Folgen
Anke Sennema
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Effect of audiovisual perceptual training on the perception and production of consonants by Japanese learners of English
V Hazan, A Sennema, M Iba, A Faulkner
Speech communication 47 (3), 360-378, 2005
3012005
The use of visual cues in the perception of non-native consonant contrasts
V Hazan, A Sennema, A Faulkner, M Ortega-Llebaria, M Iba, H Chung
The Journal of the Acoustical Society of America 119 (3), 1740-1751, 2006
1472006
Category and perceptual interference in second-language phoneme learning: An examination of English/w/-/v/learning by Sinhala, German, and Dutch speakers.
P Iverson, D Ekanayake, S Hamann, A Sennema, BG Evans
Journal of experimental psychology: human perception and performance 34 (5 …, 2008
652008
Acoustic differences between German and Dutch labiodentals
S Hamann, A Sennema
ZAS papers in Linguistics 42, 33-41, 2005
342005
Audiovisual perception in L2 learners
V Hazan, A Sennema, A Faulkner
Seventh International Conference on Spoken Language Processing, 2002
192002
Voiced Labio-Dental Fricatives or Glides-All The Same to Germans
S Hamann, A Sennema
ISCA Workshop on Plasticity in Speech Perception, 2005
162005
The role of visual cues in L2 consonant perception
A Sennema, V Hazan, A Faulkner
les Actes de la conférence ICPhS, 135-138, 2003
112003
The effect of visual training on the perception of non-native phonetic contrasts
V Hazan, A Sennema
Proceedings of the Sixteenth International Congress of Phonetic Sciences …, 2007
92007
Fast speech timing in Dutch: durational correlates of lexical stress and pitch accent.
E Janse, A Sennema, AW Slis
INTERSPEECH, 251-254, 2000
62000
Ineinandergreifen von Sprache und Fach: Sprachbildung in der Weiterbildung von Lehrkräften an Berufsschulen
A Sennema, M Wiażewicz
Deutsch als Zweitsprache in der Lehrerbildung. Münster: Waxmann, 119-130, 2017
32017
An analysis of pitch and duration in material used to test L2 processing of words
R van de Vijver, A Sennema, A Zimmer–Stahl
32006
Focus accent, word length and position as cues to L1 and L2 word recognition
A Sennema, R Van de Vijver, SE Carroll, A Zimmer-Stahl
Interdisciplinary studies on information structure: ISIS; working papers of …, 2005
32005
The impact of visual training on the perception and production of a non-native phonetic contrast.
V Hazan, A Sennema
AVSP, 24, 2007
22007
Der GERS Neu (2018) und der Ausspracheunterricht DaF/DaZ
G Chudoba, K Exner, C Peresich, A Sennema
ÖDaF-Mitteilungen 36 (1), 9-21, 2020
12020
Projektunterricht im schulischen DaF-Unterricht: Schreiben als Sprachhandlung
A Sennema, H Hradílková
ÖDaF-Mitteilungen 34 (2), 114-122, 2018
12018
DaF-Doktorandinnen und Doktoranden in Iran Der gemeinsame Promotionsstudiengang» Deutsch als Fremdsprache «der Universitäten Teheran und Potsdam
A Sennema, M Maleki
Informationen Deutsch als Fremdsprache 41 (5), 556-570, 2014
12014
Use of visual cues in the perception of a labial/labiodental contrast by Spanish-L1 and Japanese-L1 learners of English
M Iba, A Sennema, V Hazan, A Faulkner
Eighth International Conference on Spoken Language Processing, 2004
12004
Effect of intensive audiovisual perceptual training on the perception and production of the/l/-/r/contrast for Japanese learners of English
V Hazan, A Sennema, A Faulkner
Eighth International Conference on Spoken Language Processing, 2004
12004
Lehrkompetenzentwicklung von DaF-Studierenden in einer binationalen universitären Ausbildungskooperation
H Hradílková, M Dvorecký, A Sennema, P Marečková
Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis. Studia Germanistica., 2022
2022
Mehrsprachigkeit in Mikrosequenzen hochschulischer Lehre
A Sennema
Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht 25 (1), 2020
2020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20