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Alexander Himme
Title
Cited by
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Year
Kostenrechnung
G Friedl, C Hofmann, B Pedell
Vahlen, 2014
253*2014
Gütekriterien der Messung: Reliabilität, Validität und Generalisierbarkeit
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 375-390, 2007
229*2007
Gütekriterien der Messung: Reliabilität, Validität und Generalisierbarkeit
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 485-500, 2009
2232009
When does market share matter? New empirical generalizations from a meta-analysis of the market share–performance relationship
A Edeling, A Himme
Journal of Marketing 82 (3), 1-24, 2018
1802018
Möglichkeiten der Stichprobenbildung
M Kaya, A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 79-88, 2009
1382009
The financial brand value chain: How brand investments contribute to the financial health of firms
M Fischer, A Himme
International Journal of Research in Marketing 34 (1), 137-153, 2017
1202017
Drivers of the cost of capital: The joint role of non-financial metrics
A Himme, M Fischer
International Journal of Research in Marketing 31 (2), 224-238, 2014
742014
Critical success factors of strategic cost reduction: Results from an empirical survey of German cost reduction projects
A Himme
Journal of Management Control 23, 183-210, 2012
432012
Pionier, früher Folger oder später Folger: welche Strategie verspricht den größten Erfolg?
M Von Fischer, A Himme, S Albers
The Journal of Business Economics 77 (5), 539-573, 2007
422007
Kostenmanagement: Bestandsaufnahme und kritische Beurteilung der empirischen Forschung
A Himme
Arbeitspapiere des Lehrstuhls für Innovation, Neue Medien und Marketing …, 2008
252008
Improving environmental management accounting: How to use statistics to better determine energy consumption
B Christensen, A Himme
Journal of Management Control 28 (2), 227-243, 2017
232017
Cost management projects in Germany
A Himme
142010
Kostenmanagement-Projekte in Deutschland
A Himme
Controlling 21 (7), 402-408, 2009
122009
Empirische Verallgemeinerung des Pioniervorteils? Eine kritische Analyse existierender Arbeiten und Leitlinien für die weitere Forschung auf diesem Gebiet
A Himme
Marketing: Zeitschrift für Forschung und Praxis, 169-182, 2006
122006
Does bigger still mean better? How digital transformation affects the market share–profitability relationship
FA Sklenarz, A Edeling, A Himme, JRK Wichmann
International Journal of Research in Marketing, 2024
112024
Are sponsors blamed for edging off? Consumer reactions to sponsorship terminations
O Schnittka, A Himme, D Papies, D Pellenwessel
Journal of business economics 87, 943-984, 2017
92017
Stock market reactions to downsizing announcements: an analysis through an institutional lens
AC Schulz, A Himme
Socio-Economic Review 20 (4), 1825-1855, 2022
42022
How firm communication affects the impact of layoff announcements on brand strength over time
S Stäbler, A Himme, A Edeling, M Backhaus
International Journal of Research in Marketing 40 (3), 700-723, 2023
32023
Firm-level risk disclosures: effects on the market value of firms during the risk materialization in the case of the covid-19 crisis
K Theile, A Himme, K Hoberg
Available at SSRN 3680064, 2020
32020
Brand Extension versus Co-Branding: Welche Strategie verspricht den größeren Erfolg?
A Himme, L Zuhorn
Marketing: Zeitschrift für Forschung und Praxis, 140-158, 2012
32012
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Articles 1–20