Tim Kaiser
Tim Kaiser
Junior-Professor of Economics, University of Koblenz-Landau
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Jahr
Does financial education impact financial literacy and financial behavior, and if so, when?
T Kaiser, L Menkhoff
The World Bank Economic Review 31 (3), 611–630, 2017
306*2017
Financial education affects financial knowledge and downstream behaviors
T Kaiser, A Lusardi, L Menkhoff, C Urban
Journal of Financial Economics, 2021
65*2021
Financial Education in Schools: A Meta-Analysis of Experimental Studies
T Kaiser, L Menkhoff
Economics of Education Review 78, 101930, 2020
622020
Active Learning Improves Financial Education: Experimental Evidence
T Kaiser, L Menkhoff
DIW Berlin Discussion Paper, 2018
14*2018
Empirische Forschung zu financial literacy – Zugänge – Befunde – Desiderata
T Kaiser, A Lutter
Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften 6 (2), 77–95, 2015
14*2015
Economic competence in early secondary school: Evidence from a large-scale assessment in Germany
L Oberrauch, T Kaiser
International Review of Economics Education 35, 100172, 2020
42020
Measuring Economic Competence of Secondary School Students in Germany
T Kaiser, L Oberrauch, G Seeber
The Journal of Economic Education 51 (3-4), 227-242, 2020
42020
Schlechte Evaluierung rentiert sich kaum: Lehren aus dem Bereich der finanziellen Bildung
T Kaiser, L Menkhoff
DIW Wochenbericht 84 (26), 531-538, 2017
42017
Das Finanzwissen angehender Wirtschaftslehrpersonen: Ergebnisse eines aktuellen Surveys
T Kaiser, V Kirchner
Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik 111 (4), 552-574, 2015
42015
Finanzielle Sozialisation und finanzielles Wissen
T Kaiser
Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 86 (4), 17-30, 2017
12017
Financial education measures are effective: Germany should develop a national strategy for financial education.
T Kaiser, L Menkhoff
DIW Weekly Report 11 (38), 2021
2021
Using the ‘Test of Economic Competence’with secondary school students in Hong Kong: Results and psychometric properties
T Kaiser, L Oberrauch, MF Pang, G Seeber
Kiel, Hamburg: ZBW–Leibniz Information Centre for Economics, 2021
2021
Financial Literacy and Intertemporal Arbitrage
L Oberrauch, T Kaiser
DIW Berlin Discussion Paper, 2020
2020
Das Schulfach Wirtschaft/ Berufs- und Studienorientierung: Effekte auf die ökonomischen Kompetenzen und Einstellungen Jugendlicher in Klasse 7 und 8
G Seeber, T Kaiser, L Oberrauch, M Eberle, C Walter
2020
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