Folgen
Pauline Schröter
Pauline Schröter
Institute for Educational Quality Improvement (IQB), HU Berlin
Bestätigte E-Mail-Adresse bei iqb.hu-berlin.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The Developmental Lexicon Project: A behavioral database to investigate visual word recognition across the lifespan
P Schröter, S Schroeder
Behavior Research Methods 49, 2183-2203, 2017
492017
Investigating developmental trajectories of morphemes as reading units in German.
J Hasenäcker, P Schröter, S Schroeder
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 43 (7), 1093, 2017
402017
Orthographic processing in balanced bilingual children: Cross-language evidence from cognates and false friends
P Schröter, S Schroeder
Journal of Experimental Child Psychology 141, 239-246, 2016
272016
Der Kinder-Titelrekognitionstest (K-TRT)
S Schroeder, J Segbers, P Schröter
Diagnostica, 2014
132014
Computationally modeling the impact of task-appropriate language complexity and accuracy on human grading of German essays
Z Weiss, A Riemenschneider, P Schröter, D Meurers
Proceedings of the Fourteenth Workshop on Innovative Use of NLP for Building …, 2019
122019
Differences in visual word recognition between L1 and L2 speakers: The impact of length, frequency, and orthographic neighborhood size in German children
P Schröter, S Schroeder
Studies in second language acquisition 40 (2), 319-339, 2018
102018
Linguistic complexity in teachers' assessment of German essays in high stakes testing
A Riemenschneider, Z Weiss, P Schröter, D Meurers
Assessing Writing 50, 100561, 2021
92021
Exploring early language detection in balanced bilingual children: The impact of language-specificity on cross-linguistic nonword recognition
P Schröter, S Schroeder
International Journal of Bilingualism 22 (3), 305-315, 2018
72018
The impact of L2 German on component processes of reading
P Schröter, S Schroeder
Journal of Research in Reading 40, S107-S124, 2017
52017
Der Kinder-Titelrekognitionstest (K-TRT).[Child Title Recognition Test (K-TRT)]
S Schroeder, J Segbers, P Schröter
Diagnostica 62, 16-30, 2016
52016
2 Jüngere Entwicklungen bei Abitur und Abiturprüfungen in Deutschland
L Hoffmann, P Schröter, P Stanat
Das unvergleichliche Abitur: Entwicklungen-Herausforderungen-Empirische …, 2022
32022
Ein Blick in andere Länder: Abschlussprüfungen im Spannungsfeld zwischen Standardisierung und Autonomie
P Schröter, L Hoffmann, SM Schmid-Kühn
Das unvergleichliche Abitur: Entwicklungen-Herausforderungen-Empirische …, 2022
32022
5 Evaluation der „Gemeinsamen Abituraufgabenpools der Länder “
L Hoffmann, P Schröter, P Stanat
Das unvergleichliche Abitur: Entwicklungen-Herausforderungen-Empirische …, 2022
22022
8: Wie vergleichbar sind die Bewertungen von Abiturarbeiten im Fach Deutsch? Empirische Studien zu verschiedenen Bewertungsmodellen
P Schröter, H Söldner, L Hoffmann, A Riemenschneider, J Jost, D Wieser
Das unvergleichliche Abitur: Entwicklungen–Herausforderungen–Empirische …, 2022
22022
Das unvergleichliche Abitur: Entwicklungen-Herausforderungen-Empirische Analysen
P Schröter, A Groß, SM Schmid-Kühn, P Stanat, L Hoffmann
wbv Media GmbH & Company KG, 2022
12022
The Interplay of Task Characteristics, Linguistic Complexity, and Language Proficiency in High‐Stakes English as a Foreign Language Writing
A Riemenschneider, Z Weiss, P Schröter, D Meurers
TESOL Quarterly, 2023
2023
Und wenn man die Abiturprüfungen einfach ausfallen ließe?: empirische Befunde zu Unterschieden zwischen Abiturprüfungsnoten und Kursnoten
L Hoffmann, N Hübner, M Neumann, P Schröter
2022
The Development of Visual Word Recognition in German Bilinguals
P Schröter
2016
The Children Title Recognition Test (K-TRT): A Test to Assess Children's Print Exposure in German
S Schroeder, J Segbers, P Schroeter
DIAGNOSTICA 62 (1), 16-30, 2016
2016
The Development of Visual Word Recognition in German Bilinguals
P Schröter
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20