Verlag Wiesbaden, 2003
84*2003
Revenue vs. Costs of MOOC platforms. Discussion of business models for xMOOC providers, based on empirical findings and experiences during implementation of the project iMooX
H Fischer, S Dreisiebner, O Franken, M Ebner, M Kopp, T Koehler
7th International Conference of Education, Research and Innovation …, 2014
772014
Lehren und Lernen mit Multimedia und Internet.
T Köhler, N Kahnwald, M Reitmaier
Medienpsychologie, 477-501, 2008
652008
E-Learning Trends and Hypes in Academic Teaching. Methodology and Findings of a Trend Study.
H Fischer, L Heise, M Heinz, K Moebius, T Koehler
International Association for Development of the Information Society, 2014
502014
A conceptual framework for designing smart learning environments
S Freigang, L Schlenker, T Köhler
Smart Learning Environments 5, 1-17, 2018
452018
Die Gamifizierung der Hochschullehre–Potenziale und Herausforderungen
H Fischer, M Heinz, L Schlenker, S Münster, F Follert, T Köhler
Gamification und Serious Games: Grundlagen, Vorgehen und Anwendungen, 113-125, 2017
412017
Bridging the subdisciplines: An overview of communication and technology research
LA Lievrouw, EP Bucy, TA Finn, W Frindte, RA Gershon, ...
Annals of the International Communication Association 24 (1), 271-296, 2001
412001
Evaluation of Indonesian Technical and Vocational Education in Addressing the Gap in Job Skills Required by Industry
M Ali, B Triyono, T Koehler
2020 Third International Conference on Vocational Education and Electrical …, 2020
392020
Knowledge management in sustainability research projects: Concepts, effective models, and examples in a multi-stakeholder environment
DB Kaiser, T Köhler, T Weith
Applied Environmental Education & Communication 15 (1), 4-17, 2016
392016
Nutzung von Social Media und onlinebasierten Anwendungen in der Wissenschaft
D Pscheida, S Albrecht, S Herbst, C Minet, T Köhler
352013
“Brokering” Behavior in Collaborative Learning Systems
CM Stuetzer, T Koehler, KM Carley, G Thiem
Procedia-Social and Behavioral Sciences 100, 94-107, 2013
312013
Identification Key Factor in Link and Match Between Technical and Vocational Education and Training with Industry Needs in Indonesia
M Ali, D Mardapi, T Koehler
International Conference on Online and Blended Learning 2019 (ICOBL 2019 …, 2020
292020
How to identify e-learning trends in academic teaching: Methodological approaches and the analysis of scientific discourses
H Fischer, L Heise, M Heinz, K Moebius, T Koehler
Interactive Technology and Smart Education 12 (1), 31-43, 2015
292015
Rahmenbedingungen für eine Breitbandoffensive in Deutschland
G Erber, T Köhler, C Lattemann, B Preissl, J Rentmeister
Potsdam, Germany, 2004
292004
A Web-Based Adaptive E-learning Application for Engineering Students: An Expert-Based Evaluation.
D Hariyanto, T Köhler
Int. J. Eng. Pedagog. 10 (2), 60-71, 2020
282020
Didaktik virtueller Realität: Ansätze für eine zielgruppengerechte Gestaltung im Kontext akademischer Bildung
T Köhler, S Münster, L Schlenker
Hochschuldidaktik im Zeichen von Heterogenität und Vielfalt …, 2013
282013
Das Online-Berichtsheft: Stärkung der Lernortkooperation in der dualen Berufsausbildung durch Web2. 0
T Köhler, J Neumann
wbv Media GmbH & Company KG, 2013
282013
3D modeling technologies as tools for the reconstruction and visualization of historic items in humanities. A literature-based survey
S Münster, T Koehler, S Hoppe
Across space and time. papers from the 41st conference on computer …, 2013
272013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20