Folgen
Jonas Blattgerste
Jonas Blattgerste
Research Associate - University of Applied Sciences Emden/Leer
Bestätigte E-Mail-Adresse bei hs-emden-leer.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Comparing conventional and augmented reality instructions for manual assembly tasks
J Blattgerste, B Strenge, P Renner, T Pfeiffer, K Essig
Proceedings of the 10th international conference on pervasive technologies …, 2017
1572017
Advantages of eye-gaze over head-gaze-based selection in virtual and augmented reality under varying field of views
J Blattgerste, P Renner, T Pfeiffer
Proceedings of the Workshop on Communication by Gaze Interaction, 1-9, 2018
802018
In-situ instructions exceed side-by-side instructions in augmented reality assisted assembly
J Blattgerste, P Renner, B Strenge, T Pfeiffer
Proceedings of the 11th PErvasive technologies related to assistive …, 2018
372018
Augmented reality action assistance and learning for cognitively impaired people: a systematic literature review
J Blattgerste, P Renner, T Pfeiffer
Proceedings of the 12th ACM International Conference on PErvasive …, 2019
192019
A path-based attention guiding technique for assembly environments with target occlusions
P Renner, J Blattgerste, T Pfeiffer
2018 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR), 671-672, 2018
92018
Authorable augmented reality instructions for assistance and training in work environments
J Blattgerste, P Renner, T Pfeiffer
Proceedings of the 18th International Conference on Mobile and Ubiquitous …, 2019
72019
Project Heb@AR: Exploring handheld Augmented Reality training to supplement academic midwifery education
J Blattgerste, K Luksch, C Lewa, M Kunzendorf, NH Bauer, A Bernloehr, ...
DELFI 2020–Die 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für …, 2020
5*2020
TrainAR: A Scalable Interaction Concept and Didactic Framework for Procedural Trainings Using Handheld Augmented Reality
J Blattgerste, K Luksch, C Lewa, T Pfeiffer
Multimodal Technologies and Interaction 5 (7), 30, 2021
32021
Mobile Augmented Reality Laboratory for Learning Acid–Base Titration
JL Dominguez Alfaro, S Gantois, J Blattgerste, R De Croon, K Verbert, ...
Journal of Chemical Education 99 (2), 531-537, 2022
12022
The Heb@AR App – Five Augmented Reality Trainings for Self-Directed Learning in Academic Midwifery Education
J Blattgerste, K Vogel, C Lewa, T Willmeroth, M Joswig, T Schäfer, ...
DELFI 2022 – Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für …, 2022
2022
Marie’s ChemLab: a Mobile Augmented Reality Game to Teach Basic Chemistry to Children
M Arztmann, JLD Alfaro, J Blattgerste, J Jeuring, P van Puyvelde
European Conference on Games Based Learning, 2022
2022
A Web-Based Analysis Toolkit for the System Usability Scale
J Blattgerste, J Behrends, T Pfeiffer
Proceedings of the 15th ACM International Conference on PErvasive …, 2022
2022
Notfalltraining per Smartphone–Augmented Reality (AR) gestütztes Training zur Reanimation eines Neugeborenen
K Luksch, NH Bauer, J Blattgerste, C Lewa, T Schäfer, A Bernloehr
Zeitschrift für Geburtshilfe und Neonatologie 225 (S 01), 2021
2021
Praxisorientierte arbeitsprozessgeleitete Lernzieldefinition und deren Transformation in eine Augmented Reality Lehr-/Lernbegleitung für die hochschulische Hebammenausbildung
C Lewa, M Joswig, K Luksch, J Blattgerste, T Pfeiffer, NH Bauer, ...
Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA), 2021
2021
Der Einsatz eines Augmented Reality Lehr-/Lernkonzeptes in der hochschulischen Hebammenausbildung
C Lewa, M Joswig, K Luksch, J Blattgerste, T Pfeiffer, NH Bauer, ...
Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA), 2020
2020
Promptly authored Augmented Reality instructions can be sufficient to enable cognitively impaired workers
J Blattgerste, T Pfeiffer
GI VR/AR Workshop 2020, 2020
2020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–16