Antoine Fischbach
Antoine Fischbach
Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET), University of Luxembourg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni.lu - Startseite
TitelZitiert vonJahr
“My questionnaire is too long!” The assessments of motivational-affective constructs with three-item and single-item measures
K Gogol, M Brunner, T Goetz, R Martin, S Ugen, U Keller, A Fischbach, ...
Contemporary Educational Psychology 39 (3), 188-205, 2014
1262014
The structure of academic self-concepts revisited: The nested Marsh/Shavelson model.
M Brunner, U Keller, C Dierendonck, M Reichert, S Ugen, A Fischbach, ...
Journal of Educational Psychology 102 (4), 964, 2010
1242010
PISA proficiency scores predict educational outcomes
A Fischbach, U Keller, F Preckel, M Brunner
Learning and Individual Differences 24, 63-72, 2013
382013
Do teacher judgments of student intelligence predict life outcomes?
A Fischbach, TG Baudson, F Preckel, R Martin, M Brunner
Learning and Individual Differences 27, 109-119, 2013
262013
Die kognitive Repräsentation von Schülertypen bei angehenden Lehrkräften-Eine typologische Analyse
T Hörstermann, S Krolak-Schwerdt, A Fischbach
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 32 (1), 143-158, 2010
232010
Épreuves Standardisées–Bildungsmonitoring Luxemburg
R Martin, S Ugen, A Fischbach
Luxembourg: University of Luxembourg, 2013
132013
Teacher judgments as measures of children's cognitive ability: A multilevel analysis
TG Baudson, A Fischbach, F Preckel
Learning and Individual Differences 52, 148-156, 2016
122016
Short-term and medium-term effects of grade retention in secondary school on academic achievement and psychosocial outcome variables
F Klapproth, P Schaltz, M Brunner, U Keller, A Fischbach, S Ugen, ...
Learning and Individual Differences 50, 182–194, 2016
122016
Bildungsungleichheiten im luxemburgischen Bildungssystem
A Hadjar, A Fischbach, R Martin, S Backes
Bildungsbericht Luxemburg 2015. Band 2: Analysen und Befunde, 34-56, 2015
82015
ÉpStan technical report
A Fischbach, S Ugen, R Martin
University of Luxembourg, 2014
42014
Einfluss des Sprachhintergrundes auf Schülerkompetenzen
S Ugen, R Martin, B Böhm, M Reichert, D Lorphelin, A Fischbach
PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg, 100-113, 2013
42013
Between-school variation in students' achievement, motivation, affect, and learning strategies: Results from 81 countries for planning group-randomized trials in education
M Brunner, U Keller, M Wenger, A Fischbach, O Lüdtke
Journal of Research on Educational Effectiveness 11 (3), 452-478, 2018
32018
Les Épreuves Standardisées: Élément-clé du pilotage du système éducatif luxembourgeois
C Dierendonck, A Kafaï, A Fischbach, R Martin, S Ugen
Éducation & Formations 86, 61-81, 2015
32015
Die Bezugsnormorientierung von Mathematiklehrkräften am Ende der Sekundarstufe I: Konvergenz verschiedener Messverfahren und Wirkung auf motivational-affektive Aspekte des …
A Fischbach, M Brunner, S Krauss, J Baumert
Journal for Educational Research Online= Journal für Bildungsforschung …, 2015
32015
A Tablet-Computer-Based Tool to Facilitate Accurate Self-Assessments in Third-and Fourth-Graders
D Villanyi, R Martin, P Sonnleitner, C Siry, A Fischbach
International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET) 13 (10 …, 2018
22018
Schlussfolgerungen [Conclusions]
R Martin, S Ugen, A Fischbach, C Muller, M Brunner
Épreuves Standardisées. Nationaler Bericht 2012, 98-118, 2011
22011
Circadian preference as a typology: Latent-class analysis of adolescents' morningness/eveningness, relation with sleep behavior, and with academic outcomes
F Preckel, A Fischbach, V Scherrer, M Brunner, S Ugen, AA Lipnevich, ...
Learning and Individual Differences, 2019
12019
Les inégalités scolaires dans le système secondaire luxembourgeois dans une perspective dans les temps
A Hadjar, A Fischbach, S Backes
Rapport national sur l'éducation au Luxembourg 2018, 59-83, 2018
12018
Résumé des résultats au Luxembourg
B Boehm, S Ugen, A Fischbach, U Keller, D Lorphelin
PISA 2015. Rapport national Luxembourg, 4-12, 2016
12016
Educational assessment: Two sides of the same coin
A Fischbach
University of Trier, Trier, Germany, 2013
12013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20