Anna Südkamp
Anna Südkamp
Schulpsychologische Beratungsstelle für die Stadt Dortmund
Bestätigte E-Mail-Adresse bei tu-dortmund.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Accuracy of teachers' judgments of students' academic achievement: A meta-analysis.
A Südkamp, J Kaiser, J Möller
Journal of educational psychology 104 (3), 743, 2012
5182012
Achievement and engagement: How student characteristics influence teacher judgments
J Kaiser, J Retelsdorf, A Südkamp, J Möller
Learning and Instruction 28, 73-84, 2013
1332013
Der Simulierte Klassenraum: Ein Instrument zur Untersuchung von diagnostischer Kompetenz
A Südkamp, J Möller, B Pohlmann
Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung, 87-97, 2008
86*2008
Der Simulierte Klassenraum: Eine experimentelle Untersuchung zur diagnostischen Kompetenz
A Südkamp, J Möller, B Pohlmann
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 22 (34), 261-276, 2008
862008
Teachers' assessment competence: Integrating knowledge-, process-, and product-oriented approaches into a competence-oriented conceptual model
S Herppich, AK Praetorius, N Förster, I Glogger-Frey, K Karst, D Leutner, ...
Teaching and teacher education 76, 181-193, 2018
802018
Referenzgruppeneffekte im Simulierten Klassenraum: direkte und indirekte Einschätzungen von Schülerleistungen
A Südkamp, J Möller
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 23 (34), 161-174, 2009
782009
The effects of student characteristics on teachers’ judgment accuracy: Disentangling ethnicity, minority status, and achievement.
J Kaiser, A Südkamp, J Möller
Journal of Educational Psychology 109 (6), 871-888, 2017
532017
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften: theoretische und methodische Weiterentwicklungen
A Südkamp, AK Praetorius
Waxmann Verlag, 2017
272017
Zum Zusammenhang von Intelligenz und Urteilsgenauigkeit bei der Beurteilung von Schülerleistungen im Simulierten Klassenraum
J Kaiser, F Helm, J Retelsdorf, A Südkamp, J Möller
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 251–261, 2012
262012
Competence assessment of students with special educational needs - Identification of appropriate testing accommodations
A Südkamp, S Pohl, S Weinert
Frontline Learning Research 3 (2), 1-26, 2015
222015
Teachers’ judgment accuracy concerning consistent and inconsistent student profiles
A Südkamp, AK Praetorius, B Spinath
Teaching and Teacher Education, 2017
212017
Eine Einführung in das Thema der diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften
AK Praetorius, A Südkamp
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften. Theoretische und methodische …, 2017
192017
Teachers’ judgments of students’ academic achievement: Results from field and experimental studies
A Südkamp, J Kaiser, J Möller
Teachers’ professional development, 5-25, 2014
192014
Ein Arbeitsmodell für die empirische Erforschung der diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften
S Herppich, AK Praetorius, A Hetmanek, I Glogger-Frey, S Ufer, D Leutner, ...
Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie 94, 75-93, 2017
182017
Linking teachers’ professional knowledge and teachers’ actions: Judgment processes, judgments and training
I Glogger-Frey, S Herppich, T Seidel
Teaching and Teacher Education 76 (1), 176-180, 2018
152018
Professionalisierung von Lehrerinnen und Lehrern: Editorial zum Themenheft
J Retelsdorf, A Südkamp
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2012
132012
Testing students with special educational needs in large-scale assessments–Psychometric properties of test scores and associations with test taking behavior
S Pohl, A Südkamp, K Hardt, CH Carstensen, S Weinert
Frontiers in Psychology, 2016
102016
Soziale Partizipation in inklusiven Grundschulklassen: Bedeutung von Klassen-und Lehrkraftmerkmalen
S Krawinkel, AS Südkamp, H Tröster
Empirische Sonderpädagogik, 277-295, 2017
92017
Kompetenzmessung in den Bereichen Lesen und Mathematik bei Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf
A Südkamp, S Pohl, K Hardt, AK Jordan, C Duchhardt
Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf …, 2015
72015
How are teachers' attitudes toward inclusion related to the social-emotional school experiences of students with and without special educational needs?
A Heyder, A Südkamp, R Steinmayr
Learning and Individual Differences 77, 101776, 2020
62020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20