Folgen
Tobias Dörfler
Tobias Dörfler
University of Education Heidelberg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ph-heidelberg.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Psychologie
JRH Richard J. Gerrig (Autor), Tobias Dörfler (Hrsg.)
Psychologie, 2018
1069*2018
Individual differences in reading development: A review of 25 years of empirical research on Matthew effects in reading
M Pfost, J Hattie, T Dörfler, C Artelt
Review of educational research 84 (2), 203-244, 2014
3012014
Students' extracurricular reading behavior and the development of vocabulary and reading comprehension
M Pfost, T Dörfler, C Artelt
Learning and Individual Differences 26, 89-102, 2013
1922013
A framework for explaining teachers’ diagnostic judgements by cognitive modeling (DiaCoM)
K Loibl, T Leuders, T Dörfler
Teaching and Teacher Education 91, 103059, 2020
1322020
The influence of chronotype and intelligence on academic achievement in primary school is mediated by conscientiousness, midpoint of sleep and motivation
T Arbabi, C Vollmer, T Dörfler, C Randler
Chronobiology international 32 (3), 349-357, 2015
1202015
Dynamic assessment and its potential for the assessment of reading competence
T Dörfler, S Golke, C Artelt
Studies in Educational Evaluation 35 (2-3), 77-82, 2009
942009
Diagnostic competence of mathematics teachers: Unpacking a complex construct
T Leuders, T Dörfler, J Leuders, K Philipp
Diagnostic competence of mathematics teachers: Unpacking a complex construct …, 2018
932018
Reading competence development of poor readers in a German elementary school sample: An empirical examination of the Matthew effect model
M Pfost, T Dörfler, C Artelt
Journal of Research in Reading 35 (4), 411-426, 2012
762012
The impact of elaborated feedback on text comprehension within a computer-based assessment
S Golke, T Dörfler, C Artelt
Learning and instruction 39, 123-136, 2015
592015
Der Zusammenhang zwischen außerschulischem Lesen und Lesekompetenz
M Pfost, T Dörfler, C Artelt
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2010
582010
Personality similarity between teachers and their students influences teacher judgement of student achievement
T Rausch, C Karing, T Dörfler, C Artelt
Educational Psychology 36 (5), 863-878, 2016
512016
Förderung von Lesekompetenz als Aufgabe aller Fächer. Forschungsergebnisse und Anregungen für die Praxis
C Artelt, T Dörfler
ProLesen. Auf dem Weg zur Leseschule. Leseförderung in den …, 2010
452010
Förderung von Lesekompetenz als Aufgabe aller Fächer. Forschungsergebnisse und Anregungen für die Praxis
C Artelt, T Dörfler
ProLesen. Auf dem Weg zur Leseschule. Leseförderung in den …, 2010
452010
The relation between interests and grades: Path analyses in primary school age
J von Maurice, T Dörfler, C Artelt
International Journal of Educational Research 64, 1-11, 2014
442014
How accurate are teacher and parent judgements of lower secondary school children’s test anxiety?
C Karing, T Dörfler, C Artelt
Educational Psychology 35 (8), 909-925, 2015
302015
Abschlussarbeiten in der Psychologie und den Sozialwissenschaften: Planen, Durchführen und Auswerten
JH Peters, T Dörfler
Pearson, 2014
272014
Erlebnispädagogik mit Jugendlichen: Einflüsse auf Symptombelastung und Selbstwert
A Boeger, T Dörfler, T Schut-Ansteeg
Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 55 (3), 181-197, 2006
262006
Die Bedeutung der Itemauswahl und der Modellwahl für die längsschnittliche Erfassung von Kompetenzen
A Robitzsch, T Dörfler, M Pfost, C Artelt
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 2011
252011
Effektive Kompetenzdiagnose in der Lehrerbildung: Professionalisierungsprozesse Angehender Lehrkräfte Untersuchen
J Rutsch, M Rehm, M Vogel, M Seidenfuß, T Dörfler
Springer-Verlag, 2017
232017
The development of reading literacy from early childhood to adolescence. Empirical findings from the Bamberg BiKS longitudinal studies
T Dörfler, S Ebert, C Karing, S Kuger, S Lehrl, C Lorenz, M Mudiappa, ...
University of Bamberg Press, 2013
202013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20