Folgen
Lorenz Grolig
Lorenz Grolig
Bestätigte E-Mail-Adresse bei leuphana.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Narrative dialogic reading with wordless picture books: A cluster-randomized intervention study
L Grolig, C Cohrdes, SP Tiffin-Richards, S Schroeder
Early Childhood Research Quarterly 51, 191-203, 2020
692020
Effects of preschoolers’ storybook exposure and literacy environments on lower level and higher level language skills
L Grolig, C Cohrdes, SP Tiffin-Richards, S Schroeder
Reading and Writing 32 (4), 1061-1084, 2019
542019
Shared storybook reading and oral language development: A bioecological perspective
L Grolig
Frontiers in Psychology 11, 2020
492020
Relating language and music skills in young children: a first approach to systemize and compare distinct competencies on different levels
C Cohrdes, L Grolig, S Schroeder
Frontiers in psychology 7, 1616, 2016
482016
The development of music competencies in preschool children: Effects of a training program and the role of environmental factors
C Cohrdes, L Grolig, S Schroeder
Psychology of Music 47 (3), 358-375, 2019
332019
Print exposure across the reading life span
L Grolig, SP Tiffin-Richards, S Schroeder
Reading and Writing, 1-19, 2020
162020
Der Titelrekognitionstest für das Vorschulalter (TRT-VS): Erfassung des Lesevolumens von präkonventionellen Lesern und Zusammenhänge mit Vorläuferfertigkeiten des Lesens
L Grolig, C Cohrdes, S Schroeder
Diagnostica 63 (4), 309-319, 2017
152017
Fostering Language Skills in Preschool Using Musical Training: Opportunities and Challenges
S SCHROEDER, L GROLIG
RESEARCH ON IMPACTS OF ARTS EDUCATION, 22, 2018
52018
Transfereffekte von musikalischer Frühförderung auf Kognition und Leseentwicklung
L Grolig, C Cohrdes, S Schroeder
Wenn. Dann. Befunde zu den Wirkungen Kultureller Bildung, 56-65, 2017
22017
Mathematikspiele in der Familie: Erfassung des Anregungsgehalts mathematischer Lernumwelten mit dem mathematischen Titelrekognitionstest für das Kindergartenalter (TRT-Mathe-K)
F Niklas, L Ogrissek, S Lehrl, L Grolig, VD Berner
Diagnostica, 2023
2023
Shared Storybook Reading and the Development of Oral Language Skills
L Grolig
PQDT-UK & Ireland, 2020
2020
Der TRT-Mathe-K: Objektive Erfassung der Qualität der Home Numeracy Environment
F Niklas, S Lehrl, VD Berner, L Nürnberger, L Grolig
2019
Narrative Konstruktion, Bild und Photographie in Jonathan Safran Foers" Extremely Loud & Incredibly Close"
L Grolig
Komparatistik Online 2, n.p., 2007
2007
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–13