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Steffen Marx
Steffen Marx
Technische Universität Dresden, Institut für Massivbau, Professor für Ingenieurbau
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Jahr
Development of design and construction of high-speed railway bridges in Germany
C Kang, S Schneider, M Wenner, S Marx
Engineering structures 163, 184-196, 2018
772018
Concrete support structures for offshore wind turbines: Current status, challenges, and future trends
A Mathern, C von der Haar, S Marx
Energies 14 (7), 1995, 2021
592021
Fatigue behaviour of a normal‐strength concrete–number of cycles to failure and strain development
J Hümme, C von der Haar, L Lohaus, S Marx
Structural Concrete 17 (4), 637-645, 2016
502016
A brief review of developments and challenges for high-speed rail bridges in China and Germany
M Su, G Dai, S Marx, W Liu, S Zhang
Structural Engineering International 29 (1), 160-166, 2019
432019
Zum Einfluss der Belastungsfrequenz und der Spannungsgeschwindigkeit auf die Ermüdungsfestigkeit von Beton
S Schneider, D Vöcker, S Marx
Beton‐und Stahlbetonbau 107 (12), 836-845, 2012
342012
A strain model for fatigue‐loaded concrete
C von der Haar, S Marx
Structural Concrete 19 (2), 463-471, 2018
332018
Design aspects of concrete towers for wind turbines
C von der Haar, S Marx
Journal of the South African Institution of Civil Engineering 57 (4), 30-37, 2015
332015
Prestressing concrete members with fibre‐reinforced polymer reinforcement: State of research
K Zdanowicz, R Kotynia, S Marx
Structural Concrete 20 (3), 872-885, 2019
322019
Integral railway bridges in Germany
S Marx, G Seidl
Structural engineering international 21 (3), 332-340, 2011
312011
Monitoring concept for the propagation of compressive fatigue in externally prestressed concrete beams using digital image correlation and fiber optic sensors
H Becks, A Baktheer, S Marx, M Classen, J Hegger, R Chudoba
Fatigue & Fracture of Engineering Materials & Structures 46 (2), 514-526, 2023
302023
Leitfaden Gestaltung von Eisenbahnbrücken
J Schlaich
Fischer Druck, 2008
302008
Development of stiffness and ultrasonic pulse velocity of fatigue loaded concrete
C von der Haar, S Marx
Structural Concrete 17 (4), 630-636, 2016
282016
Untersuchungen zum Ermüdungsverhalten eines höherfesten Normalbetons
C von der Haar, J Hümme, S Marx, L Lohaus
Beton‐und Stahlbetonbau 110 (10), 699-709, 2015
282015
Development of a resonant fatigue testing facility for large-scale beams in bending
S Schneider, R Herrmann, S Marx
International Journal of Fatigue 113, 171-183, 2018
262018
Untersuchungen zum Einfluss der Probekörpergröße auf den Ermüdungswiderstand von hochfestem Beton
S Schneider, J Hümme, S Marx, L Lohaus
Beton‐und Stahlbetonbau 113 (1), 58-67, 2018
262018
Die Scherkondetalbrücke, die erste semi‐integrale Talbrücke der DB AG auf der Neubaustrecke Erfurt–Leipzig/Halle VDE 8.2
S Marx, L Krontal, S Bätz, A Vehlow
Beton‐und Stahlbetonbau 105 (3), 134-141, 2010
262010
Application of machine learning methods on real bridge monitoring data
F Wedel, S Marx
Engineering Structures 250, 113365, 2022
242022
Konzept zur BIM‐basierten Instandhaltung von Ingenieurbauwerken mit Monitoringsystemen
R Hartung, H Naraniecki, K Klemt‐Albert, S Marx
Bautechnik 97 (12), 826-835, 2020
222020
Konzepte für die Bewertung von Brücken mit Spannungsrisskorrosionsgefahr
G Schacht, M Käding, G Bolle, S Marx
Beton‐und Stahlbetonbau 114 (2), 85-94, 2019
222019
Design of railway bridges for dynamic loads due to high-speed traffic
S Schneider, S Marx
Engineering Structures 174, 396-406, 2018
222018
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