Folgen
Elisabeth Höhne
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
When grades are high but self-efficacy is low: Unpacking the confidence gap between girls and boys in mathematics
L Zander, E Höhne, S Harms, M Pfost, MJ Hornsey
Frontiers in psychology 11, 552355, 2020
462020
Sources of male and female students’ belonging uncertainty in the computer sciences
E Höhne, L Zander
Frontiers in psychology 10, 447365, 2019
462019
Belonging uncertainty as predictor of dropout intentions among first-semester students of the computer sciences
E Höhne, L Zander
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (5), 1099-1119, 2019
282019
Perceived peer exclusion as predictor of students’ help-seeking strategies in higher education
L Zander, E Höhne
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2021
82021
Can I dismiss the stereotype–as my teacher did? Influence of stereotype activation and an immigrant teacher on student learning
K Ollrogge, M Frühauf, T Mros, J Böttger, E Höhne, N McElvany, L Zander, ...
Social Psychology of Education 25 (4), 745-766, 2022
72022
Too good to belong: Kompetenzbezogene und soziale Prädiktoren des Zugehörigkeitsgefühls im Lehramtsstudium Sonderpädagogik [Too good to belong: competency-related and social …
L Zander, E Höhne
Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer …, 2021
62021
Perceived Stress, Individual Psychological Resources, and Social Resources Among Computer Science Students During the COVID-19 Pandemic
E Höhne, SP Fekete, J Schild, L Zander
Frontiers in Education 7, 840216, 2022
22022
Aufwachsen mit anderen: Peerbeziehungen als Bildungsfaktor
B Berweger, K Bianchy, H Dumont, B Gniewosz, M Harks, E Höhne, ...
Kohlhammer Verlag, 2021
12021
Peerinteraktionen im Klassenzimmer
E Höhne
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 20, 537-543, 2017
12017
Levels and facets of university students' stress during the COVID‐19 pandemic: Longitudinal evidence from the first two academic years in Germany and the US
E Höhne, L von Keyserlingk, J Haase, R Arum, L Zander
Social and Personality Psychology Compass 18 (3), e12935, 2024
2024
Guest Editorial-Gendered Pathways: Identifying Barriers and Building Bridges to STEM Education and Careers
E Höhne, L Zander, HMG Watt
International Journal of Gender, Science and Technology 15 (3), 237-241, 2023
2023
How do others think about my group? Adolescents’ meta-stereotypes about Turkish-and German-origin students’ subject-related German and general school competence
J Haase, E Höhne, B Hannover, N McElvany, L Zander
Social Psychology of Education, 1-20, 2023
2023
Entwicklung fachlicher Hilfenetzwerke unter Peers: Eine soziometrische Analyse unter besonderer Berücksichtigung des Geschlechts
L Zander, T Niemann, J Haase, E Höhne
PraxisForschungLehrer* innenBildung. Zeitschrift für Schul-und …, 2022
2022
15 Fachliche Hilfesuche unter Peers in analogen und digitalen Lernumwelten
E Höhne, T Niemann
Aufwachsen mit Anderen: Peerbeziehungen als Bildungsfaktor, 2021
2021
Studienabbruch [Dossier]: Martin Neugebauer [et al.]; Springer Link
M Neugebauer, U Heublein, A Daniel, S Isleid, A Woisch, J Fleischer, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, p. 1019-1202, 2019
2019
Handbook of Social Influences in School Contexts. Social-Emotional, Motivation, and Cognitive Outcomes
E Hoehne
ZEITSCHRIFT FUR ERZIEHUNGSWISSENSCHAFT 20 (3), 537-543, 2017
2017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–16