Olga Kunina-Habenicht
Olga Kunina-Habenicht
Pädagogoische Hochschule Karlsruhe
Verified email at ph-karlsruhe.de - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Individual differences in perceiving and recognizing faces—One element of social cognition.
O Wilhelm, G Herzmann, O Kunina, V Danthiir, A Schacht, W Sommer
Journal of personality and social psychology 99 (3), 530, 2010
1792010
Stichwort Pädagogisches Wissen von Lehrkräften: Empirische Zugänge und Befunde
T Voss, O Kunina-Habenicht, V Hoehne, M Kunter
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18 (2), 187-223, 2015
1152015
The impact of model misspecification on parameter estimation and item‐fit assessment in log‐linear diagnostic classification models
O Kunina‐Habenicht, AA Rupp, O Wilhelm
Journal of Educational Measurement 49 (1), 59-81, 2012
1142012
Beginning teachers' efficacy and emotional exhaustion: Latent changes, reciprocity, and the influence of professional knowledge
T Dicke, PD Parker, D Holzberger, O Kunina-Habenicht, M Kunter, ...
Contemporary Educational Psychology 41, 62-72, 2015
1062015
Die Bedeutung der Lerngelegenheiten im Lehramstsstudium und deren individuelle Nutzung für den Aufbau des bildungswissenschaftlichen Wissens
O Kunina-Habenicht, F Schulze-Stocker, M Kunter, J Baumert, D Leutner, ...
Zeitschrift für Pädagogik 59 (1), 1–23, 2013
882013
Welche bildungswissenschaftlichen Inhalte sind wichtig in der Lehrerbildung? Ergebnisse einer Delphi-Studie
O Kunina-Habenicht, H Lohse-Bossenz, M Kunter, T Dicke, D Förster, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 15 (4), 2012
702012
Individual differences in face cognition: brain–behavior relationships
G Herzmann, O Kunina, W Sommer, O Wilhelm
Journal of Cognitive Neuroscience 22 (3), 571-589, 2010
562010
Sex differences in face cognition
W Sommer, A Hildebrandt, O Kunina-Habenicht, A Schacht, O Wilhelm
Acta Psychologica 142 (1), 62-73, 2013
492013
A practical illustration of multidimensional diagnostic skills profiling: Comparing results from confirmatory factor analysis and diagnostic classification models
O Kunina-Habenicht, AA Rupp, O Wilhelm
Studies in Educational Evaluation 35 (2-3), 64-70, 2009
492009
Bildungswissenschaftliches Wissen und professionelle Kompetenz in der Lehramtsausbildung
M Kunter, O Kunina-Habenicht, J Baumert, T Dicke, D Holzberger, ...
Entwicklung von Professionalität pädagogischen Personals, 37-54, 2017
372017
Bildungswissenschaftliches Wissen und der Erwerb professioneller Kompetenz in der Lehramtsausbildung. Eine Kurzdarstellung des BilWiss-Projekts
E Terhart, F Schulze-Stocker, O Kunina-Habenicht, T Dicke, D Förster, ...
Lehrerbildung auf dem Prüfstand 5 (1), 96-106, 2012
372012
The potential of collective intelligence in emergency medicine: pooling medical students’ independent decisions improves diagnostic performance
JE Kämmer, WE Hautz, SM Herzog, O Kunina-Habenicht, RHJM Kurvers
Medical decision making 37 (6), 715-724, 2017
292017
The role of educational psychology in teacher education: Expert opinions on what teachers should know about learning, development, and assessment
H Lohse-Bossenz, O Kunina-Habenicht, M Kunter
European Journal of Psychology of Education 28 (4), 1543-1565, 2013
292013
„Doppelter Praxisschock “auf dem Weg ins Lehramt
T Dicke, D Holzberger, O Kunina-Habenicht, C Linninger, ...
Psychologie in Erziehung und Unterricht 63 (4), 244-257, 2016
272016
Pädagogisch-psychologische Diagnostik
O Wilhelm, O Kunina
Pädagogische Psychologie, 307-331, 2009
27*2009
Extended criteria and predictors in college admission: Exploring the structure of study success and investigating the validity of domain knowledge
O Kunina, O Wilhelm, M Formazin, K Jonkmann, U Schroeders
Psychology Science 49 (2), 88, 2007
252007
Teachers’ knowledge about psychology: Development and validation of a test measuring theoretical foundations for teaching and its relation to instructional behavior
H Lohse-Bossenz, O Kunina-Habenicht, T Dicke, D Leutner, M Kunter
Studies in Educational Evaluation 44, 36-49, 2015
242015
Assessing Teachers’ Educational Knowledge: Construct Specification and Validation Using Mixed Methods
C Linninger, O Kunina-Habenicht, S Emmenlauer, T Dicke, ...
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 47 (2 …, 2015
242015
Thementeil „Kontextualisierte Erfassung von Lehrerkompetenzen “
J König, S Blömeke, U Suhl, J Hoth, M Döhrmann, A Busse, G Kaiser, ...
Zeitschrift für Pädagogik 61 (3), 305-389, 2015
232015
Spielen Studienschwerpunkte wirklich eine Rolle?
F Schulze-Stocker, D Holzberger, O Kunina-Habenicht, E Terhart, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 19 (3), 599-623, 2016
182016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20