Ilka Wolter
Ilka Wolter
PostDoc, Leibniz Institute for Educational Trajectories, Bamberg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei lifbi.de
TitelZitiert vonJahr
Changing (S) expectations: How gender fair job descriptions impact children's perceptions and interest regarding traditionally male occupations
D Vervecken, B Hannover, I Wolter
Journal of Vocational Behavior 82 (3), 208-220, 2013
672013
Gender stereotype endorsement differentially predicts girls' and boys' trait-state discrepancy in math anxiety
M Bieg, T Goetz, I Wolter, NC Hall
Frontiers in Psychology 6, 1404, 2015
512015
Reading is for girls!? The negative impact of preschool teachers' traditional gender role attitudes on boys' reading related motivation and skills.
I Wolter, E Braun, B Hannover
Frontiers in Psychology 6, 1267, 2015
402015
Gender-typicality of activity offerings and child–teacher relationship closeness in German “Kindergarten”. Influences on the development of spelling competence as an indicator …
I Wolter, M Glüer, B Hannover
Learning and Individual Differences 31, 59-65, 2014
232014
Entwicklung, Sozialisation und Lernen
B Hannover, L Zander, I Wolter
Pädagogische Psychologie 6, 139-165, 2014
152014
Geschlechtsspezifische Unterschiede in der Entwicklung des Selbstkonzepts im Grundschulalter
I Wolter, U Kessels, B Hannover
Selbstkonzepte im Grundschulalter–Modelle, empirische Ergebnisse …, 2011
14*2011
Constructive handling of mistakes in the classroom: The conjoint power of collaborative networks and self-efficacy beliefs
L Zander, M Kreutzmann, I Wolter
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 5 (17), 205-223, 2014
112014
The impact of students' gender-role orientation on competence development in mathematics and reading in secondary school
L Ehrtmann, I Wolter
Learning and Individual Differences 61, 256-264, 2018
62018
Stellungnahme zur Lage des wissenschaftlichen Nachwuchses in der Psychologie
K Rentzsch, C Harzer, I Wolter
Psychologische Rundschau, 2017
62017
Kognitive und affektive Fähigkeitsselbstkonzepte zu Schulbeginn. Domänenspezifische Differenzierung und Geschlechtsunterschiede.
I Wolter, B Hannover
Lernen und Geschlecht 22, 151-171, 2014
62014
Do computer games jeopardize educational outcomes? A prospective study on gaming times and academic achievement
T Gnambs, L Stasielowicz, I Wolter, M Appel
PsyArXiv. June 23, 2018
52018
Gender role self-concept at school start and its impact on academic self-concept and performance in mathematics and reading
I Wolter, B Hannover
European Journal of Developmental Psychology 13 (6), 681-703, 2016
52016
Entwicklung von Selbst und Identität: Die besondere Bedeutung des Jugendalters
B Hannover, I Wolter, L Zander
B. Gniewosz & P. F. Titzmann (Hrsg.) Handbuch Jugend: Psychologische …, 2018
3*2018
Empirische Arbeit: Was heißt „kannibalisch “,„foltern “und „zerstören “? Geschlechtsspezifischer Wortschatz von Grundschulkindern in Abhängigkeit von der Familiensprache
W El-Khechen, N McElvany, I Wolter, U Kessels
Psychologie in Erziehung und Unterricht 64 (2), 123-137, 2017
32017
Large-scale assessments: Potentials and challenges in longitudinal designs.
J von Maurice, S Zinn, I Wolter
Psychological Test and Assessment Modeling 59 (1), 35-54, 2017
32017
There’s plenty more fish in the sea. Das akademische Selbstkonzept von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf Lernen in integrativen und segregierten …
L Nusser, I Wolter
Empirische Pädagogik 30 (1), 130-143, 2016
32016
Qualified for teaching physics? How prospective teachers perceive teachers with a migration background – and how it’s really about “him” or “her”
L Zander, I Wolter, M Latsch, B Hannover
International Journal of Gender, Science and Technology 7 (2), 255-279, 2015
32015
Geschlechtsidentität: Selbstwahrnehmung von Geschlecht.
B Hannover, I Wolter, J Drewes, D Kleiber
Geschlechterunterschiede und Geschlechterunterscheidungen in Europa, 143-160, 2014
32014
Geschlechtsstereotype: wie sie entstehen und sich auswirken
B Hannover, I Wolter
Handbuch Interdisziplinäre Geschlechterforschung, 1-10, 2017
22017
Deutsch oder Mathe? Wie die Zusammensetzung der Schulklasse und die Bedeutsamkeit des eigenen Geschlechts geschlechtstypische Aspirationen von Jugendlichen bestimmen
L Zander, I Wolter
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 48, 59-68, 2016
22016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20