Werner Wirth
Werner Wirth
Professor für Publizistikwissenschaft und empirische Medienforschung
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ipmz.uzh.ch
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
A process model of the formation of spatial presence experiences
W Wirth, T Hartmann, S Böcking, P Vorderer, C Klimmt, H Schramm, ...
Media Psychology 9 (3), 493-525, 2007
6262007
More than meets the eye
J Matthes, C Schemer, W Wirth
International Journal of Advertising 26 (4), 477-503, 2007
2752007
Beyond pleasure: Exploring the eudaimonic entertainment experience
W Wirth, M Hofer, H Schramm
Human Communication Research 38 (4), 406-428, 2012
2052012
MEC spatial presence questionnaire (MEC-SPQ): Short documentation and instructions for application
P Vorderer, W Wirth, FR Gouveia, F Biocca, T Saari, F Jäncke, S Böcking, ...
Report to the European Community, Project Presence: MEC (IST-2001-37661), 2004
1962004
An integrative model of mobile phone appropriation
W Wirth, T Von Pape, V Karnowski
Journal of Computer‐Mediated Communication 13 (3), 593-617, 2008
1752008
Selektion im Internet. Empirische Analysen zu einem Schlüsselkonzept
W Wirth, Werner & Schweiger
Westdt. Verl., 1999
146*1999
Media and emotions
W Wirth, H Schramm
Communication Research Trends 24 (3), 2005
1392005
Does “Passing the Courvoisier” always pay off? Positive and negative evaluative conditioning effects of brand placements in music videos
C Schemer, J Matthes, W Wirth, S Textor
Psychology & Marketing 25 (10), 923-943, 2008
1332008
Von der Information zum Wissen: Die Rolle der Rezeption für die Entstehung von Wissensunterschieden: ein Beitrag zur Wissenskluftforschung
W Wirth
Westdeutscher Verlag, 1997
131*1997
Selektion neu betrachtet: Auswahlentscheidungen im Internet
W Wirth, W Schweiger
Selektion im Internet. Empirische Analysen zu einem Schlüsselkonzept, 43-74, 1999
1261999
Methodologische und konzeptionelle Aspekte der Glaubwürdigkeitsforschung
W Wirth
RÖSSLER, Patrick; WIRTH, Werner (Hg.). Glaubwürdigkeit im Internet …, 1999
1171999
Die Nachrichtenwertforschung auf dem Weg zum Publikum: eine experimentelle Überprüfung des Einflusses von Nachrichtenfaktoren bei der Rezeption
C Eilders, W Wirth
Publizistik 44 (1), 35-57, 1999
112*1999
Measuring Populist Attitudes on Three Dimensions
A Schulz, P Müller, C Schemer, DS Wirz, M Wettstein, W Wirth
Zurich, Switzerland: NCCR Democracy Working Paper [available on request], 2016
1092016
Value resonance and value framing effects on voting intentions in direct-democratic campaigns
C Schemer, W Wirth, J Matthes
American Behavioral Scientist 56 (3), 334-352, 2012
1082012
Designs and methods of comparative political communication research
W Wirth, S Kolb
Comparing political communication. Theories, cases, and challenges, 87-111, 2004
1052004
Exploring the paradox of sad-film enjoyment: The role of multiple appraisals and meta-appraisals
H Schramm, W Wirth
Poetics 38 (3), 319-335, 2010
1032010
Inhaltsanalysen im World Wide Web
P Rössler, W Wirth
Inhaltsanalyse. Perspektiven, Probleme, Potentiale. Köln: Herbert von Halem …, 2001
87*2001
Heuristic and systematic use of search engines
W Wirth, T Böcking, V Karnowski, T Von Pape
Journal of Computer‐Mediated Communication 12 (3), 778-800, 2007
812007
Testing a universal tool for measuring parasocial interactions across different situations and media: Findings from three studies.
H Schramm, W Wirth
Journal of Media Psychology: Theories, Methods, and Applications 22 (1), 26, 2010
802010
Inhaltsanalyse: Perspektiven, Probleme, Potentiale
W Wirth, E Lauf
Halem, 2001
802001
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20