Folgen
Claude Weis
Claude Weis
TransOptima GmbH
Bestätigte E-Mail-Adresse bei transoptima.ch - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Predicting response rate: A natural experiment
KW Axhausen, C Weis
Survey Practice 3 (2), 2010
1122010
Induced travel demand: Evidence from a pseudo panel data based structural equations model
C Weis, KW Axhausen
Research in Transportation Economics 25 (1), 8-18, 2009
1122009
Evaluating the influence of carsharing stations’ location on potential membership: a Swiss case study
F Ciari, C Weis, M Balac
EURO Journal on Transportation and Logistics 5 (3), 345-369, 2016
562016
Models of mode choice and mobility tool ownership beyond 2008 fuel prices
C Weis, KW Axhausen, R Schlich, R Zbinden
Transportation Research Record 2157 (1), 86-94, 2010
522010
Influence of parking on location and mode choice: A stated choice survey
C Weis, M Vrtic, P Widmer, KW Axhausen
Arbeitsberichte Verkehrs-und Raumplanung 684, 2011
462011
Predicting response rates updated
KW Axhausen, B Schmid, C Weis
Arbeitsberichte Verkehrs-und Raumplanung 1063, 2015
412015
Ermittlung von Bewertungsansätzen für Reisezeiten und Zuverlässigkeit auf der Basis eines Modells für modale Verlagerungen im nicht-gewerblichen und gewerblichen …
KW Axhausen, I Ehreke, A Glemser, S Hess, C Jödden, K Nagel, A Sauer, ...
Fachtagung BVWP-Bewertungsverfahren” BMVI: Bundesministerium für Verkehr und …, 2014
412014
SP-Befragung 2010 zum Verkehrsverhalten im Personenverkehr
P Fröhlich, C Weis, A Erath, M Vrtic, KW Axhausen
Travel Survey Metadata Series 48, 2013
312013
Surveying and analysing mode and route choices in Switzerland 2010–2015
C Weis, M Kowald, A Danalet, B Schmid, M Vrtic, KW Axhausen, N Mathys
Travel behaviour and society 22, 10-21, 2021
272021
Reliability in the German value of time study
I Ehreke, S Hess, C Weis, KW Axhausen
Transportation Research Record 2495 (1), 14-22, 2015
252015
Stated response and multiple discrete-continuous choice models: Analyses of residuals
B Jäggi, C Weis, KW Axhausen
Journal of choice modelling 6, 44-59, 2013
242013
Activity oriented modelling of short-and long-term dynamics of travel behaviour
C Weis
ETH Zurich, 2012
212012
Investigating the nonlinear relationship between transportation system performance and daily activity–travel scheduling behaviour
KN Habib, A Sasic, C Weis, K Axhausen
Transportation Research Part A: Policy and Practice 49, 342-357, 2013
202013
Optimizing parking prices using an agent based approach
RA Waraich, C Dobler, C Weis, KW Axhausen
Arbeitsberichte Verkehrs-und Raumplanung 794, 2012
202012
Ermittlung von Bewertungsansätzen für Reisezeiten und Zuverlässigkeit auf Basis der Schätzung eines Modells für modale Verlagerungen im nicht-gewerblichen und gewerblichen …
KW Axhausen, I Ehreke, A Glemser, S Hess, C Jödden, K Nagel, A Sauer, ...
ETH Zurich, 2014
182014
A comparative study of web-and paper-based travel behaviour surveys
C Weis, A Frei, KW Axhausen, B Fell, T Haupt
Arbeitsberichte Verkehrs-und Raumplanung 519, 1-19, 2008
142008
Stated adaptation survey of activity scheduling reactions to changing travel conditions: Field work and preliminary results
C Weis, C Dobler, KW Axhausen
ETH, Eidgenössische Technische Hochschule Zürich, IVT, Institut für …, 2010
132010
Influence of parking on location and mode choice: A stated choice survey, paper presented at the 91st Annual Meeting of the Transportation Research Board
C Weis, M Vrtic, P Widmer, KW Axhausen
Washington, DC, January, 2012
122012
Analyse der SP-Befragung 2015 zur Verkehrsmodus-und Routenwahl
C Weis, M Vrtic, B Schmid, KW Axhausen
Grundlagen. Bern: Bundesamt für Raumentwicklung, 2017
112017
Benzinpreis und Bahnnutzung
C Weis, KW Axhausen
Swiss National, Bern, 2009
112009
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20