Folgen
Tim Kaiser
Tim Kaiser
RPTU Kaiserslautern-Landau & IZA Institute of Labor Economics
Bestätigte E-Mail-Adresse bei rptu.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Does financial education impact financial literacy and financial behavior, and if so, when?
T Kaiser, L Menkhoff
The World Bank Economic Review 31 (3), 611–630, 2017
5852017
Financial education affects financial knowledge and downstream behaviors
T Kaiser, A Lusardi, L Menkhoff, C Urban
Journal of Financial Economics 145 (2), 255-272, 2022
3632022
Financial Education in Schools: A Meta-Analysis of Experimental Studies
T Kaiser, L Menkhoff
Economics of Education Review 78, 101930, 2020
2022020
Active learning improves financial education: Experimental evidence from Uganda
T Kaiser, L Menkhoff
Journal of Development Economics 157, 102870, 2022
41*2022
Measuring Economic Competence of Secondary School Students in Germany
T Kaiser, L Oberrauch, G Seeber
The Journal of Economic Education 51 (3-4), 227-242, 2020
262020
Economic competence in early secondary school: Evidence from a large-scale assessment in Germany
L Oberrauch, T Kaiser
International Review of Economics Education 35, 100172, 2020
232020
Essays on financial education and behavioral household finance
T Kaiser
19*2017
Empirische Forschung zu financial literacy – Zugänge – Befunde – Desiderata
T Kaiser, A Lutter
Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften 6 (2), 77–95, 2015
102015
Das Schulfach Wirtschaft/ Berufs- und Studienorientierung: Effekte auf die ökonomischen Kompetenzen und Einstellungen Jugendlicher in Klasse 7 und 8
G Seeber, T Kaiser, L Oberrauch, M Eberle, C Walter
9*2020
Cognitive ability, financial literacy, and narrow bracketing in time-preference elicitation
L Oberrauch, T Kaiser
Journal of Behavioral and Experimental Economics 98, 101844, 2022
8*2022
Schlechte Evaluierung rentiert sich kaum: Lehren aus dem Bereich der finanziellen Bildung
T Kaiser, L Menkhoff
DIW Wochenbericht 84 (26), 531-538, 2017
62017
Maßnahmen zur finanziellen Bildung wirken: Deutschland sollte nationale Strategie für finanzielle Bildung entwickeln
T Kaiser, L Menkhoff
DIW Wochenbericht 88 (38), 643-650, 2021
5*2021
Measuring economic competence of youth with a short scale
L Oberrauch, T Kaiser, G Seeber
Journal of Economic Psychology 97, 102633, 2023
42023
Finanzielle Sozialisation und finanzielles Wissen
T Kaiser
Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 86 (4), 17-30, 2017
42017
Financial education and spillover effects: Experimental evidence from Uganda
JS Hamdan, T Kaiser, L Menkhoff, Y Xu
Unpublished Manuscript, 2021
32021
Economic education at the expense of indoctrination? Evidence from Germany
T Kaiser, L Oberrauch
Evidence from Germany, 2023
22023
Using the ‘Test of Economic Competence’with secondary school students in Hong Kong: Results and psychometric properties
T Kaiser, L Oberrauch, MF Pang, G Seeber
Kiel, Hamburg: ZBW–Leibniz Information Centre for Economics, 2021
12021
Is Patience Malleable via Educational Intervention? Evidence on the Role of Age in Field Experiments
T Kaiser, L Menkhoff, L Oberrauch
IZA Discussion Paper, 2023
2023
Testmotivation und Leistungsdifferenzen in der ökonomischen Domäne
T Kaiser, L Oberrauch
Ökonomische Bildung als Allgemeinbildung: Festschrift zu Günther Seebers 65 …, 2023
2023
Ökonomische Bildung als Allgemeinbildung: Festschrift zu Günther Seebers 65. Geburtstag
F Birke, T Kaiser, L Oberrauch, B Remmele
Springer VS, 2023
2023
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20