Narrative dialogic reading with wordless picture books: A cluster-randomized intervention study L Grolig, C Cohrdes, SP Tiffin-Richards, S Schroeder Early Childhood Research Quarterly 51, 191-203, 2020 | 72 | 2020 |
Effects of preschoolers’ storybook exposure and literacy environments on lower level and higher level language skills L Grolig, C Cohrdes, SP Tiffin-Richards, S Schroeder Reading and Writing 32 (4), 1061-1084, 2019 | 57 | 2019 |
Shared storybook reading and oral language development: A bioecological perspective L Grolig Frontiers in Psychology 11, 2020 | 50 | 2020 |
Relating language and music skills in young children: a first approach to systemize and compare distinct competencies on different levels C Cohrdes, L Grolig, S Schroeder Frontiers in psychology 7, 1616, 2016 | 49 | 2016 |
The development of music competencies in preschool children: Effects of a training program and the role of environmental factors C Cohrdes, L Grolig, S Schroeder Psychology of Music 47 (3), 358-375, 2019 | 33 | 2019 |
Print exposure across the reading life span L Grolig, SP Tiffin-Richards, S Schroeder Reading and Writing, 1-19, 2020 | 16 | 2020 |
Der Titelrekognitionstest für das Vorschulalter (TRT-VS): Erfassung des Lesevolumens von präkonventionellen Lesern und Zusammenhänge mit Vorläuferfertigkeiten des Lesens L Grolig, C Cohrdes, S Schroeder Diagnostica 63 (4), 309-319, 2017 | 15 | 2017 |
Fostering Language Skills in Preschool Using Musical Training: Opportunities and Challenges S SCHROEDER, L GROLIG RESEARCH ON IMPACTS OF ARTS EDUCATION, 22, 2018 | 5 | 2018 |
Transfereffekte von musikalischer Frühförderung auf Kognition und Leseentwicklung L Grolig, C Cohrdes, S Schroeder Wenn. Dann. Befunde zu den Wirkungen Kultureller Bildung, 56-65, 2017 | 2 | 2017 |
Mathematikspiele in der Familie: Erfassung des Anregungsgehalts mathematischer Lernumwelten mit dem mathematischen Titelrekognitionstest für das Kindergartenalter (TRT-Mathe-K) F Niklas, L Ogrissek, S Lehrl, L Grolig, VD Berner Diagnostica, 2023 | | 2023 |
Shared Storybook Reading and the Development of Oral Language Skills L Grolig PQDT-UK & Ireland, 2020 | | 2020 |
Der TRT-Mathe-K: Objektive Erfassung der Qualität der Home Numeracy Environment F Niklas, S Lehrl, VD Berner, L Nürnberger, L Grolig | | 2019 |
Narrative Konstruktion, Bild und Photographie in Jonathan Safran Foers" Extremely Loud & Incredibly Close" L Grolig Komparatistik Online 2, n.p., 2007 | | 2007 |