Anke Heyder
Anke Heyder
Technical University Dortmund
Bestätigte E-Mail-Adresse bei tu-dortmund.de - Startseite
TitelZitiert vonJahr
How gender differences in academic engagement relate to students’ gender identity
U Kessels, A Heyder, M Latsch, B Hannover
Educational Research 56 (2), 220-229, 2014
862014
Is school feminine? Implicit gender stereotyping of school as a predictor of academic achievement
A Heyder, U Kessels
Sex Roles 69 (11-12), 605-617, 2013
73*2013
Do teachers equate male and masculine with lower academic engagement? How students’ gender enactment triggers gender stereotypes at school
A Heyder, U Kessels
Social Psychology of Education 18 (3), 467-485, 2015
282015
Boys don’t work? On the psychological benefits of showing low effort in high school
A Heyder, U Kessels
Sex Roles 77 (1-2), 72-85, 2017
252017
Explaining academic‐track boys’ underachievement in language grades: Not a lack of aptitude but students’ motivational beliefs and parents’ perceptions?
A Heyder, U Kessels, R Steinmayr
British Journal of Educational Psychology 87 (2), 205-223, 2017
172017
School-related and individual predictors of subjective well-being and academic achievement
R Steinmayr, A Heyder, C Naumburg, J Michels, L Wirthwein
Frontiers in psychology 9, 2631, 2018
82018
Teachers' aptitude beliefs as a predictor of helplessness in low-achieving students: Commonalities and differences between academic domains
A Heyder, M Brunner
Learning and Individual Differences 62, 118-127, 2018
62018
Teachers’ knowledge about intellectual giftedness: A first look at levels and correlates
A Heyder, S Bergold, R Steinmayr
Psychology Learning and Teaching 17 (1), 27-44, 2018
62018
Wissen von angehenden Lehrkräften zu Diversität im Kontext schulischer Inklusion: Die Entwicklung eines Wissenstests und erste Ergebnisse
A Heyder, A Vaskova, A Hußmann, R Steinmayr
DoProfiL- Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und …, 2018
42018
Mehr als Erwartungen und Werte: Zur Rolle von Stereotypen für den differenziellen Schulerfolg von Mädchen und Jungen
A Heyder
Freie Universität Berlin, 2015
42015
Positionspapier zur Lage der Pädagogischen Psychologie in Forschung und Lehre
T Richter, E Souvignier, S Hertel, A Heyder, O Kunina-Habenicht
Psychologische Rundschau 70 (2), 109-118, 2019
32019
Unterricht und Geschlecht aus internationaler Perspektive
U Kessels, A Heyder, K Holder
Bedingungen und Effekte guten Unterrichts, 89-106, 2016
32016
Ist Schulerfolg unmännlich? Wie Geschlechterstereotype den Schulerfolg von Mädchen und Jungen beeinflussen
A Heyder, U Kessels
Die berufsbildende Schule 67 (5), 178-181, 2015
32015
Teachers' belief that math requires innate ability predicts lower intrinsic motivation among low-achieving students
A Heyder, AF Weidinger, A Cimpian, R Steinmayr
Learning and Instruction 65, 2020
22020
Changing attitudes to inclusion in preservice teacher education: a systematic review.
F Lautenbach, A Heyder
Educational Research 61 (2), 231–253, 2019
22019
Die Wertschätzung schulischer Anstrengung als Mediator von Geschlechtsunterschieden in Noten
U Kessels, A Heyder
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2017
22017
Stellungnahme zum Diskussionsforum
T Richter, E Souvignier, S Hertel, A Heyder, O Kunina-Habenicht
Psychologische Rundschau 70 (2), 136-137, 2019
12019
How are teachers' attitudes toward inclusion related to the social-emotional school experiences of students with and without special educational needs?
A Heyder, A Südkamp, R Steinmayr
Learning and Individual Differences 77, 101776, 2020
2020
Teachers' beliefs about the determinants of student achievement predict job satisfaction and stress
A Heyder
Teaching and Teacher Education 86, 102926, 2019
2019
Sex differences in achievement goals: do school subjects matter?
L Wirthwein, JR Sparfeldt, A Heyder, SR Buch, DH Rost, R Steinmayr
European Journal of Psychology of Education, 1-25, 2019
2019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20