Johannes Naumann
Johannes Naumann
Professor für Quantitative Methoden der Bildungsforschung, Bergische
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-wuppertal.de - Startseite
TitelZitiert vonJahr
Lesekompetenz von PISA 2000 bis PISA 2009
J Naumann, C Artelt, W Schneider, P Stanat
PISA 2009. Bilanz nach einem Jahrzehnt, 23-71, 2010
1742010
The time on task effect in reading and problem solving is moderated by task difficulty and skill: Insights from a computer-based large-scale assessment.
F Goldhammer, J Naumann, A Stelter, K Tóth, H Rölke, E Klieme
Journal of Educational Psychology 106 (3), 608, 2014
1462014
Lesemotivation und Lernstrategien
C Artelt, J Naumann, W Schneider
PISA 2009. Bilanz nach einem Jahrzehnt, 73-112, 2010
1232010
Working memory capacity and reading skill moderate the effectiveness of strategy training in learning from hypertext
J Naumann, T Richter, U Christmann, N Groeben
Learning and Individual Differences 18 (2), 197-213, 2008
1002008
Signaling in expository hypertexts compensates for deficits in reading skill.
J Naumann, T Richter, J Flender, U Christmann, N Groeben
Journal of Educational Psychology 99 (4), 791, 2007
1002007
Eine revidierte fassung des inventars zur computerbildung (incobi-r)
T Richter, J Naumann, H Horz
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2010
972010
Attitudes toward the computer: Construct validation of an instrument with scales differentiated by content
T Richter, J Naumann, N Groeben
Computers in Human Behavior 16 (5), 473-491, 2000
962000
Metalinguistic awareness mediates effects of full biliteracy on third-language reading proficiency in Turkish–German bilinguals
DP Rauch, J Naumann, N Jude
International Journal of Bilingualism 16 (4), 402-418, 2012
692012
Active/exploratory training promotes transfer even in learners with low motivation and cognitive ability
N Keith, T Richter, J Naumann
Applied Psychology 59 (1), 97-123, 2010
652010
Lexical quality and reading comprehension in primary school children
T Richter, MB Isberner, J Naumann, Y Neeb
Scientific Studies of Reading 17 (6), 415-434, 2013
612013
Assessing individual differences in basic computer skills
F Goldhammer, J Naumann, Y Keßel
European Journal of Psychological Assessment, 2013
612013
Effects of linear reading, basic computer skills, evaluating online information, and navigation on reading digital text
C Hahnel, F Goldhammer, J Naumann, U Kröhne
Computers in Human Behavior 55, 486-500, 2016
552016
A model of online reading engagement: Linking engagement, navigation, and performance in digital reading
J Naumann
Computers in Human Behavior 53, 263-277, 2015
372015
Prozessbezogene Diagnostik von Lesefähigkeiten bei Grundschulkindern
T Richter, MB Isberner, J Naumann, Y Kutzner
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2012
372012
Strategische Verarbeitung beim Lernen mit Text und Hypertext: Strategic Processing in Learning with Text and Hypertext
T Richter, J Naumann, M Brunner, U Christmann
Zeitschrift für pädagogische Psychologie 19 (1/2), 5-22, 2005
362005
Scanning and deep processing of information in hypertext: an eye tracking and cued retrospective think‐aloud study
L Salmerón, J Naumann, V García, I Fajardo
Journal of Computer Assisted Learning 33 (3), 222-233, 2017
342017
LOGPAT: A semi-automatic way to analyze hypertext navigation behavior.
T Richter, J Naumann, S Noller
Swiss Journal of Psychology/Schweizerische Zeitschrift für Psychologie/Revue …, 2003
342003
Validierung des INCOBI anhand eines Vergleichs von Anwendungsexperten und Anwendungsnovizen.
J Naumann, T Richter, N Groeben
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie/German Journal of Educational …, 2001
342001
More is not always better: The relation between item response and item response time in Raven’s matrices
F Goldhammer, J Naumann, S Greiff
Journal of Intelligence 3 (1), 21-40, 2015
332015
Leseförderung im Elternhaus
S Hertel, N Jude, J Naumann
PISA 2009. Bilanz nach einem Jahrzehnt, 255-275, 2010
312010
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20