Folgen
Maria Klatte
Maria Klatte
TU Kaiserslautern, Cognitive and Developmental Psychology
Bestätigte E-Mail-Adresse bei rhrk.uni-kl.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Does noise affect learning? A short review on noise effects on cognitive performance in children
M Klatte, K Bergström, T Lachmann
Frontiers in psychology 4, 55965, 2013
5302013
Effects of noise and reverberation on speech perception and listening comprehension of children and adults in a classroom-like setting
M Klatte, T Lachmann, M Meis
Noise and Health 12 (49), 270-282, 2010
3672010
Effects of classroom acoustics on performance and well-being in elementary school children: A field study
M Klatte, J Hellbrück, J Seidel, P Leistner
Environment and Behavior 42 (5), 659-692, 2010
3232010
Phonological working memory in German children with poor reading and spelling abilities
C Steinbrink, M Klatte
Dyslexia 14 (4), 271-290, 2008
1232008
Does irrelevant music cause an irrelevant sound effect for auditory items?
SJ Schlittmeier, J Hellbrück, M Klatte
European Journal of Cognitive Psychology 20 (2), 252-271, 2008
1132008
The irrelevant sound effect in short-term memory: Is there developmental change?
M Klatte, T Lachmann, S Schlittmeier, J Hellbrück
European Journal of Cognitive Psychology 22 (8), 1168-1191, 2010
1092010
Effects of irrelevant speech and traffic noise on speech perception and cognitive performance in elementary school children
M Klatte, M Meis, H Sukowski, A Schick
Noise and Health 9 (36), 64-74, 2007
1082007
Effects of aircraft noise on reading and quality of life in primary school children in Germany: Results from the NORAH study
M Klatte, J Spilski, J Mayerl, U Möhler, T Lachmann, K Bergström
Environment and Behavior 49 (4), 390-424, 2017
902017
Wirkungen der zeitlichen Struktur von Hintergrundschall auf das Arbeitsgedächtnis und ihre theoretischen und praktischen Implikationen.
M Klatte, H Kilcher, J Hellbrück
Zeitschrift für Experimentelle Psychologie, 1995
691995
Der «irrelevant speech effect»: Wirkungen von Hintergrund schall auf das Arbeits gedächtnis
M Klatte, J Hellbrück
Zeitschrift für Lärmbekämpfung 40 (4), 91-98, 1993
551993
Die Lärm belastung von Lehrern und Schülern-ein Forschungsstandsbericht
A Schick, M Klatte, M Meis
Zeitschrift für Lärmbekämpfung 46 (3), 77-87, 1999
541999
Noise stress in classrooms
A Schick, M Klatte, M Meis
Contributions to Psychological Acoustics–Results of the eight Oldenburg …, 2000
492000
Phonological, temporal and spectral processing in vowel length discrimination is impaired in German primary school children with developmental dyslexia
C Steinbrink, M Klatte, T Lachmann
Research in developmental disabilities 35 (11), 3034-3045, 2014
402014
Lautarium: Ein computerbasiertes Trainingsprogramm für Grundschulkinder mit Lese-Rechtschreibschwierigkeiten: Manual
M Klatte, C Steinbrink, K Bergström, T Lachmann
Hogrefe, 2017
34*2017
Auditory distraction by meaningless irrelevant speech: A developmental study
B Meinhardt‐Injac, S Schlittmeier, M Klatte, A Otto, M Persike, M Imhof
Applied Cognitive Psychology 29 (2), 217-225, 2015
342015
First and second language acquisition in German children attending a kindergarten immersion program: A combined longitudinal and cross‐sectional study
K Bergström, M Klatte, C Steinbrink, T Lachmann
Language Learning 66 (2), 386-418, 2016
312016
Phonologische Verarbeitung bei Grundschulkindern mit schwacher Lesefähigkeit
M Klatte, C Steinbrink, K Bergström, T Lachmann
Lernen und Lernstörungen, 2013
302013
Effects of irrelevant speech and articulatory suppression on serial recall of heard and read materials
M Klatte, N Lee, J Hellbruck
Psychological Test and Assessment Modeling 44 (2), 166, 2002
282002
Early environmental quality and life-course mental health effects: The Equal-Life project
I Van Kamp, KP Waye, K Kanninen, J Gulliver, A Bozzon, A Psyllidis, ...
Environmental Epidemiology 6 (1), e183, 2022
232022
Effekte des computerbasierten Trainingsprogramms „Lautarium “auf die phonologische Verarbeitung und die Lese-Rechtschreibleistungen bei Grundschulkindern
M Klatte, C Steinbrink, A Prölß, B Estner, C Christmann, T Lachmann
Legasthenie und Dyskalkulie–Neue Methoden zur Diagnostik und Förderung, 127-144, 2014
232014
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20