Folgen
Anna Freytag
Anna Freytag
Department for Journalism and Communication Research, Hanover University of Music, Drama and Media
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ijk.hmtm-hannover.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Permanently online—always stressed out? The effects of permanent connectedness on stress experiences
A Freytag, K Knop-Huelss, A Meier, L Reinecke, D Hefner, C Klimmt, ...
Human Communication Research 47 (2), 132-165, 2021
562021
Patterns of online information seeking and avoidance about SARS-CoV-2 and COVID-19
E Link, M Rosset, A Freytag
European Journal of Health Communication 3 (1), 53-75, 2022
92022
Psychische Erkrankungen in Medienberichten. Befunde zur Darstellung und Wahrnehmung
M Rosset, A Freytag, A Dittrich, M Jaspersen, E Baumann
Communicatio Socialis (ComSoc) 53 (3), 324-336, 2020
92020
Self-and surrogate-seeking of information about mental health and illness in Germany
A Freytag, E Baumann, M Angermeyer, G Schomerus
BMC Public Health 23 (1), 65, 2023
52023
Consciously connected: The role of mindfulness for mobile phone connectedness and stress
D Hefner, A Freytag
Media Psychology 27 (4), 503-532, 2024
42024
The role of media reporting for substance use stigma
E Baumann, P Horsfield, A Freytag, G Schomerus
The stigma of substance use disorders, 213, 2022
32022
Mindful mobile phone use: A Quasi-experimental study on the effect of Mindful-Based Stress Reduction (MBSR) on Online vigilance, media multitasking, and habitual mobile phone use
D Hefner, A Freytag
The virtual 71st Annual International Communication Association Conference …, 2021
22021
Typen des interpersonalen und medialen Kommunikations-und Informationshandelns während der Corona-Pandemie
E Link, M Rosset, A Freytag
Jahrestagung der Fachgruppe Gesundheitskommunikation der Deutschen …, 2021
22021
How dual-message nature documentaries that portray nature as amazing and threatened affect entertainment experiences and pro-environmental intentions
A Freytag, D Possler
Journal of Communication 74 (2), 130-144, 2024
12024
Nur Empfehlung oder doch schon Werbung?: Eine empirische Untersuchung der Wahrnehmung von Produktplatzierungen auf Instagram bei Jugendlichen
A Freytag
Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Institut für Journalistik …, 2017
12017
Integrating R Into Statistics and Data Analysis Education: Learnings From the Development and Evaluation of a Teaching Concept for Communication Science
J Scheper, R Leuppert, D Possler, A Freytag, S Bruns, J Niemann-Lenz
Journalism & Mass Communication Educator, 10776958241296505, 2024
2024
Explaining the Rich Entertainment Appeal of Nature Documentaries and its Conflicting Motivational Consequences
A Freytag, D Possler, N Spreen, AA Raney, C Klimmt
Mass Communication and Society, 1-33, 2024
2024
Media Coverage of Alcohol-Use Disorders in German Newspapers and Magazines: A Topic-Specific Frame Analysis
A Freytag, M Rosset, E Baumann, G Schomerus
Health Communication 39 (11), 2319-2332, 2024
2024
Cognitive frames of depression and their association with accessibility to mental health communication: a cluster analysis for developing stigma-sensitive targeting strategies
A Freytag, E Baumann, S Schindler, MC Angermeyer, G Schomerus
Frontiers in Communication 8, 1308281, 2024
2024
Digital Stress
A Freytag, D Hefner
The International Encyclopedia of Health Communication, 1-6, 2023
2023
Die Stimme der Natur–Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss der moralischen Emotion Schuld bei der Rezeption von Naturdokumentationen auf umweltschützende …
A Lammers, A Freytag
Nachhaltigkeit als Gegenstand und Zielgröße der Rezeptions-und …, 2022
2022
Naturetainment: Exploring the Role of Connectedness to Nature for Nature Documentary Entertainment
A Freytag, D Possler, C Klimmt, AA Raney
12 th Media Psychology Conference (MediaPsych 2021), 251, 2021
2021
Associations between Mindfulness, Emotion Regulation, Mind-Wandering and Permanent Connectedness
D Hefner, A Freytag
OSF, 2020
2020
Die Stimme der Natur: Eine experimentelle Untersuchung zum Einfluss von moralischen Emotionen bei der Rezeption von Naturdokumentationen auf umweltbewusste Verhaltensintentionen
A Lammers, A Freytag
Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, 2020
2020
Zukunft Culturetainment?: Junge Menschen und Kulturfernsehen; eine empirische Untersuchung der Einflussfaktoren auf die Nutzung von Kulturfernsehen am Beispiel des Senders ARTE
A Freytag
2014
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20