Katharina Hölzle
Katharina Hölzle
IT Entrepreneurship Hasso-Plattner-Institute
Bestätigte E-Mail-Adresse bei hpi.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Opening up for competitive advantage–How Deutsche Telekom creates an open innovation ecosystem
R Rohrbeck, K Hölzle, HG Gemünden
R&d Management 39 (4), 420-430, 2009
5242009
Role models for radical innovations in times of open innovation
HG Gemünden, S Salomo, K Hölzle
Creativity and innovation management 16 (4), 408-421, 2007
3032007
Designing and implementing a career path for project managers
K Hölzle
International Journal of Project Management 28 (8), 779-786, 2010
1532010
Promotors or champions? Pros and cons of role specialisation for economic process
K Rost, K Hölzle, HG Gemünden
Schmalenbach Business Review 59 (4), 340-363, 2007
1102007
Systematisierung, Erklärungsbeiträge und Effekte von Innovationsbarrieren
C Mirow, K Hölzle, HG Gemünden
Journal für Betriebswirtschaft 57 (2), 101-134, 2007
722007
Individuals’ innovation response behaviour: A framework of antecedents and opportunities for future research
M Goepel, K Hölzle, D zu Knyphausen‐Aufseß
Creativity and Innovation Management 21 (4), 412-426, 2012
692012
Personal characteristics of innovators—an empirical study of roles in innovation management
MN Mansfeld, K Hölzle, HG Gemünden
International Journal of Innovation Management 14 (06), 1129-1147, 2010
662010
THE AMBIDEXTROUS ORGANIZATION IN PRACTICE: BARRIERS TO INNOVATION WITHIN RESEARCH AND DEVELOPMENT.
C Mirow, K Hoelzle, HG Gemuenden
Academy of Management Proceedings 2008 (1), 1-6, 2008
642008
Virtual communities for innovation: Influence factors and impact on company innovation
A Schröder, K Hölzle
Creativity and Innovation Management 19 (3), 257-268, 2010
622010
Zusammenarbeit zwischen organisatorischen Gruppen: Ein Literaturüberblick über die Intergroup Relations-, Schnittstellen-und Boundary Spanning-Forschung
K Weinkauf, M Högl, HG Gemünden, K Hölzle
Journal für Betriebswirtschaft 55 (2), 85-111, 2005
492005
Relationship functions and customer trust as value creators in relationships: a conceptual model and empirical findings for the creation of customer value
A Walter, K Hölzle, T Ritter
Proceedings of the Eighteenth IMP-Conference, Dijon, France, 2002
482002
Formale und informale Determinanten des Innovationserfolges: Eine kritische Analyse des Zusammenspiels der Kräfte am Beispiel der Innovatorenrollen
HG Gemünden, K Hölzle, C Lettl
Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 58 (54), 110-132, 2006
422006
Schlüsselpersonen der Innovation
HG Gemünden, K Hölzle
Handbuch Technologie-und Innovationsmanagement, 457-474, 2005
362005
Die Projektleiterlaufbahn
K Hölzle
Die Projektleiterlaufbahn, 67-105, 2009
262009
Die Projektleiterlaufbahn
K Hölzle
Die Projektleiterlaufbahn, 67-105, 2009
262009
Designing governance mechanisms in platform ecosystems: Addressing the paradox of openness through blockchain technology
J Schmeiss, K Hoelzle, RPG Tech
California Management Review 62 (1), 121-143, 2019
232019
Failed business model innovation-a theoretical and practical illumination on a feared phenomenon
B Halecker, R Bickmann, K Hölzle
R&D management conference, 2014
182014
How the network position of R&D team managers and members affects their evaluations of creative performance
J Kratzer, K Hölzle, HG Gemünden
Creativity and Innovation Management 19 (2), 107-118, 2010
152010
Promotoren: Schlüsselpersonen im Innovationsprozess
HG Gemünden, K Hölzle
Innovationskultur und Ideenmanagement. Düsseldorf: Symposium Publishing, 2006
142006
An educational perspective on design thinking learning outcomes
M Taheri, T Unterholzer, K Hölzle, C Meinel
ISPIM Innovation Symposium, 1, 2016
132016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20