Folgen
Tim Fütterer
Tim Fütterer
Hector Research Institute of Education Sciences and Psychology, University of Tübingen
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-tuebingen.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
ChatGPT in education: global reactions to AI innovations
T Fütterer, C Fischer, A Alekseeva, X Chen, T Tate, M Warschauer, ...
Scientific reports 13 (1), 15310, 2023
352023
A different experience in a different moment? Teachers’ social media use before and during the COVID-19 pandemic
SJ Aguilar, JM Rosenberg, SP Greenhalgh, T Fütterer, A Lishinski, ...
Aera Open 7, 23328584211063898, 2021
352021
Quality beats frequency? Investigating students’ effort in learning when introducing technology in classrooms
T Fütterer, K Scheiter, X Cheng, K Stürmer
Contemporary Educational Psychology 69, 102042, 2022
292022
Will, skills, or conscientiousness: What predicts teachers’ intentions to participate in technology-related professional development?
T Fütterer, R Scherer, K Scheiter, K Stürmer, A Lachner
Computers & Education 198, 104756, 2023
212023
I can't get no (job) satisfaction? Differences in teachers' job satisfaction from a career pathways perspective
T Fütterer, L van Waveren, N Hübner, C Fischer, C Sälzer
Teaching and Teacher Education 121, 103942, 2023
212023
High-quality digital distance teaching during COVID-19 school closures: Does familiarity with technology matter?
T Fütterer, E Hoch, A Lachner, K Scheiter, K Stürmer
Computers & education 199, 104788, 2023
192023
Was bewegt Lehrpersonen während der Schulschließungen?–Eine Analyse der Kommunikation im Twitter-Lehrerzimmer über Chancen und Herausforderungen digitalen Unterrichts
T Fütterer, E Hoch, K Stürmer, A Lachner, C Fischer, K Scheiter
Zeitschrift Fur Erziehungswissenschaft 24 (2), 443, 2021
182021
Professional Development Portfolios im Vorbereitungsdienst
T Fütterer
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019
162019
Teaching characteristics in distance education—associations with teaching quality and students’ learning experiences
A Jaekel, T Fütterer, R Göllner
Teaching and Teacher Education 132, 104174, 2023
102023
Teacher collaboration and professional learning: Examining professional development during a national education reform
E Richter, T Fütterer, A Meyer, A Eisenkraft, C Fischer
OSF, 2022
92022
Zeit ist Bildung!? Zeit als notwendiger und hinreichender Faktor selbtsregulativer Prozesse am Beispiel des Portfolioeinsatzes in der zweiten Phase der Lehrerbildung
B Brouër, T Fütterer
Andreas Rausch/Julia Warwas/Jürgen Seifried/Eveline Wuttke (Hg …, 2015
62015
Screening Smarter, Not Harder: A Comparative Analysis of Machine Learning Screening Algorithms and Heuristic Stopping Criteria for Systematic Reviews in Educational Research
DG Campos, T Fütterer, T Gfrörer, R Lavelle-Hill, K Murayama, L König, ...
Educational Psychology Review 36 (1), 19, 2024
32024
Development and validation of a test to assess teachers' knowledge of how to operate technology
T Fütterer, R Steinhauser, S Zitzmann, K Scheiter, A Lachner, K Stürmer
Computers and Education Open 5, 100152, 2023
32023
Einstellungen Studierender zur Portfolioarbeit. Theoriebasierte Erfassung und erste deskriptive Befunde
L Feder, T Fütterer, C Cramer
Universität Tübingen, 2021
32021
Herausforderungen, Charakteristika und Struktur der Lehrkräfteausbildung unter besonderer Berücksichtigung des Vorbereitungsdienstes
T Fütterer
Professional Development Portfolios im Vorbereitungsdienst, 13-74, 2019
22019
Mismatch auf dem Ausbildungsmarkt: Eine Analyse der Ursachen freibleibender Lehrstellenplätze aus Sicht von Matching-BeraterInnen
V Gronau, T Fütterer, A Meisel
TALENTE. Zeitschrift für Bildung und Berufsorientierung 12 (26), 48-59, 2016
22016
When to stop and what to expect—An Evaluation of the performance of stopping rules in AI-assisted reviewing for psychological meta-analytical research
L König, S Zitzmann, T Fütterer, DG Campos, R Scherer, M Hecht
OSF, 2023
12023
Kompetenzen für das Lernen mit digitalen Medien: Eine konzeptuelle Analyse
E Hoch, T Fütterer
Bildung für eine digitale Zukunft, 81-101, 2023
12023
How do Teachers Collaborate in Informal Professional Learning Activities? An Epistemic Network Analysis
C Fischer, Y Omarchevska, T Fütterer, J Rosenberg
OSF Preprints, 2022
12022
Besser als gedacht? Individuelle Voraussetzungen von Schülerinnen und Schülern sowie Lehrpersonen zum Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Unterricht im tabletBW-Projekt
K Stürmer, T Fütterer, A Lachner, E Hoch, K Scheiter
Universität Tübingen, 2021
12021
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20