Michael Becker
Michael Becker
Technical University Dortmund (TU Dortmund)
Verified email at dipf.de - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Intrinsic and extrinsic reading motivation as predictors of reading literacy: A longitudinal study.
M Becker, N McElvany, M Kortenbruck
Journal of Educational Psychology 102 (4), 773, 2010
5492010
Leistungszuwachs in Mathematik: Evidenz für einen Schereneffekt im mehrgliedrigen Schulsystem?
M Becker, O Lüdtke, U Trautwein, J Baumert
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 20 (4), 233-242, 2006
1672006
The differential effects of school tracking on psychometric intelligence: Do academic-track schools make students smarter?
M Becker, O Lüdtke, U Trautwein, O Köller, J Baumert
Journal of Educational Psychology 104 (3), 682, 2012
1372012
Soziale Ungleichheiten beim Übergang von der Grundschule in die Sekundarstufe I: Theorie, Forschungsstand, Interventions-und Fördermöglichkeiten
H Dumont, K Maaz, M Neumann, M Becker
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 17 (2), 141-165, 2014
1332014
Die Bedeutung familiärer Merkmale für Lesekompetenz, Wortschatz, Lesemotivation und Leseverhalten
N McElvany, M Becker, O Lüdtke
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 41 (3 …, 2009
1202009
Lesekompetenz und Lesemotivation: Entwicklung und Mediation des Zusammenhangs durch Leseverhalten
N McElvany, M Kortenbruck, M Becker
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 22 (34), 207-219, 2008
1092008
Frühübergang in ein grundständiges Gymnasium–Übergang in ein privilegiertes Entwicklungsmilieu?
J Baumert, M Becker, M Neumann, R Nikolova
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 12 (2), 189-215, 2009
972009
Improving second language skills of immigrant students: A field trial study evaluating the effects of a summer learning program
P Stanat, M Becker, J Baumert, O Lüdtke, AG Eckhardt
Learning and Instruction 22 (3), 159-170, 2012
932012
Sozial-und leistungsbedingte Disparitäten im Übergangsverhalten bei türkischstämmigen Kindern und Kindern aus (Spät-) Aussiedlerfamilien
C Gresch, M Becker
Der Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule …, 2010
792010
Die Berliner Schulstrukturreform: Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
K Maaz, J Baumert, M Neumann, M Becker, H Dumont
Waxmann Verlag, 2013
702013
Reading development in a tracked school system: A longitudinal study over 3 years using propensity score matching
J Retelsdorf, M Becker, O Köller, J Möller
British Journal of Educational Psychology 82 (4), 647-671, 2012
692012
The first partnership experience and personality development: A propensity score matching study in young adulthood
J Wagner, M Becker, O Lüdtke, U Trautwein
Social Psychological and Personality Science 6 (4), 455-463, 2015
662015
Personality traits moderate the big-fish–little-pond effect of academic self-concept
K Jonkmann, M Becker, HW Marsh, O Lüdtke, U Trautwein
Learning and Individual Differences 22 (6), 736-746, 2012
662012
Lernen ohne Schule: Differenzielle Entwicklung der Leseleistungen von Kindern mit und ohne Migrationshintergrund während der Sommerferien
M Becker, P Stanat, J Baumert, R Lehmann
Migration und Integration, 252-276, 2008
582008
Is early ability grouping good for high-achieving students’ psychosocial development? Effects of the transition into academically selective schools.
M Becker, M Neumann, J Tetzner, S Böse, H Knoppick, K Maaz, ...
Journal of Educational Psychology 106 (2), 555, 2014
552014
Sexual orientation, psychological well-being, and mental health: A longitudinal analysis from adolescence to young adulthood.
M Becker, KS Cortina, YM Tsai, JS Eccles
Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity 1 (2), 132, 2014
492014
What happens to the fish’s achievement in a little pond? A simultaneous analysis of class-average achievement effects on achievement and academic self-concept.
F Stäbler, H Dumont, M Becker, J Baumert
Journal of Educational Psychology 109 (2), 191, 2017
462017
Kognitive Leistungsentwicklung in differenziellen Lernumwelten: Effekte des gegliederten Sekundarschulsystems in Deutschland
M Becker
Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, 2009
442009
Fish swimming into the ocean: How tracking relates to students’ self-beliefs and school disengagement at the end of schooling.
H Dumont, P Protsch, M Jansen, M Becker
Journal of Educational Psychology 109 (6), 855, 2017
422017
Überzeugungen von Lehrkräften zu den Funktionen von Vergleichsarbeiten. Zusammenhänge zu Veränderungen im Unterricht und den Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern
D Richter, K Böhme, M Becker, HA Pant, P Stanat
Zeitschrift für Pädagogik 60 (2), 225-244, 2014
422014
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20