Diagnostische Fähigkeiten von Lehrkräften: bei der Einschätzung von Schülerleistungen und Aufgabenschwierigkeiten bei Lernmedien mit instruktionalen Bildern N McElvany, S Schroeder, A Hachfeld, J Baumert, T Richter, W Schnotz, ... Zeitschrift für pädagogische Psychologie 23 (34), 223-235, 2009 | 157 | 2009 |
Lecture recording and its use in a traditional university course B Zupancic, H Horz ACM SIGCSE Bulletin 34 (3), 24-28, 2002 | 145 | 2002 |
Eine revidierte fassung des inventars zur computerbildung (incobi-r) T Richter, J Naumann, H Horz Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2010 | 128 | 2010 |
The relation between self-regulation and the embedding of support in learning environments G Clarebout, H Horz, W Schnotz, J Elen Educational Technology Research and Development 58, 573-587, 2010 | 112 | 2010 |
Motivational aspects of cognitive load theory. W Schnotz, S Fries, H Horz Hogrefe & Huber Publishers, 2009 | 100 | 2009 |
Strategy shifts during learning from texts and pictures. W Schnotz, U Ludewig, M Ullrich, H Horz, N McElvany, J Baumert Journal of Educational Psychology 106 (4), 974, 2014 | 78 | 2014 |
Teachers’ beliefs, instructional behaviors, and students’ engagement in learning from texts with instructional pictures S Schroeder, T Richter, N McElvany, A Hachfeld, J Baumert, W Schnotz, ... Learning and Instruction 21 (3), 403-415, 2011 | 75 | 2011 |
Interactive lectures: Effective teaching and learning in lectures using wireless networks A Wessels, S Fries, H Horz, N Scheele, W Effelsberg Computers in Human Behavior 23 (5), 2524-2537, 2007 | 67 | 2007 |
Dynamics of mental model construction from text and graphics U Hochpöchler, W Schnotz, T Rasch, M Ullrich, H Horz, N McElvany, ... European Journal of Psychology of Education 28, 1105-1126, 2013 | 64 | 2013 |
Cognitive load in learning with multiple representations H Horz, W Schnotz Cognitive load theory, 229-252, 2010 | 49 | 2010 |
Differential benefits of situated instructional prompts H Horz, C Winter, S Fries Computers in Human Behavior 25 (4), 818-828, 2009 | 49 | 2009 |
How a professional development programme for university teachers impacts their teaching-related self-efficacy, self-concept, and subjective knowledge S Fabriz, M Hansen, C Heckmann, J Mordel, J Mendzheritskaya, S Stehle, ... Higher Education Research & Development 40 (4), 738-752, 2021 | 41 | 2021 |
Cognitively demanding learning materials with texts and instructional pictures: Teachers’ diagnostic skills, pedagogical beliefs and motivation N McElvany, S Schroeder, J Baumert, W Schnotz, H Horz, M Ullrich European Journal of Psychology of Education 27, 403-420, 2012 | 39 | 2012 |
Kognitionspsychologische Aspekte eines Kompetenzmodells zur Bild-Text-Integration M Ullrich, W Schnotz, H Horz, N McElvany, S Schroeder, J Baumert Psychologische Rundschau, 2012 | 39 | 2012 |
Das bite-projekt: integrative verarbeitung von bildern und texten in der sekundarstufe. projekt bite W Schnotz, H Horz, N McElvany, S Schroeder, M Ullrich, J Baumert, ... Kompetenzmodellierung. Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und …, 2010 | 39 | 2010 |
Comprehending conflicting science-related texts: graphs as plausibility cues MB Isberner, T Richter, J Maier, K Knuth-Herzig, H Horz, W Schnotz Instructional Science 41, 849-872, 2013 | 30 | 2013 |
Medien H Horz Pädagogische Psychologie, 121-149, 2015 | 27 | 2015 |
Online-Lernen mit Texten und Bildern W Schnotz, H Horz Klimsa, Paul; Issing, Ludwig J.(Hg.): Online-Lernen. Handbuch für …, 2011 | 26 | 2011 |
Computer Literacy, computerbezogene Einstellungen und Computernutzung bei männlichen und weiblichen Studierenden T Richter, J Naumann, H Horz Mensch & Computer 2001: 1. Fachübergreifende Konferenz, 2001 | 25 | 2001 |
Lernen mit Medien H Horz, I Ulrich Empirische Bildungsforschung: Eine elementare Einführung, 695-712, 2022 | 24 | 2022 |