Folgen
Axinja Hachfeld
Axinja Hachfeld
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-konstanz.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Professional competence of teachers: Effects on instructional quality and student development.
M Kunter, U Klusmann, J Baumert, D Richter, T Voss, A Hachfeld
Journal of educational psychology 105 (3), 805, 2013
12912013
Should teachers be colorblind? How multicultural and egalitarian beliefs differentially relate to aspects of teachers' professional competence for teaching in diverse classrooms
A Hachfeld, A Hahn, S Schroeder, Y Anders, M Kunter
Teaching and Teacher Education 48, 44-55, 2015
2112015
Assessing teachers’ multicultural and egalitarian beliefs: The teacher cultural beliefs scale
A Hachfeld, A Hahn, S Schroeder, Y Anders, P Stanat, M Kunter
Teaching and Teacher education 27 (6), 986-996, 2011
1672011
Diagnostische Fähigkeiten von Lehrkräften bei der Einschätzung von Schülerleistungen und Aufgabenschwierigkeiten bei Lernmedien mit instruktionalen Bildern
N McElvany, S Schroeder, A Hachfeld, J Baumert, T Richter, W Schnotz, ...
Zeitschrift fur Padagogische Psychologie 23 (3), 223, 2009
1402009
Diagnostische Fähigkeiten von Mathematiklehrkräften
M Brunner, Y Anders, A Hachfeld, S Krauss
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011
1212011
Mathematics teachers’ beliefs
T Voss, T Kleickmann, M Kunter, A Hachfeld
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013
1132013
The influence of preschool teachers’ content knowledge and mathematical ability beliefs on their sensitivity to mathematics in children’s play.
E Oppermann, Y Anders, A Hachfeld
Teaching and Teacher Education 58, 174-184, 2016
832016
Multikulturelle Überzeugungen
A Hachfeld, S Schroeder, Y Anders, A Hahn, M Kunter
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 26 (2), 101-120, 2012
702012
Teachers’ beliefs, instructional behaviors, and students’ engagement in learning from texts with instructional pictures
S Schroeder, T Richter, N McElvany, A Hachfeld, J Baumert, W Schnotz, ...
Learning and Instruction 21 (3), 403-415, 2011
702011
Does immigration background matter? How teachers’ predictions of students’ performance relate to student background
A Hachfeld, Y Anders, S Schroeder, P Stanat, M Kunter
International Journal of Educational Research 49 (2-3), 78-91, 2010
472010
Das bite-projekt: integrative verarbeitung von bildern und texten in der sekundarstufe. projekt bite
W Schnotz, H Horz, N McElvany, S Schroeder, M Ullrich, J Baumert, ...
Kompetenzmodellierung. Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und …, 2010
362010
The diagnostic skills of mathematics teachers
M Brunner, Y Anders, A Hachfeld, S Krauss
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013
282013
Triggering parental involvement for parents of different language backgrounds: the role of types of partnership activities and preschool characteristics
A Hachfeld, Y Anders, S Kuger, W Smidt
Early child development and care 186 (1), 190-211, 2016
222016
Die Operationalisierung des Migrationshintergrunds
DB Maehler, J Teltemann, DP Rauch, A Hachfeld
Methoden der Migrationsforschung, 263-282, 2016
212016
Kulturelle Überzeugungen und professionelle Kompetenz von Lehrenden im Umgang mit kultureller Heterogenität im Klassenzimmer
A Hachfeld
212013
Lehrerkompetenzen im Kontext sprachlicher und kultureller Heterogenität im Klassenzimmer: Welche Rolle spielen diagnostische Fähigkeiten und Überzeugungen?
A Hachfeld
192011
Texte mit instruktionalen Bildern als Unterrichtsmaterial: Kompetenzen der Lehrkräfte
N McElvany, S Schroeder, T Richter, A Hachfeld, J Baumert, W Schnotz, ...
Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung 38 (2), 98-116, 2010
162010
Welche Familien erreichen Angebote zur Familienbildung? Eine Analyse der Teilnehmerstruktur am Beispiel des modularen Projekts Chancenreich
F Wilke, A Hachfeld, HU Höhl, Y Anders
Empirische Sonderpädagogik 6 (3), 195-210, 2014
102014
Stichwort: Überzeugungen von Lehrkräften im Kontext migrationsbezogener Heterogenität
A Hachfeld, M Syring
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 23 (4), 659-684, 2020
72020
How is participation in parent-child-interaction-focused and parenting-skills-focused courses associated with child development?
F Wilke, A Hachfeld, Y Anders
Early Years 38 (4), 411-428, 2018
72018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20