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Andrea Kloss
Andrea Kloss
Macromedia University of Applied Sciences - Campus Leipzig
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Personalized charity advertising. Can personalized prosocial messages promote empathy, attitude change, and helping intentions toward stigmatized social groups?
A Bartsch, A Kloß
International Journal of Advertising, 1-19, 2019
622019
More than shoot-em-up and torture porn: Reflective appropriation and meaning-making of violent media content
A Bartsch, ML Mares, S Scherr, A Kloß, J Keppeler, L Posthumus
Journal of Communication 66 (5), 741-765, 2016
422016
Soziale Medien als Gegenstand und Instrument sozialwissenschaftlicher Forschung
M Welker, A Kloß
Soziale Medien, 29-51, 2014
282014
Stopping the Stigma. How Empathy and Reflectiveness Can Help Reduce Mental Health Stigma
M Hecht, A Kloß, A Bartsch
Media Psychology, 1-20, 2021
242021
Visibility through information sharing: The role of tweet authors and communication styles in retweeting political information on Twitter.
I Engelmann, A Kloss, C Neuberger, T Brockmann
International Journal of Communication 13, 2019
232019
Emotionen in der Gesundheitskommunikation
A Bartsch, A Kloß
Handbuch der Gesundheitskommunikation, 257-267, 2019
152019
Deliberative Offenheit durch Empathie: Eine experimentelle Untersuchung von Unterhaltung im politischen Kontext
A Kloß
Springer VS, 2020
6*2020
Lokale Partizipation und Bürgermedien. Laienpublizistik und Öffentlichkeit im ländlichen Raum
M Welker, A Kloß
UVK, 2017
22017
Simultaneous and Successive Emotion Experiences and Health and Risk Messaging
A Kloss, A Bartsch
Oxford Research Encyclopedia of Communication, 2017
12017
Positive, negative und gemischte Emotionen als Einflussfaktoren auf die reflektierte Verarbeitung politischer Botschaften und die politische Partizipation
FM Schneider, A Bartsch, LA Angerer, M Humml, T Leitner, S Scherr, ...
2016
Courage to face the truth: Positive, negative and mixed affect as predictors of individuals’ acceptance of ego-threatening information in prosocial media messages
A Bartsch, FM Schneider, J Keppeler, A Kloß, LA Angerer, M Humml, ...
2016
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