Markus Gebhardt
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Mathematische Kompetenz von Schülerinnen und Schülern mit Zuwanderungshintergrund
M Gebhardt, D Rauch, J Mang, C Sälzer, P Stanat
PISA, 275-308, 2012
1012012
Einstellungen von LehrerInnen zur schulischen Integration von Kindern mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in Österreich
M Gebhardt, S Schwab, H Reicher, B Ellmeier, S Gmeiner, P Rossmann, ...
Empirische Sonderpädagogik 3 (4), 275-290, 2011
902011
Linking self-rated social inclusion to social behaviour. An empirical study of students with and without special education needs in secondary schools
S Schwab, M Gebhardt, M Krammer, B Gasteiger-Klicpera
European Journal of Special Needs Education 30 (1), 1-14, 2015
702015
Attitudes and experiences of parents regarding inclusive and special school education for children with learning and intellectual disabilities
B Gasteiger-Klicpera, C Klicpera, M Gebhardt, S Schwab
International Journal of Inclusive Education 17 (7), 663-681, 2013
642013
General and special education teachers' perceptions of teamwork in inclusive classrooms at elementary and secondary schools
M Gebhardt, S Schwab, M Krammer, A Gegenfurtner
Journal for educational research online 7 (2), 129-146, 2015
512015
Zur schulischen Integration in Österreich: historische Entwicklung, Forschung und Status Quo
T Buchner, M Gebhardt
Zeitschrift für Heilpädagogik 62 (8), 298-304, 2011
412011
Sexuality education including lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) issues in schools
A Gegenfurtner, M Gebhardt
Educational Research Review 22, 215-222, 2017
382017
How do teachers evaluate their parent communication competence? Latent profiles and relationships to workplace behaviors
M Gartmeier, M Gebhardt, B Dotger
Teaching and Teacher Education 55, 207-216, 2016
382016
Voluntary or mandatory training participation as a moderator in the relationship between goal orientations and transfer of training
A Gegenfurtner, KD Könings, N Kosmajac, M Gebhardt
International Journal of Training and Development 20 (4), 290-301, 2016
362016
Teaching practices and beliefs about inclusion of general and special needs teachers in Austria.
S Schwab, A Holzinger, M Krammer, M Gebhardt, MGP Hessels
Learning Disabilities--A Contemporary Journal 13 (2), 2015
322015
Einstellungen und Selbstwirksamkeit von Lehrerinnen und Lehrern zur schulischen Inklusion in Deutschland-eine Analyse mit Daten des Nationalen Bildungspanels Deutschlands (NEPS)
M Gebhardt, S Schwab, MGP Hessels, L Nusser
Empirische Pädagogik 29 (2), 211-229, 2015
282015
Der Prozess der Feststellung sonderpädagogischen Förderbedarfs in Deutschland
C Sälzer, M Gebhardt, K Müller, E Pauly
Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf …, 2015
272015
Predictors of social inclusion of students with and without SEN in integrated settings
S Schwab, M Gebhardt, B Gasteiger-Klicpera
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 49 (Supplement), 106-114, 2013
262013
The transition from school to the workplace for students with learning disabilities: status quo and the efficiency of pre-vocational and vocational training schemes
M Gebhardt, T Tretter, S Schwab, B Gasteiger-Klicpera
European Journal of Special Needs Education 26 (4), 443-459, 2011
262011
Social acceptance of students with Down syndrome and students without disability
S Schwab, C Huber, M Gebhardt
Educational Psychology 36 (8), 1501-1515, 2016
252016
Lehrkraftfeedback oder Spaß beim Spiel? Eine Experimentalstudie zum Einfluss von Lehrkraftfeedback auf die soziale Akzeptanz bei Grundschulkindern
C Huber, M Gebhardt, S Schwab
Psychologie in Erziehung und Unterricht 62 (1), 51-64, 2015
232015
Auswirkungen schulischer Integration auf Kinder ohne Behinderung-eine empirische Analyse von LehrerInneneinschätzungen
S Schwab, M Gebhardt, T Tretter, P Rossmann, H Reicher, S Gmeiner, ...
Heilpädagogische Forschung, 54-65, 2012
232012
Online-Lernverlaufsmessung für alle Schülerinnen und Schüler in inklusiven Klassen
M Gebhardt, K Diehl, A Mühling
Zeitschrift für Heilpädagogik 66 (10), 444-453, 2016
21*2016
Correlation between attitudes, concerns, self‐efficacy and teaching intentions in inclusive education evidence from German pre‐service teachers using international scales
S Miesera, JM DeVries, J Jungjohann, M Gebhardt
Journal of Research in Special Educational Needs 19 (2), 103-114, 2019
192019
Do learners with special education needs really feel included? Evidence from the Perception of Inclusion Questionnaire and Strengths and Difficulties Questionnaire
JM DeVries, S Voß, M Gebhardt
Research in developmental disabilities 83, 28-36, 2018
172018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20