Involuntary job loss and changes in personality traits S Anger, G Camehl, F Peter Journal of Economic Psychology 60, 71-91, 2017 | 88 | 2017 |
Intended college enrollment and educational inequality: Do students lack information? FH Peter, V Zambre Economics of Education Review 60, 125-141, 2017 | 82 | 2017 |
Towards a framework for assessing family policies in the EU H Lohmann, FH Peter, T Rostgaard, K Spiess OECD, 2009 | 55 | 2009 |
The effect of involuntary maternal job loss on children's behaviour and non-cognitive skills F Peter Labour Economics 42, 43-63, 2016 | 52 | 2016 |
Kinder mit Migrationshintergrund in Kindertageseinrichtungen und Horten: Unterschiede zwischen den Gruppen nicht vernachlässigen! F Peter, CK Spieß DIW Wochenbericht 82 (1/2), 12-21, 2015 | 44 | 2015 |
Behavioral barriers and the socioeconomic gap in child care enrollment H Hermes, P Lergetporer, F Peter, S Wiederhold CEPR Discussion Paper No. DP16501, 2021 | 43 | 2021 |
School entry, afternoon care, and mothers’ labour supply L Gambaro, J Marcus, F Peter Empirical Economics 57, 769-803, 2019 | 43 | 2019 |
Evaluationsmodul: Förderung und Wohlergehen von Kindern. Endbericht: Studie im Auftrag der Geschäftsstelle für die Gesamtevaluation ehe-und familienbezogener Maßnahmen und … KU Müller, CK Spieß, C Tsiasioti, K Wrohlich, E Bügelmayer, L Haywood, ... DIW Berlin: Politikberatung kompakt, 2013 | 43 | 2013 |
Viele Kinder von Geflüchteten besuchen eine Kita oder Grundschule: Nachholbedarf bei den unter Dreijährigen und der Sprachförderung von Schulkindern L Gambaro, E Liebau, FH Peter, F Weinhardt DIW Wochenbericht 84 (19), 379-386, 2017 | 39 | 2017 |
Informing students about college: Increasing enrollment using a behavioral intervention? F Peter, CK Spiess, V Zambre Journal of Economic Behavior & Organization 190, 524-549, 2021 | 24 | 2021 |
Early birds in day care: The social gradient in starting day care and children’s non-cognitive skills FH Peter, PS Schober, KC Spiess CESifo Economic Studies 62 (4), 725-751, 2016 | 24 | 2016 |
Je höher die Kita-Qualität, desto prosozialer das Verhalten von Kindern G Camehl, FH Peter DIW Wochenbericht 84 (51/52), 1197-1204, 2017 | 23 | 2017 |
Die Studierendenbefragung in Deutschland: 22. Sozialerhebung: die wirtschaftliche und soziale Lage der Studierenden in Deutschland 2021 M Kroher, M Beuße, S Isleib, K Becker, MC Ehrhardt, F Gerdes, ... LCSS Working Papers; 14, 2023 | 22 | 2023 |
Informationen zum Studium verringern soziale Unterschiede bei der Studienabsicht von AbiturientInnen F Peter, A Rusconi, H Solga, CK Spieß, V Zambre DIW Wochenbericht 83 (26), 555-565, 2016 | 22 | 2016 |
Soziale Ungleichheiten reduzieren: Was die Kita leisten kann S Kuger, F Peter DJI Impulse 1, 14-18, 2019 | 18 | 2019 |
Informing students about college: An efficient way to decrease the socio-economic gap in enrollment: Evidence from a randomized field experiment F Peter, CK Spiess, V Zambre DIW Berlin Discussion Paper, 2018 | 18 | 2018 |
Long run effects of universal childcare on personality traits M Bach, J Koebe, F Peter DIW Berlin Discussion Paper, 2019 | 17 | 2019 |
Family instability and locus of control in adolescence FH Peter, CK Spiess The BE Journal of Economic Analysis & Policy 16 (3), 1439-1471, 2016 | 15 | 2016 |
Früher Kita-Besuch beeinflusst Persönlichkeitseigenschaften bis ins Jugendalter M Bach, J Koebe, F Peter DIW Wochenbericht 85 (15), 289-297, 2018 | 14 | 2018 |
The Berliner-Studienberechtigten-Panel (Best Up): Methodological and data report M Ehlert, F Peter, C Finger, A Rusconi, H Solga, CK Spieß, V Zambre DEU 90, 30, 61, 2017 | 14 | 2017 |