Professional competence of teachers: Effects on instructional quality and student development. M Kunter, U Klusmann, J Baumert, D Richter, T Voss, A Hachfeld Journal of educational psychology 105 (3), 805, 2013 | 1291 | 2013 |
Should teachers be colorblind? How multicultural and egalitarian beliefs differentially relate to aspects of teachers' professional competence for teaching in diverse classrooms A Hachfeld, A Hahn, S Schroeder, Y Anders, M Kunter Teaching and Teacher Education 48, 44-55, 2015 | 211 | 2015 |
Assessing teachers’ multicultural and egalitarian beliefs: The teacher cultural beliefs scale A Hachfeld, A Hahn, S Schroeder, Y Anders, P Stanat, M Kunter Teaching and Teacher education 27 (6), 986-996, 2011 | 167 | 2011 |
Diagnostische Fähigkeiten von Lehrkräften bei der Einschätzung von Schülerleistungen und Aufgabenschwierigkeiten bei Lernmedien mit instruktionalen Bildern N McElvany, S Schroeder, A Hachfeld, J Baumert, T Richter, W Schnotz, ... Zeitschrift fur Padagogische Psychologie 23 (3), 223, 2009 | 140 | 2009 |
Diagnostische Fähigkeiten von Mathematiklehrkräften M Brunner, Y Anders, A Hachfeld, S Krauss Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011 | 121 | 2011 |
Mathematics teachers’ beliefs T Voss, T Kleickmann, M Kunter, A Hachfeld Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013 | 113 | 2013 |
The influence of preschool teachers’ content knowledge and mathematical ability beliefs on their sensitivity to mathematics in children’s play. E Oppermann, Y Anders, A Hachfeld Teaching and Teacher Education 58, 174-184, 2016 | 83 | 2016 |
Multikulturelle Überzeugungen A Hachfeld, S Schroeder, Y Anders, A Hahn, M Kunter Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 26 (2), 101-120, 2012 | 70 | 2012 |
Teachers’ beliefs, instructional behaviors, and students’ engagement in learning from texts with instructional pictures S Schroeder, T Richter, N McElvany, A Hachfeld, J Baumert, W Schnotz, ... Learning and Instruction 21 (3), 403-415, 2011 | 70 | 2011 |
Does immigration background matter? How teachers’ predictions of students’ performance relate to student background A Hachfeld, Y Anders, S Schroeder, P Stanat, M Kunter International Journal of Educational Research 49 (2-3), 78-91, 2010 | 47 | 2010 |
Das bite-projekt: integrative verarbeitung von bildern und texten in der sekundarstufe. projekt bite W Schnotz, H Horz, N McElvany, S Schroeder, M Ullrich, J Baumert, ... Kompetenzmodellierung. Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und …, 2010 | 36 | 2010 |
The diagnostic skills of mathematics teachers M Brunner, Y Anders, A Hachfeld, S Krauss Cognitive activation in the mathematics classroom and professional …, 2013 | 28 | 2013 |
Triggering parental involvement for parents of different language backgrounds: the role of types of partnership activities and preschool characteristics A Hachfeld, Y Anders, S Kuger, W Smidt Early child development and care 186 (1), 190-211, 2016 | 22 | 2016 |
Die Operationalisierung des Migrationshintergrunds DB Maehler, J Teltemann, DP Rauch, A Hachfeld Methoden der Migrationsforschung, 263-282, 2016 | 21 | 2016 |
Kulturelle Überzeugungen und professionelle Kompetenz von Lehrenden im Umgang mit kultureller Heterogenität im Klassenzimmer A Hachfeld | 21 | 2013 |
Lehrerkompetenzen im Kontext sprachlicher und kultureller Heterogenität im Klassenzimmer: Welche Rolle spielen diagnostische Fähigkeiten und Überzeugungen? A Hachfeld | 19 | 2011 |
Texte mit instruktionalen Bildern als Unterrichtsmaterial: Kompetenzen der Lehrkräfte N McElvany, S Schroeder, T Richter, A Hachfeld, J Baumert, W Schnotz, ... Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung 38 (2), 98-116, 2010 | 16 | 2010 |
Welche Familien erreichen Angebote zur Familienbildung? Eine Analyse der Teilnehmerstruktur am Beispiel des modularen Projekts Chancenreich F Wilke, A Hachfeld, HU Höhl, Y Anders Empirische Sonderpädagogik 6 (3), 195-210, 2014 | 10 | 2014 |
Stichwort: Überzeugungen von Lehrkräften im Kontext migrationsbezogener Heterogenität A Hachfeld, M Syring Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 23 (4), 659-684, 2020 | 7 | 2020 |
How is participation in parent-child-interaction-focused and parenting-skills-focused courses associated with child development? F Wilke, A Hachfeld, Y Anders Early Years 38 (4), 411-428, 2018 | 7 | 2018 |