Folgen
Leander Kempen
Leander Kempen
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-greifswald.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Students’ use of variables and examples in their transition from generic proof to formal proof
R Biehler, L Kempen
Proceedings of the 8th Congress of the European Society for Research in …, 2013
332013
Begründen und Beweisen im Übergang von der Schule zur Hochschule
L Kempen
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019
272019
Didaktisch orientierte beweiskonzepte–eine analyse zur mathematikdidaktischen ideenentwicklung
R Biehler, L Kempen
Journal für Mathematik-Didaktik 1 (37), 141-179, 2016
252016
Pre-service teachers' perceptions of generic proofs in elementary number theory
L Kempen, R Biehler
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2015
212015
Fostering first-year pre-service teachers’ proof competencies
L Kempen, R Biehler
ZDM 51, 731-746, 2019
162019
Pre-service teachers’ benefits from an inquiry-based transition-to-proof course with a focus on generic proofs
L Kempen, R Biehler
International journal of research in undergraduate mathematics education 5 …, 2019
152019
University students’ fully digital study of mathematics: an identification of student-groups via their resources usage and a characterization by personal and affective …
L Kempen, M Liebendörfer
Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the …, 2021
112021
VEMINT mobile with Apps: Der gezielte Einsatz von mobilen Endgeräten in einem Mathematik-Vorkurs unter Verwendung der multimedialen VEMINT-Materialien
L Kempen, T Wassong
Hochschuldidaktik im Dialog: Beiträge der Jahrestagung der Deutschen …, 2015
102015
First-year university students' self-regulated learning during the COVID-19 pandemic: a qualitative longitudinal study
M Liebendörfer, L Kempen, S Schukajlow
ZDM–Mathematics Education 55 (1), 119-131, 2023
92023
How do pre-service teachers rate the conviction, verification and explanatory power of different kinds of proofs?
L Kempen
Advances in Mathematics Education Research on Proof and Proving: An …, 2018
92018
Entdecken und Beweisen als Teil der Einführung in die Kultur der Mathematik für Lehramtsstudierende
R Biehler, L Kempen
Übergänge konstruktiv gestalten: Ansätze für eine zielgruppenspezifische …, 2015
92015
The Quality of Argumentations of First-Year Pre-Service Teachers.
L Kempen, R Biehler
North American Chapter of the International Group for the Psychology of …, 2014
92014
Using peer instruction in an analysis course: a report from the field
L Kempen
Teaching Mathematics and Its Applications: International Journal of the IMA …, 2021
72021
Using figurate numbers in elementary number theory–discussing a ‘useful’heuristic from the perspectives of semiotics and cognitive psychology
L Kempen, R Biehler
Frontiers in Psychology 11, 516392, 2020
52020
Beweisakzeptanz bei Studienanfängern: Eine empirische Untersuchung
L Kempen
Universitätsbibliothek Dortmund, 2016
32016
Generische Beweise in der Hochschullehre
L Kempen
Universitätsbibliothek Dortmund, 2013
32013
Wiederholung von Schulmathematik oder Antizipation von Studieninhalten?–Adressatenspezifische Ausgestaltung mathematischer Vorkurse am Beispiel der Paderborner Vorkursvarianten
Y Fleischmann, L Kempen
Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen: Konzepte …, 2023
22023
Toulmin and beyond: structuring and analyzing argumentation
J Cramer, L Kempen
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2022
22022
Die Online-Lernmaterialien im Online-Mathematikvorkurs studiVEMINT: Konzeption und Ergebnisse von Nutzer-und Evaluationsstudien
A Gold, Y Fleischmann, T Mai, R Biehler, L Kempen
Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant–didaktisch …, 2021
22021
Die online Lernmaterialien von studiVEMINT: Einsatzszenarien im Blended Learning Format in mathematischen Vorkursen
Y Fleischmann, L Kempen, T Mai, R Biehler
Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik, 101-116, 2018
22018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20