Folgen
Elmar Souvignier
Elmar Souvignier
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-muenster.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Using self-regulation as a framework for implementing strategy instruction to foster reading comprehension
E Souvignier, J Mokhlesgerami
Learning and instruction 16 (1), 57-71, 2006
3952006
Cooperative learning in third graders' jigsaw groups for mathematics and science with and without questioning training
E Souvignier, J Kronenberger
British Journal of Educational Psychology 77 (4), 755-771, 2007
1772007
Prognose der Studierfähigkeit
A Gold, E Souvignier
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie 37 (4 …, 2005
1742005
Strategy Instruction in Reading Comprehension: An Intervention Study for Students with Learning Disabilities.
F Antoniou, E Souvignier
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 5 (1), 41-57, 2007
1662007
Learning progress assessment and goal setting: Effects on reading achievement, reading motivation and reading self-concept
N Förster, E Souvignier
Learning and Instruction 32, 91-100, 2014
1052014
Wir werden Textdetektive: Arbeitsheft
A Gold, J Mokhlesgerami, K Rühl, E Souvignier, S Schreblowski
Vandenhoeck & Ruprecht, 2006
952006
Short-and long-term effects of assessment-based differentiated reading instruction in general education on reading fluency and reading comprehension
N Förster, E Kawohl, E Souvignier
Learning and Instruction 56, 98-109, 2018
762018
FLVT 5-6: Frankfurter Leseverständnistest für 5. und 6. Klassen
E Souvignier
Hogrefe, 2008
582008
Lernstrategien und Lernerfolg bei einfachen und komplexen Leistungsanforderungen
E Souvignier, A Gold
Psychologie in Erziehung und Unterricht, 309-318, 2004
582004
Psychologie für Lehramtsstudierende
M Imhof, HP Langfeldt, S Preiser, E Souvignier, R Vollmeyer, F Borsch
VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010
552010
Förderung des Leseverständnisses bei Schülerinnen und Schülern mit Lernschwierigkeiten-eine Metaanalyse
E Souvignier, F Antoniou
na, 2007
552007
Förderung räumlicher Fähigkeiten
E Souvignier
Waxmann Verlag, 2000
522000
Förderung räumlicher Fähigkeiten
E Souvignier
Waxmann Verlag, 2000
522000
Reciprocal effects between reading achievement and intrinsic and extrinsic reading motivation
K Hebbecker, N Förster, E Souvignier
Scientific Studies of Reading 23 (5), 419-436, 2019
502019
Assessing teachers’ competencies to read and interpret graphs from learning progress assessment: Results from tests and interviews
N Zeuch, N Förster, E Souvignier
Learning Disabilities Research & Practice 32 (1), 61-70, 2017
472017
Effects of providing teachers with information about their students' reading progress
N Förster, E Souvignier
School Psychology Review 44 (1), 60-75, 2015
462015
Curriculum-Based Measurement: Developing a Computer-Based Assessment Instrument for Monitoring Student Reading Progress on Multiple Indicators.
N Forster, E Souvignier
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 9 (2), 65-88, 2011
462011
Kapitel 12 quop: Ein Ansatz internetbasierter Lern-verlaufsdiagnostik mit Testkonzepten für Lesen und Mathematik
E Souvignier, N Förster, M Salaschek
Lernverlaufsdiagnostik 12, 239, 2014
442014
Implementation eines Programms zur Vermittlung von Lesestrategien im Deutschunterricht: Die Rolle der Lehrenden
E Souvignier, J Mokhlesgerami
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 19 (4), 249-261, 2005
422005
Effekte prozessorientierter Diagnostik auf die Entwicklung der Lesekompetenz leseschwacher Viertklässler
E Souvignier, N Förster
Empirische Sonderpädagogik 3 (3), 243-255, 2011
412011
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20