Alexander Himme
TitleCited byYear
Gütekriterien der Messung: Reliabilität, Validität und Generalisierbarkeit
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 375-390, 2007
127*2007
Gütekriterien der Messung: Reliabilität, Validität und Generalisierbarkeit
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 485-500, 2009
1212009
Möglichkeiten der Stichprobenbildung
M Kaya, A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 79-88, 2009
1072009
Gütekriterien der Messung: Reliabilität, Validität und Generalisierbarkeit
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 375-390, 2007
1072007
Pionier, Früher Folger oder Später Folger: Welche Strategie verspricht den größten Erfolg?
M Von Fischer, A Himme, S Albers
Journal of Business Economics 77 (5), 539-573, 2007
352007
The financial brand value chain: How brand investments contribute to the financial health of firms
M Fischer, A Himme
International Journal of Research in Marketing 34 (1), 137-153, 2017
262017
Drivers of the cost of capital: The joint role of non-financial metrics
A Himme, M Fischer
International Journal of Research in Marketing 31 (2), 224-238, 2014
232014
Conjoint-Analysen
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 283-298, 2009
202009
Kostenmanagement: Bestandsaufnahme und kritische Beurteilung der empirischen Forschung
A Himme
Zeitschrift für Betriebswirtschaft 79 (9), 1051, 2009
142009
When does market share matter? New empirical generalizations from a meta-analysis of the market share–performance relationship
A Edeling, A Himme
Journal of Marketing 82 (3), 1-24, 2018
122018
Critical success factors of strategic cost reduction
A Himme
Journal of Management Control 23 (3), 183-210, 2012
122012
Cost management projects in Germany
A Himme
92010
Kostenmanagement-Projekte in Deutschland
A Himme
Controlling 21 (7), 402-408, 2009
82009
Gütekriterien der Messung: Reliabilität
A Himme
Methodik der empirischen Forschung, 485, 2013
72013
Empirische Verallgemeinerung des Pioniervorteils?
A Himme
Marketing ZFP 28 (3), 169-182, 2006
72006
Are sponsors blamed for edging off? Consumer reactions to sponsorship terminations
O Schnittka, A Himme, D Papies, D Pellenwessel
Journal of Business Economics 87 (7), 943-984, 2017
32017
Improving environmental management accounting: how to use statistics to better determine energy consumption
B Christensen, A Himme
Journal of Management Control 28 (2), 227-243, 2017
22017
Kostenrechnung: Übungen und Fallstudien
B Friedl, SE Göthlich, A Himme
Walter de Gruyter GmbH & Co KG, 2014
22014
Erfolgsfaktoren des Kostenmanagements und von Markteintrittsentscheidungen
A Himme
Christian-Albrechts Universität Kiel, 2008
22008
Eine kritische Analyse bestehender empirischer Arbeiten zum Kostenmanagement
A Himme
Manuskripte aus den Instituten für Betriebswirtschaftslehre der Universität Kiel, 2007
22007
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20