Jan Retelsdorf
TitelZitiert vonJahr
Teachers' goal orientations for teaching: Associations with instructional practices, interest in teaching, and burnout
J Retelsdorf, R Butler, L Streblow, U Schiefele
Learning and Instruction 20 (1), 30-46, 2010
2472010
On the effects of motivation on reading performance growth in secondary school
J Retelsdorf, O Köller, J Möller
Learning and Instruction 21 (4), 550-559, 2011
1862011
The Reciprocal Internal/External Frame of Reference Model An Integration of Models of Relations Between Academic Achievement and Self-Concept
J Möller, J Retelsdorf, O Köller, HW Marsh
American Educational Research Journal 48 (6), 1315-1346, 2011
1662011
Reading achievement and reading self-concept–Testing the reciprocal effects model
J Retelsdorf, O Köller, J Möller
Learning and Instruction 29, 21-30, 2014
952014
Achievement and engagement: How student characteristics influence teacher judgments
J Kaiser, J Retelsdorf, A Südkamp, J Möller
Learning and Instruction 28, 73-84, 2013
852013
Panel zum Lehramtsstudium-PaLea: Entwicklungsverläufe zukünftiger Lehrkräfte im Kontext der Reform der Lehrerbildung
J Bauer, B Drechsel, J Retelsdorf, T Sporer, L Rösler, M Prenzel, J Möller
Beiträge zur Hochschulforschung 32 (2), 34-55, 2010
842010
“Michael Can’t Read!” Teachers’ Gender Stereotypes and Boys’ Reading Self-Concept.
J Retelsdorf, K Schwartz, F Asbrock
Journal of Educational Psychology 107 (1), 186-194, 2015
832015
Grundschule oder Gymnasium? Zur Motivation ein Lehramt zu studieren
J Retelsdorf, J Möller
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 26, 5-17, 2012
792012
Achievement goals for teaching and teachers’ reference norms: Relations with instructional practices
J Retelsdorf, C Günther
Teaching and Teacher Education 27 (7), 1111-1119, 2011
772011
Entwicklungen von Lesekompetenz und Lesemotivation Schereneffekte in der Sekundarstufe?
J Retelsdorf, J Möller
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 40 (4 …, 2008
662008
Reading development in a tracked school system: A longitudinal study over 3 years using propensity score matching
J Retelsdorf, M Becker, O Köller, J Möller
British Journal of Educational Psychology 82 (4), 647-671, 2012
592012
Motivation for choosing teacher education: Associations with teachers’ achievement goals and instructional practices
I Paulick, J Retelsdorf, J Möller
International Journal of Educational Research 61, 60-70, 2013
512013
Dimensions of teacher interest and their relations to occupational well-being and instructional practices
U Schiefele, L Streblow, J Retelsdorf
Journal for Educational Research Online/Journal für Bildungsforschung Online …, 2013
472013
Familiäre bedingungen und individuelle prädiktoren der lesekompetenz von schülerinnen und schülern.
J Retelsdorf, J Möller
Psychologie in Erziehung und Unterricht 55, 227-237, 2008
422008
Measuring Grit. A German Validation and a Domain-Specific Approach to Grit
FTC Schmidt, J Fleckenstein, J Retelsdorf, L Eskreis-Winkler, J Möller
European Journal of Psychological Assessment, 2017
412017
The dimensionality of the Brief Self-Control Scale—An evaluation of unidimensional and multidimensional applications
C Lindner, G Nagy, J Retelsdorf
Personality and Individual Differences 86, 465-473, 2015
402015
Spannungsfeld Polyvalenz in der Lehrerbildung
J Bauer, U Diercks, J Retelsdorf, T Kauper, F Zimmermann, O Köller, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 14 (4), 629-649, 2011
292011
Erfassung berufsbezogener Selbstkonzepte von angehenden Lehrkräften (ERBSE-L)
J Retelsdorf, J Bauer, SK Gebauer, T Kauper, J Möller
Diagnostica 60, 98-110, 2014
252014
Zum Zusammenhang von Intelligenz und Urteilsgenauigkeit bei der Beurteilung von Schülerleistungen im Simulierten Klassenraum
J Kaiser, F Helm, J Retelsdorf, A Südkamp, J Möller
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 26, 251-261, 2012
222012
A new perspective on the interplay between self-control and cognitive performance: Modeling progressive depletion patterns
C Lindner, G Nagy, WAR Arhuis, J Retelsdorf
PloS one 12 (6), e0180149, 2017
212017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20