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Dr. Simon Kruschinski
Titel
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Jahr
Restrictions on data-driven political micro-targeting in Germany
S Kruschinski, A Haller
Internet Policy Review 6 (4), 1-23, 2017
1032017
Auf den Spuren der Lügenpresse
M Maurer, P Jost, J Haßler, S Kruschinski
Publizistik 64 (1), 15-35, 2019
792019
Keep Them Engaged! Investigating the Effects of Self-centered Social Media Communication Style on User Engagement in 12 European Countries
M Bene, A Ceron, V Fenoll, J Haßler, S Kruschinski, AO Larsson, M Magin, ...
Political Communication 39 (4), 429-453, 2022
762022
Einseitig, unkritisch, regierungsnah? Eine empirische Studie zur Qualität der journalistischen Berichterstattung über die Corona-Pandemie
M Maurer, C Reinemann, S Kruschinski
Hamburg: Rudolf Augstein Stiftung, 2021
472021
Data-driven campaigning and democratic disruption: Evidence from six advanced democracies
G Kefford, K Dommett, J Baldwin-Philippi, S Bannerman, T Dobber, ...
Party Politics 29 (3), 448-462, 2023
462023
In varietate concordia?! Political parties’ digital political marketing in the 2019 European Parliament election campaign
S Kruschinski, M Bene
European Union Politics 23 (1), 43-65, 2022
302022
Posting or advertising? How Political Parties adapt their Messaging Strategies to Facebook’s Organic and Paid Media Affordances.
S Kruschinski, J Haßler, P Jost, M Sülflow
Journal of Political Marketing, 2022
282022
How right-wing populists instrumentalize news media: Deliberate provocations, scandalizing media coverage, and public awareness for the Alternative for Germany (AfD)
M Maurer, P Jost, M Schaaf, M Sülflow, S Kruschinski
The International Journal of Press/Politics 28 (4), 747-769, 2023
262023
Data-Driven Campaigning and Political Parties: Five Advanced Democracies Compared
K Dommett, G Kefford, S Kruschinski
Oxford University Press, 2024
222024
Back to the roots?! Der datengestützte Tür-zu-Tür-Wahlkampf in politischen Wahlkampagnen
S Kruschinski, A Haller
Strategische politische Kommunikation im digitalen Wandel: interdisziplinäre …, 2018
172018
Patterns of Negative Campaigning during the 2019 European Election: Political Parties’ Facebook Posts and Users’ Sharing Behaviour across Twelve Countries
P Baranowski, S Kruschinski, U Russmann, J Haßler, M Magin, B Márton, ...
Journal of Information Technology & Politics, 2022
162022
Vernetzte Kampagne?! Die Verbindung von Offline-und Online-Wahlkampf im Wahljahr 2017 am Beispiel der Mobilisierungskampagnen von CDU und SPD
J Haßler, S Kruschinski
Die (Massen-) Medien im Wahlkampf: Die Bundestagswahl 2017, 73-95, 2019
152019
Looking over the channel: The balance of media coverage about the “refugee crisis” in Germany and the UK
M Maurer, J Haßler, S Kruschinski, P Jost
Communications 47 (2), 219-240, 2022
142022
Fünf Jahre Medienberichterstattung über Flucht und Migration
M Maurer, P Jost, S Kruschinski, J Haßler
Hg. v. Johannes Gutenberg-Universität Mainz Institut für Publizistik, 2021
142021
Die Instrumentalisierung partizipativer Öffentlichkeit durch die AfD bei der rheinland-pfälzischen Landtagswahl 2016
S Kruschinski, J Haßler
Medienjournal-Zeitschrift für Medien-und Kommunkiationsforschung 41 (2), 97-112, 2017
142017
Reaching out to the Europeans. Political parties’ Facebook strategies of issue ownership and the second-order character of European election campaigns
J Haßler, M Magin, U Russmann, P Baranowski, M Bene, K Schlosser, ...
Europawahlkampf 2019: Zur Rolle der Medien, 87-113, 2020
132020
Automatisierte Analyse medialer Bildinhalte. Potenziale, Grenzen, methodisch-technischer Status Quo und zukünftige Herausforderungen–eine Bestandsaufnahme
S Geise, P Rössler, S Kruschinski
Medien & Kommunikationswissenschaft 64 (2), 244-269, 2016
132016
Who Does(n't) Target You? Mapping the Worldwide Usage of Online Political Microtargeting
F Votta, S Kruschinski, M Hove, N Helberger, T Dobber, C de Vreese
Journal of Quantitative Description: Digital Media 2024 (4), 1-73, 2024
122024
Invisible transparency: How different types of ad disclaimers on Facebook affect whether and how digital political advertising is perceived
P Jost, S Kruschinski, M Sülflow, J Haßler, M Maurer
Policy & Internet 15 (2), 204-222, 2023
122023
Politisches Microtargeting. Eine normative Analyse von datenbasierten Strategien der gezielten Wähler_innenansprache
A Haller, S Kruschinski
Communicatio Socialis 53 (4), 519-530, 2020
92020
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