Maria Klatte
Maria Klatte
TU Kaiserslautern, Cognitive and Developmental Psychology
Bestätigte E-Mail-Adresse bei rhrk.uni-kl.de - Startseite
TitelZitiert vonJahr
Does noise affect learning? A short review on noise effects on cognitive performance in children
M Klatte, K Bergström, T Lachmann
Frontiers in psychology 4, 578, 2013
2072013
Effects of noise and reverberation on speech perception and listening comprehension of children and adults in a classroom-like setting
M Klatte, T Lachmann, M Meis
Noise and Health 12 (49), 270, 2010
2062010
Effects of classroom acoustics on performance and well-being in elementary school children: A field study
M Klatte, J Hellbrück, J Seidel, P Leistner
Environment and Behavior 42 (5), 659-692, 2010
1642010
Phonological working memory in German children with poor reading and spelling abilities
C Steinbrink, M Klatte
Dyslexia 14 (4), 271-290, 2008
882008
Does irrelevant music cause an irrelevant sound effect for auditory items?
SJ Schlittmeier, J Hellbrück, M Klatte
European Journal of Cognitive Psychology 20 (2), 252-271, 2008
772008
The irrelevant sound effect in short-term memory: Is there developmental change?
M Klatte, T Lachmann, S Schlittmeier, J Hellbrück
European Journal of Cognitive Psychology 22 (8), 1168-1191, 2010
632010
Effects of irrelevant speech and traffic noise on speech perception and cognitive performance in elementary school children
M Klatte, M Meis, H Sukowski, A Schick
Noise and Health 9 (36), 64, 2007
612007
Wirkungen der zeitlichen Struktur von Hintergrundschall auf das Arbeitsgedächtnis und ihre theoretischen und praktischen Implikationen.
M Klatte, H Kilcher, J Hellbrück
Zeitschrift für experimentelle Psychologie, 1995
561995
Der «irrelevant speech effect»: Wirkungen von Hintergrund schall auf das Arbeits gedächtnis
M Klatte, J Hellbrück
Zeitschrift für Lärmbekämpfung 40 (4), 91-98, 1993
461993
Die Lärm belastung von Lehrern und Schülern-ein Forschungsstandsbericht
A Schick, M Klatte, M Meis
Zeitschrift für Lärmbekämpfung 46 (3), 77-87, 1999
451999
Noise stress in classrooms
A Schick, M Klatte, M Meis
Contributions to Psychological Acoustics–Results of the eight Oldenburg …, 2000
342000
Effects of aircraft noise on reading and quality of life in primary school children in Germany: Results from the NORAH study
M Klatte, J Spilski, J Mayerl, U Möhler, T Lachmann, K Bergström
Environment and Behavior 49 (4), 390-424, 2017
262017
Effects of irrelevant speech and articulatory suppression on serial recall of heard and read materials
M Klatte, N Lee, J Hellbruck
Psychological Test and Assessment Modeling 44 (2), 166, 2002
202002
Phonological, temporal and spectral processing in vowel length discrimination is impaired in German primary school children with developmental dyslexia
C Steinbrink, M Klatte, T Lachmann
Research in Developmental Disabilities 35 (11), 3034-3045, 2014
182014
Gehirnentwicklung und frühkindliches Lernen
M Klatte
Bildung und Lernen der Drei-und Achtjährigen. Bad Heilbrunn, 117-139, 2007
182007
Auditory distraction by meaningless irrelevant speech: A developmental study
B Meinhardt‐Injac, S Schlittmeier, M Klatte, A Otto, M Persike, M Imhof
Applied Cognitive Psychology 29 (2), 217-225, 2015
172015
NORAH–study on Noise Related Annoyance, Cognition and Health: a transportation noise effects monitoring program in Germany
D Schreckenberg, T Eikmann, F Faulbaum, E Haufe, C Herr, M Klatte, ...
10th International Congress on Noise as a Public Health Problem, 390-8, 2011
162011
’Noise in the school environment and cognitive performance in elementary school children. Part B-Cognitive psychological studies’
M Klatte, M Wegner, J Hellbrück
Forum Acusticum 2005, 2005
162005
Akustik in Schulen: Könnt ihr denn nicht zuhören
M Klatte, M Meis, C Nocke, A Schick
Einblicke, Carl-von-Ossietzky-Universität Oldenburg,(35), 4-8, 2002
162002
Phonologische Verarbeitung bei Grundschulkindern mit schwacher Lesefähigkeit
M Klatte, C Steinbrink, K Bergström, T Lachmann
Lernen und Lernstörungen, 2013
152013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20