Folgen
Georg Bruckmaier
Georg Bruckmaier
Head of professorship of mathematics education, University of Applied Sciences and Arts Northwestern
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fhnw.ch - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Das Experten-Paradigma in der Forschung zum Lehrerberuf
S Krauss, G Bruckmaier
Handbuch der Forschung zum Lehrerberuf 2, 241-261, 2014
3272014
Effects of visualizing statistical information–an empirical study on tree diagrams and 2× 2 tables
K Binder, S Krauss, G Bruckmaier
Frontiers in psychology 6, 134185, 2015
1012015
Measuring mathematics teachers’ professional competence by using video clips (COACTIV video)
G Bruckmaier, S Krauss, W Blum, D Leiss
ZDM 48, 111-124, 2016
882016
Competence as a continuum in the COACTIV study: the “cascade model”
S Krauss, G Bruckmaier, A Lindl, S Hilbert, K Binder, N Steib, W Blum
ZDM 52, 311-327, 2020
702020
Transmissive and constructivist beliefs of in-service mathematics teachers and of beginning university students
C Schmeisser, S Krauss, G Bruckmaier, S Ufer, W Blum
Proficiency and Beliefs in Learning and Teaching Mathematics: Learning from …, 2013
372013
Visualizing the Bayesian 2-test case: The effect of tree diagrams on medical decision making
K Binder, S Krauss, G Bruckmaier, J Marienhagen
PloS one 13 (3), e0195029, 2018
362018
Transfer effects of mathematical literacy: an integrative longitudinal study
M Holenstein, G Bruckmaier, A Grob
European Journal of Psychology of Education 36 (3), 799-825, 2021
282021
An eye-tracking study of statistical reasoning with tree diagrams and 2× 2 tables
G Bruckmaier, K Binder, S Krauss, HM Kufner
Frontiers in psychology 10, 436373, 2019
252019
Prediction of elementary mathematics grades by cognitive abilities
S Hilbert, G Bruckmaier, K Binder, S Krauss, M Bühner
European Journal of Psychology of Education 34, 665-683, 2019
232019
How do self‐efficacy and self‐concept impact mathematical achievement? The case of mathematical modelling
M Holenstein, G Bruckmaier, A Grob
British Journal of Educational Psychology 92 (1), e12443, 2022
182022
Tversky and Kahneman’s cognitive illusions: who can solve them, and why?
G Bruckmaier, S Krauss, K Binder, S Hilbert, M Brunner
Frontiers in Psychology 12, 584689, 2021
172021
Natürliche Häufigkeiten als numerische Darstellungsart von Anteilen und Unsicherheit–Forschungsdesiderate und einige Antworten
S Krauss, P Weber, K Binder, G Bruckmaier
Journal für Mathematik-Didaktik 41 (2), 485-521, 2020
152020
Quantitative Forschungsmethoden in der Mathematikdidaktik
S Krauss, G Bruckmaier, C Schmeisser, M Brunner
Handbuch der Mathematikdidaktik, 613-641, 2015
112015
COACTIV-Video: Eine unterrichtsnahe Erfassung fachdidaktischen Wissens mittels Videovignetten
G Bruckmaier, S Krauss, D Leiss, W Blum, M Neubrand, M Brunner
Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, 212-215, 2013
102013
Aspekte des Modellierens in der COACTIV-Studie: Analysen und Folgerungen
G Bruckmaier, S Krauss, W Blum
Lehrerkompetenzen zum Unterrichten mathematischer Modellierung: Konzepte und …, 2018
82018
Eignet sich die Formel von Bayes für Gerichtsverfahren?
S Krauss, G Bruckmaier
Daten, Zufall und der Rest der Welt: Didaktische Perspektiven zur …, 2014
72014
Teaching young grownups how to use Bayesian networks
S Krauss, G Bruckmaier, L Martignon
Proceedings of the Eight International Conference on Teaching Statistics …, 2010
62010
Prädiktive Validität von Lehrermerkmalen in der COACTIV-Studie
G Bruckmaier, S Krauss
WTM, 2014
52014
Aspekte professioneller Kompetenz: Ein empirischer Vergleich verschiedener Stichproben
G Bruckmaier, W Blum, S Krauss, C Schmeisser
Universitätsbibliothek Dortmund, 2017
32017
Zur Auswahl und Anordnung von Mathematik-Aufgaben–Eine Untersuchung im Rahmen der COACTIV-Studie
G Bruckmaier, SK Regensburg, W Regensburg
Beiträge zum Mathematikunterricht, 153, 2012
32012
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20