Follow
Peter Bak
Peter Bak
Hochschule Fresenius, Köln
Verified email at hs-fresenius.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Automatic vigilance: the attention-grabbing power of approach-and avoidance-related social information.
D Wentura, K Rothermund, P Bak
Journal of personality and social psychology 78 (6), 1024, 2000
6142000
Automatic attention to stimuli signalling chances and dangers: Moderating effects of positive and negative goal and action contexts
K Rothermund, D Wentura, PM Bak
Cognition & Emotion 15 (2), 231-248, 2001
992001
Sex differences in the attractiveness halo effect in the online dating environment
P Bak
Journal of Business and Media Psychology 1 (1), 1-7, 2010
542010
Sex differences in the attractiveness halo effect in the online dating environment
P Bak
Journal of Business and Media Psychology 1 (1), 1-7, 2010
542010
Flexible Zielanpassung und hartnäckige Zielverfolgung als Bewältigungsressourcen: Hinweise auf ein Regulationsdilemma.
PM Bak, J Brandtstädter
Zeitschrift für Psychologie mit Zeitschrift für angewandte Psychologie, 1998
501998
Werbe-und Konsumentenpsychologie: Eine Einführung
PM Bak
Schäffer-Poeschel, 2019
472019
Biases in self‐evaluation: moderating effects of attribute controllability
K Rothermund, PM Bak, J Brandtstädter
European Journal of Social Psychology 35 (2), 281-290, 2005
382005
Wirtschafts-und Unternehmensethik
PM Bak
Eine Einführung, Schäffer-Poeschel-Verlag, Stuttgart, 2014
25*2014
Zu Gast in Deiner Wirklichkeit: Empathie als Schlüssel gelungener Kommunikation
PM Bak
Springer-Verlag, 2015
202015
Lernen, Motivation und Emotion: Allgemeine Psychologie II–das Wichtigste, prägnant und anwendungsorientiert
PM Bak
Springer-Verlag, 2019
17*2019
Lernen, motivation und emotion
PM Bak
Springer, 2019
172019
Lernen
PM Bak
Motivation und Emotion: Allgemeine Psychologie II–das Wichtigste, prägnant …, 2019
152019
Wie man Psychologie als empirische Wissenschaft betreibt: wissenschaftstheoretische Grundlagen im Überblick
PM Bak
Springer-Verlag, 2015
132015
Mir gefällt's, wenn's euch gefällt! Konformitätseffekte bei Facebook
PM Bak, T Keßler
Journal of Business and Media Psychology 3 (2), 2012
132012
Wahrnehmung, Gedächtnis, Sprache, Denken
PM Bak
Springer, 2020
122020
Erfolgreiche Kundenansprache nach Plan
PM Bak
Springer-Verlag, 2016
92016
Ratings for possessor-vs. other-relevance of adjectives
D Wentura, K Rothermund, P Bak
Unpublished data, 1998
91998
Materialismus, Selbstwert, Lebenszufriedenheit und Mediennutzung
PM Bak
Journal of Business and Media Psychology 2 (2), 2011
82011
Flexible goal adjustment and tenacious goal pursuit as coping resources: Hints to a regulatory dilemma
PM Bak, J Brandstaedter
ZEITSCHRIFT FUR PSYCHOLOGIE-LEIPZIG- 206, 235-250, 1998
81998
If you like it, I like it! Conformity on Facebook
P Bak, T Keßler
Journal of Business and Media Psychology 3 (2), 23-30, 2012
72012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20