Uwe Hasebrink
Uwe Hasebrink
Leibniz Institute for Media Research │ Hans-Bredow-Institut (HBI)
Bestätigte E-Mail-Adresse bei leibniz-hbi.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Media repertoires as a result of selective media use. A conceptual approach to the analysis of patterns of exposure
U Hasebrink, J Popp
Communications 31 (3), 369-387, 2006
3422006
Comparing children’s online opportunities and risks across Europe: Cross-national comparisons for EU Kids Online
U Hasebrink, S Livingstone, L Haddon, K Olafsson
EU Kids Online, 2009
2952009
Media repertoires as patterns of behaviour and as meaningful practices: A multimethod approach to media use in converging media environments
U Hasebrink, H Domeyer
Participations 9 (2), 757-779, 2012
2322012
Comparing children’s online opportunities and risks across Europe: Cross-national comparisons for EU Kids Online
U Hasebrink, S Livingstone, L Haddon
EU Kids Online, 2008
1662008
Talkshows im Alltag von Jugendlichen: der tägliche Balanceakt zwischen Orientierung, Amüsement und Ablehnung
I Paus-Hasebrink, U Hasebrink, U Mattusch, S Keuneke, F Krotz
Springer-Verlag, 2013
1492013
In the presence of English: Media and European youth
M Berns, K De Bot, U Hasebrink
Springer Science & Business Media, 2007
1442007
Patterns of risk and safety online: In-depth analyses from the EU Kids Online survey of 9-to 16-year-olds and their parents in 25 European countries
U Hasebrink, A Görzig, L Haddon, V Kalmus, S Livingstone
EU Kids Online, 2011
1402011
Heranwachsen mit dem Social Web
JH Schmidt, I Paus-Hasebrink, U Hasebrink, C Lampert
Zur Rolle von Web 2, 2009
1302009
Country classification: Opportunities, risks, harm and parental mediation
EJ Helsper, V Kalmus, U Hasebrink, B Sagvari, J De Haan
EU Kids Online, The London School of Economics and Political Science, 2013
1192013
Medienübergreifende Informationsrepertoires. Zur Rolle der Mediengattungen und einzelner Angebote für Information und Meinungsbildung
U Hasebrink, JH Schmidt
Media Perspektiven 1 (2013), 2-12, 2013
1032013
Human interaction and communicative figurations: The transformation of mediatized cultures and societies
A Hepp, U Hasebrink
Mediatization of communication, 249-272, 2014
1022014
Nutzungsforschung
U Hasebrink
Öffentliche Kommunikation, 101-127, 2003
1012003
Zum Wandel von Informationsrepertoires in konvergierenden Medienumgebungen
U Hasebrink, H Domeyer
Die Mediatisierung der Alltagswelt, 49-64, 2010
932010
Konvergenz aus Nutzerperspektive: Das Konzept der Kommunikationsmodi
U Hasebrink
Mediennutzung in konvergierenden Medienumgebungen, 67-85, 2004
822004
Heranwachsen mit dem Social Web. Zur Rolle von Web 2.0-Angeboten im Alltag von Jugendlichen und jungen Erwachsenen
I Paus-Hasebrink
Vistas, 2009
792009
Cross-media use—Unfolding complexities in contemporary audiencehood
J Bjur, KC Schrøder, U Hasebrink, C Courtois
Audience Transformations, 23-37, 2013
742013
How to research cross-media practices? Investigating media repertoires and media ensembles
U Hasebrink, A Hepp
Convergence 23 (4), 362-377, 2017
702017
Patterns of old and new media use among young people in Flanders, Germany and Sweden
U Johnsson-Smaragdi, L d'Haenens, F Krotz, U Hasebrink
European Journal of Communication 13 (4), 479-501, 1998
701998
Wie nutzen Zuschauer das Fernsehen
U Hasebrink, F Krotz
Media Perspektiven 11 (12), 515-27, 1993
681993
Ich bin viele Zielgruppen. Anmerkungen zur Debatte um die Fragmentierung des Publikums aus kommunikationswissenschaftlicher Sicht
U Hasebrink
Zielgruppen, Publikumssegmente, Nutzergruppen. Beiträge aus der …, 1997
651997
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20