Folgen
Thomas Koehler
Thomas Koehler
Bestätigte E-Mail-Adresse bei tu-dresden.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Kommunikation im Internet
W Frindte, T Köhler
Lang, 1999
801999
Das Selbst im Netz
T Köhler
Die Konstruktion sozialer Identität in der computervermittelten …, 2003
782003
Revenue vs. Costs of MOOC platforms. Discussion of business models for xMOOC providers, based on empirical findings and experiences during implementation of the project iMooX
H Fischer, S Dreisiebner, O Franken, M Ebner, M Kopp, T Koehler
7th International Conference of Education, Research and Innovation …, 2014
732014
Lehren und Lernen mit Multimedia und Internet
T Köhler, N Kahnwald, M Reitmaier
Medienpsychologie, 477-501, 2008
622008
Usability evaluation of personalized adaptive e-learning system using USE questionnaire
D Hariyanto, MB Triyono, T Köhler
Knowledge Management & E-Learning: An International Journal 12 (1), 85-105, 2020
552020
Bridging the subdisciplines: An overview of communication and technology research
LA Lievrouw, EP Bucy, TA Finn, W Frindte, RA Gershon, ...
Annals of the International Communication Association 24 (1), 271-296, 2001
382001
A conceptual framework for designing smart learning environments
S Freigang, L Schlenker, T Köhler
Smart Learning Environments 5, 1-17, 2018
372018
Knowledge management in sustainability research projects: Concepts, effective models, and examples in a multi-stakeholder environment
DB Kaiser, T Köhler, T Weith
Applied Environmental Education & Communication 15 (1), 4-17, 2016
362016
E-Learning Trends and Hypes in Academic Teaching. Methodology and Findings of a Trend Study.
H Fischer, L Heise, M Heinz, K Moebius, T Koehler
International Association for Development of the Information Society, 2014
342014
Nutzung von Social Media und onlinebasierten Anwendungen in der Wissenschaft
D Pscheida, S Albrecht, S Herbst, C Minet, T Köhler
332013
Die Kompetenzen der Lehrenden an Schulen im Umgang mit digitalen Medien und die Wechselwirkungen zwischen Lehrtheorien und mediendidaktischem Handeln
MG Brandhofer
322015
Die Gamifizierung der Hochschullehre–Potenziale und Herausforderungen
H Fischer, M Heinz, L Schlenker, S Münster, F Follert, T Köhler
Gamification und Serious Games: Grundlagen, Vorgehen und Anwendungen, 113-125, 2017
292017
Rahmenbedingungen für eine Breitbandoffensive in Deutschland
G Erber, T Köhler, C Lattemann, B Preissl, J Rentmeister
Potsdam, Germany, 2004
292004
How to identify e-learning trends in academic teaching: Methodological approaches and the analysis of scientific discourses
H Fischer, L Heise, M Heinz, K Moebius, T Koehler
Interactive Technology and Smart Education 12 (1), 31-43, 2015
282015
“Brokering” Behavior in Collaborative Learning Systems
CM Stuetzer, T Koehler, KM Carley, G Thiem
Procedia-Social and Behavioral Sciences 100, 94-107, 2013
272013
Didaktik virtueller Realität: Ansätze für eine zielgruppengerechte Gestaltung im Kontext akademischer Bildung
T Köhler, S Münster, L Schlenker
Hochschuldidaktik im Zeichen von Heterogenität und Vielfalt …, 2013
272013
Sozialwissenschaftliche Theorien und Befunde zur computervermittelten Kommunikation
T Köhler
Frindte, W., Köhler, T.(Hg.): Kommunikation im Internet. Frankfurt am Main …, 1999
271999
Das Online-Berichtsheft: Stärkung der Lernortkooperation in der dualen Berufsausbildung durch Web2. 0
T Köhler, J Neumann
wbv Media GmbH & Company KG, 2013
262013
Open Innovation in the Big Data Era With the MOVING Platform
I Vagliano, F Günther, M Heinz, A Apaolaza, I Bienia, G Breitfuss, T Blume, ...
IEEE MultiMedia 25 (3), 8-21, 2018
242018
From project teams to a virtual organization: The case of the education portal Thuringia
T Köhler, P Schilde
Frontiers of e-Business Research 2 (2), 237-250, 2003
212003
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20