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Andreas Haslbeck
Andreas Haslbeck
Yanfeng International Automotive Technology Europe
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Flying the needles: flight deck automation erodes fine-motor flying skills among airline pilots
A Haslbeck, HJ Hoermann
Human factors 58 (4), 533-545, 2016
752016
I spy with my little eye: Analysis of airline pilots’ gaze patterns in a manual instrument flight scenario
A Haslbeck, B Zhang
Applied ergonomics 63, 62-71, 2017
452017
A flight simulator study to evaluate manual flying skills of airline pilots
A Haslbeck, P Kirchner, E Schubert, K Bengler
Proceedings of the human factors and ergonomics society annual meeting 58 (1 …, 2014
312014
The relationship between pilots' manual flying skills and their visual behavior: a flight simulator study using eye tracking
A Haslbeck, E Schubert, P Gontar, K Bengler
Advances in Human Aspects of Aviation, 561-568, 2012
252012
Manual flying skills under the influence of performance shaping factors
A Haslbeck, E Schubert, L Onnasch, G Hüttig, H Bubb, K Bengler
Work 41 (Supplement 1), 178-183, 2012
192012
Pilots’ willingness to report aviation incidents
A Haslbeck, C Schmidt-Moll, E Schubert
18th International Symposium on Aviation Psychology, 596, 2015
182015
Pilots’ gaze strategies and manual control performance using occlusion as a measurement technique during a simulated manual flight task
A Haslbeck, K Bengler
Cognition, Technology & Work 18, 529-540, 2016
132016
How Pilots Assess Their Non-Technical Performance-‐A Flight Simulator Study
P Gontar, HJ Hoermann, J Deischl, A Haslbeck
Advances in human aspects of transportation. part i, 119-128, 2014
132014
Pilot decision making: Modeling choices in go-around situations
A Haslbeck, A Eichinger, K Bengler
17th International Symposium on Aviation Psychology, 548, 2013
82013
How can procedures and checklists help pilots in abnormal flight situations
A Haslbeck, P Gontar, E Schubert
Advances in Human Aspects of Transportation. Part II, 456-461, 2014
62014
Experimental evaluations of touch interaction considering automotive requirements
A Haslbeck, S Popova, M Krause, K Pecot, J Mayer, K Bengler
Human-Computer Interaction. Interaction Techniques and Environments: 14th …, 2011
62011
Effects of workload on measures of sustained attention during a flight simulator night mission
HJ Hörmann, P Gontar, A Haslbeck
52015
Evaluation manueller fliegerischer Leistung von Piloten anhand erfasster technischer Parameter in Flugsimulatoren hochautomatisierter Flugzeuge
E Schubert, A Haslbeck, G Hüttig, K Bengler
Ergonomie im interdisziplinären Gestaltungsprozess 53, 163-173, 2011
52011
The way pilots handle their control stick-effects shown in a flight simulator study
A Haslbeck, P Gontar, E Schubert
Proceedings 30th European Annual Conference on Human Decision-Making and …, 2012
42012
Stirring the pot: comparing stick input patterns and flight-path control strategies in airline pilots
A Haslbeck, HJ Hoermann, P Gontar
The International Journal of Aerospace Psychology 28 (1-2), 15-30, 2018
32018
Untersuchung der Nutzung des Primary Flight Displays durch Piloten unterschiedlicher Trainiertheit mittels Blickerfassung
P Gontar, A Haslbeck
Fortschrittliche Anzeigesysteme für die Fahrzeug-und Prozessführung 54, 2012-01, 2012
32012
An integrative evaluation of airline pilots’ manual high-precision flying skills in the age of automation
A Haslbeck
Technische Universität München, 2017
22017
Blickerfassung als Methode der Systemergonomie
A Haslbeck, M Zimmermann, K Bengler, C Lange
Gesellschaft für Arbeitswissenschaft (Hrsg.), Gestaltung der Arbeitswelt der …, 2014
22014
How pilots believe to act-and how they really do: Insights from flight simulator studies
A Haslbeck, P Gontar
Aviation Psychology: faciliating change (s), 2014
22014
Gestaltungskriterien für Szenarien in Flugsimulatoren zur Untersuchung von Verhalten und Leistung von Verkehrspiloten
E Schubert, A Haslbeck
Deutsche Gesellschaft für Luft-und Raumfahrt-Lilienthal-Oberth eV (Ed …, 2014
22014
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