Folgen
Prof. Dr. Claus H. Carstensen
Prof. Dr. Claus H. Carstensen
Professor für Psychologische Methoden der Empirischen Bildungsforschung, Universität Bamberg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-bamberg.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
5 Development of competencies across the life span
S Weinert, C Artelt, M Prenzel, M Senkbeil, T Ehmke, CH Carstensen
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 14 (2), 67-86, 2011
2072011
Mathematische kompetenz
W Blum, M Neubrand, T Ehmke, M Senkbeil, A Jordan, F Ulfig, ...
Pisa, 47-92, 2003
1842003
Multivariate and mixture distribution Rasch models: Extensions and applications
M von Davier, CH Carstensen
Springer, 2007
1572007
NEPS technical report-Scaling the data of the competence tests
S Pohl, CH Carstensen
NEPS Working Papers/Survey Papers 14, 2012
1482012
Applying the mixed Rasch model to personality questionnaires
J Rost, C Carstensen, M Von Davier
Applications of latent trait and latent class models in the social sciences …, 1997
1211997
Scaling of competence tests in the National Educational Panel Study-Many questions, some answers, and further challenges
S Pohl, CH Carstensen
Journal for Educational Research Online 5 (2), 189-216, 2013
1182013
Multidimensional Rasch measurement via item component models and faceted designs
J Rost, CH Carstensen
Applied Psychological Measurement 26 (1), 42-56, 2002
932002
Consistency of extreme response style and non-extreme response style across traits
E Wetzel, CH Carstensen, JR Böhnke
Journal of Research in Personality 47 (2), 178-189, 2013
912013
Assessment drives learning: The effect of central exit exams on curricular knowledge and mathematical literacy
H Jürges, K Schneider, M Senkbeil, CH Carstensen
Economics of Education Review 31 (1), 56-65, 2012
842012
Naturwissenschaftliche Kompetenz im internationalen Vergleich
M Prenzel, K Schöps, S Rönnebeck, M Senkbeil, O Walter, ...
Pisa, 63-105, 2006
832006
Wie schneiden SINUS-Schulen bei PISA ab?
M Prenzel, CH Carstensen, M Senkbeil, C Ostermeier, T Seidel
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 8 (4), 540-562, 2005
832005
Measuring growth in a longitudinal large-scale assessment with a general latent variable model
M Von Davier, X Xu, CH Carstensen
Psychometrika 76 (2), 318-336, 2011
812011
Wirtschaftliche, soziale und kulturelle Lebensverhältnisse und regionale Disparitäten des Kompetenzerwerbs
J Baumert, CH Carstensen, T Siegle
Pisa 2003: Der zweite Vergleich der Länder in Deutschland-Was wissen und …, 2005
782005
Explanatory item response models: A brief introduction
M Wilson, P De Boeck, CH Carstensen
Assessment of competencies in educational contexts, 91-120, 2008
762008
Sind die Big Five Rasch-skalierbar? Eine Reanalyse der NEO-FFI-Normierungsdaten.
J Rost, CH Carstensen, M von Davier
Diagnostica, 1999
761999
Multidimensional modeling of traits and response styles
E Wetzel, CH Carstensen
European Journal of Psychological Assessment, 2015
692015
The role of content and context in PISA interest scales: A study of the embedded interest items in the PISA 2006 science assessment
B Drechsel, C Carstensen, M Prenzel
International journal of science education 33 (1), 73-95, 2011
672011
Untersuchungsgegenstand, Fragestellungen und technische Grundlagen der Studie
J Baumert, C Artelt, CH Carstensen, H Sibberns, P Stanat
PISA 2000—Die Länder der Bundesrepublik Deutschland im Vergleich, 11-38, 2002
642002
NEPS Technical Report: scaling the data of the competence tests (NEPS Working Paper No. 14)
S Pohl, CH Carstensen
Bamberg, Germany: University of Bamberg, National Educational Panel Study, 2012
632012
Der Leseunterricht aus der Sicht der Lehrkräfte
EM Lankes, CH Carstensen
IGLU, 161-193, 2006
622006
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20