Follow
Alexander Himme
Title
Cited by
Cited by
Year
Gütekriterien der Messung: Reliabilität, Validität und Generalisierbarkeit
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 375-390, 2007
163*2007
Gütekriterien der Messung: Reliabilität, Validität und Generalisierbarkeit
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 375-390, 2007
1392007
Gütekriterien der Messung: Reliabilität, Validität und Generalisierbarkeit
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 485-500, 2009
1342009
Möglichkeiten der Stichprobenbildung
M Kaya, A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 79-88, 2009
1192009
When does market share matter? New empirical generalizations from a meta-analysis of the market share–performance relationship
A Edeling, A Himme
Journal of Marketing 82 (3), 1-24, 2018
782018
The financial brand value chain: How brand investments contribute to the financial health of firms
M Fischer, A Himme
International Journal of Research in Marketing 34 (1), 137-153, 2017
702017
Drivers of the cost of capital: The joint role of non-financial metrics
A Himme, M Fischer
International Journal of Research in Marketing 31 (2), 224-238, 2014
522014
Gütekriterien der Messung: Reliabilität, Validität und
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 383, 2006
412006
Pionier, früher Folger oder später Folger: welche Strategie verspricht den größten Erfolg?
M Von Fischer, A Himme, S Albers
Journal of Business Economics 77 (5), 539-573, 2007
392007
Critical success factors of strategic cost reduction
A Himme
Journal of Management Control 23 (3), 183-210, 2012
282012
Conjoint-Analysen
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 283-298, 2009
272009
Kostenmanagement: Bestandsaufnahme und kritische Beurteilung der empirischen Forschung
A Himme
Zeitschrift für Betriebswirtschaft 79 (9), 1051-1098, 2009
232009
Cost management projects in Germany
A Himme
142010
Improving environmental management accounting: how to use statistics to better determine energy consumption
B Christensen, A Himme
Journal of Management Control 28 (2), 227-243, 2017
112017
Gütekriterien der Messung: Reliabilität
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 485, 2013
92013
Kostenmanagement-Projekte in Deutschland
A Himme
Controlling 21 (7), 402-408, 2009
92009
Empirische Verallgemeinerung des Pioniervorteils? Eine kritische Analyse existierender Arbeiten und Leitlinien für die weitere Forschung auf diesem Gebiet
A Himme
Marketing: Zeitschrift für Forschung und Praxis, 169-182, 2006
92006
Are sponsors blamed for edging off? Consumer reactions to sponsorship terminations
O Schnittka, A Himme, D Papies, D Pellenwessel
Journal of Business Economics 87 (7), 943-984, 2017
62017
Eine kritische Analyse bestehender empirischer Arbeiten zum Kostenmanagement
A Himme
Manuskripte aus den Instituten für Betriebswirtschaftslehre der Universität Kiel, 2007
32007
Firm-level risk disclosures: Effects on the market value of firms during the risk materialization in the case of the COVID-19 crisis
K Theile, A Himme, K Hoberg
Available at SSRN 3680064, 2020
22020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20