Holger Horz
Holger Horz
Goethe-University Frankfurt. Dep. of Educational Psychology
Bestätigte E-Mail-Adresse bei psych.uni-frankfurt.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Lecture recording and its use in a traditional university course
B Zupancic, H Horz
ACM SIGCSE Bulletin 34 (3), 24-28, 2002
1372002
Unterricht
F Lipowsky
Pädagogische Psychologie, 69-105, 2015
1362015
Eine revidierte fassung des inventars zur computerbildung (incobi-r)
T Richter, J Naumann, H Horz
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2010
1042010
Diagnostische Fähigkeiten von Lehrkräften: bei der Einschätzung von Schülerleistungen und Aufgabenschwierigkeiten bei Lernmedien mit instruktionalen Bildern
N McElvany, S Schroeder, A Hachfeld, J Baumert, T Richter, W Schnotz, ...
Zeitschrift für pädagogische Psychologie 23 (34), 223-235, 2009
1032009
The relation between self-regulation and the embedding of support in learning environments
G Clarebout, H Horz, W Schnotz, J Elen
Educational Technology Research and Development 58 (5), 573-587, 2010
782010
Motivational aspects of cognitive load theory
W Schnotz, S Fries, H Horz
Contemporary motivation research: From global to local perspectives, 69-96, 2009
712009
Interactive lectures: Effective teaching and learning in lectures using wireless networks
A Wessels, S Fries, H Horz, N Scheele, W Effelsberg
Computers in Human Behavior 23 (5), 2524-2537, 2007
622007
Teachers’ beliefs, instructional behaviors, and students’ engagement in learning from texts with instructional pictures
S Schroeder, T Richter, N McElvany, A Hachfeld, J Baumert, W Schnotz, ...
Learning and Instruction 21 (3), 403-415, 2011
602011
Strategy shifts during learning from texts and pictures.
W Schnotz, U Ludewig, M Ullrich, H Horz, N McElvany, J Baumert
Journal of Educational Psychology 106 (4), 974, 2014
442014
Dynamics of mental model construction from text and graphics
U Hochpöchler, W Schnotz, T Rasch, M Ullrich, H Horz, N McElvany, ...
European Journal of Psychology of Education 28 (4), 1105-1126, 2013
432013
Differential benefits of situated instructional prompts
H Horz, C Winter, S Fries
Computers in Human Behavior 25 (4), 818-828, 2009
412009
Cognitive load in learning with multiple representations
H Horz, W Schnotz
Cognitive load theory, 229-252, 2010
392010
Kognitionspsychologische Aspekte eines Kompetenzmodells zur Bild-Text-Integration
M Ullrich, W Schnotz, H Horz, N McElvany, S Schroeder, J Baumert
Psychologische Rundschau, 2012
382012
Das bite-projekt: integrative verarbeitung von bildern und texten in der sekundarstufe. projekt bite
W Schnotz, H Horz, N McElvany, S Schroeder, M Ullrich, J Baumert, ...
Kompetenzmodellierung. Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und …, 2010
362010
Comprehending conflicting science-related texts: graphs as plausibility cues
MB Isberner, T Richter, J Maier, K Knuth-Herzig, H Horz, W Schnotz
Instructional Science 41 (5), 849-872, 2013
262013
Cognitively demanding learning materials with texts and instructional pictures: Teachers’ diagnostic skills, pedagogical beliefs and motivation
N McElvany, S Schroeder, J Baumert, W Schnotz, H Horz, M Ullrich
European Journal of Psychology of Education 27 (3), 403-420, 2012
262012
Online-Lernen mit Texten und Bildern
W Schnotz, H Horz
Klimsa, Paul; Issing, Ludwig J.(Hg.): Online-Lernen. Handbuch für …, 2011
242011
Medien
H Horz
Pädagogische Psychologie, 121-149, 2015
222015
What makes text-picture-integration difficult? A structural and procedural analysis of textbook requirements
W Schnotz, M Ullrich, U Hochpochler, H Horz, N McElvany, S Schroeder, ...
Ricerche di Psicologia, 2011
202011
Medien
H Horz
Pädagogische Psychologie, 103-133, 2009
202009
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20