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Peter Winkler
Peter Winkler
Professor of Organizational Communication, University of Salzburg
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Jahr
Coming to terms with biomedical technologies in different technopolitical cultures: A comparative analysis of focus groups on organ transplantation and genetic testing in …
U Felt, M Fochler, P Winkler
Science, Technology, & Human Values 35 (4), 525-553, 2010
742010
Vicious and virtuous circles of aspirational talk: From self-persuasive to agonistic CSR rhetoric
P Winkler, M Etter, I Castelló
Business & Society 59 (1), 98-128, 2020
652020
Visions and versions of governing biomedicine: Narratives on power structures, decision-making and public participation in the field of biomedical technology in the Austrian …
U Felt, M Fochler, A Mager, P Winkler
Social studies of science 38 (2), 233-257, 2008
612008
Strategic communication and emergence: A dual narrative framework
P Winkler, M Etter
International Journal of Strategic Communication 12 (4), 382-398, 2018
602018
Expanding the bridge, minimizing the gaps: Public relations, organizational communication, and the idea that communication constitutes organization
S Wehmeier, P Winkler
Management Communication Quarterly 27 (2), 280-290, 2013
532013
Organisationstheoretische Aspekte der Unternehmenskommunikation
P Winkler, D Schoeneborn
Handbuch Unternehmenskommunikation, 1-20, 2020
202020
Online public relations
P Winkler, T Pleil
Handbuch Online-Kommunikation, 451-477, 2019
192019
Eine PR der nächsten Gesellschaft: Ambivalenzen einer Disziplin im Wandel
P Winkler
Springer-Verlag, 2014
192014
Personalisierung und Storytelling in der Online-Kommunikation
S Wehmeier, P Winkler
Handbuch Online-PR. Strategische Kommunikation in Internet und Social Web …, 2015
182015
Forms of talk-action-inconsistency: Introducing reverse coupling
P Winkler, M Etter, S Wehmeier
Management Communication Quarterly 31 (3), 479-485, 2017
172017
Grenzen der Flexibilisierung? Bedeutung, Herausforderungen und Konsequenzen der Heterarchie für die interne Kommunikation
P Winkler
Interne Kommunikation im Wandel: Theoretische Konzepte und empirische …, 2016
122016
Dialog und Polyphonie in Unternehmen
P Winkler, U Rußmann
Handbuch Mitarbeiterkommunikation: Interne Kommunikation in Unternehmen, 97-113, 2021
92021
Ein Recht auf Opazität, Agonismus und Reartikulation: Paradoxe Prinzipien verantwortungsvoller Public Relations
P Winkler, K Thummes
Medienjournal-Zeitschrift für Medien-und Kommunkiationsforschung 44 (3), 30-49, 2021
92021
Wider die reine Netzwerkrhetorik–Plädoyer für eine netzwerksoziologisch informierte Online-PR
P Winkler
Strategische Onlinekommunikation: Theoretische Konzepte und empirische …, 2015
82015
On Harrison White: Rethinking relations in public relations
P Winkler, S Wehmeier
Public relations and social theory, 137-157, 2018
62018
Between tragedy, romance, comedy and satire: narratives of axiological progress in public relations
P Winkler, J Kretschmer, M Etter
Journal of Communication Management 25 (4), 353-367, 2021
52021
Public relations and social media
M Etter, P Winkler, T Pleil
Public relations, 159-174, 2021
52021
Zum Was, Wann, Wo, Wer und Wie emergenter Kommunikationsstrategie–Eine Konzeptschärfung
P Winkler
Strategische Kommunikation im Spannungsfeld zwischen Intention und Emergenz …, 2018
52018
Organization as Communication and Corporate Communication: Contributions from Relational Sociology
P Winkler, S Wehmeier
Organization as Communication, 173-198, 2016
42016
New modes of participation in Online-PR.: Understanding texto-material networks.
P Winkler, S Wehmeier
Public relations, values and cultural identity, 307-324, 2015
42015
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