Christoph Lindner
TitelZitiert vonJahr
EEG-guided transcranial magnetic stimulation reveals rapid shifts in motor cortical excitability during the human sleep slow oscillation
TO Bergmann, M Mölle, MA Schmidt, C Lindner, L Marshall, J Born, ...
The Journal of Neuroscience 32 (1), 243-253, 2012
1032012
The dimensionality of the Brief Self-Control Scale—An evaluation of unidimensional and multidimensional applications
C Lindner, G Nagy, J Retelsdorf
Personality and Individual Differences 86, 465-473, 2015
422015
A new perspective on the interplay between self-control and cognitive performance: Modeling progressive depletion patterns
C Lindner, G Nagy, WAR Arhuis, J Retelsdorf
PloS one 12 (6), e0180149, 2017
212017
Weakening self-control biases the emotional evaluation of appetitive cues
CD Wiesner, C Lindner
PloS one 12 (1), e0170245, 2017
92017
Forschungsdesiderate und Perspektiven–Ausblick auf ein Projekt zur Untersuchung mathematisch-naturwissenschaftlicher Kompetenzen in der beruflichen Erstausbildung (ManKobE)
J Retelsdorf, C Lindner, R Nickolaus, E Winther, O Köller
Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik, Beiheft 26, 227-234, 2013
82013
The need for self-control in achievement tests: Changes in students’ state self-control capacity and effort investment
C Lindner, G Nagy, J Retelsdorf
Social Psychology of Education 21 (5), 1113-1131, 2018
72018
Das Web 2.0 als Medium und Plattform für Soziales Marketing
C Lindner
Universität Kiel: Institut für Psychologie. Verfügbar unter: http://www …, 2009
52009
Ein konfirmatorisches Cosinusfunktionsmodell für den Circumplex: Eine Integration der variablenbezogenen und personenbezogenen Perspektive.
G Nagy, C Lindner, O Lüdtke, U Trautwein
Berufliche Interessen: Beiträge zur Theorie von J. L. Holland, pp.185 - 223, 2015
3*2015
Measuring Self-Control Depletion in Achievement Situations: A Validation of the 5-Item Brief State Self-Control Capacity Scale
C Lindner, MA Lindner, J Retelsdorf
Diagnostica, 2019
12019
Die 5-Item-Skala zur Messung der momentan verfügbaren Selbstkontrollkapazität (SMS-5) im Lern-und Leistungskontext
C Lindner, MA Lindner, J Retelsdorf
Diagnostica, 2019
12019
Personality traits and basic psychological need satisfaction: Their relationship to apprentices’ life satisfaction and their satisfaction with vocational education and training
A Volodina, C Lindner, J Retelsdorf
International Journal of Educational Research 93, 197 - 209, 2019
12019
EEG-triggered transcranial magnetic stimulation reveals motor cortical excitability changes during up-and down-states of the human sleep slow oscillation: o131
TO Bergmann, M Mölle, MA Schmidt, C Lindner, L Marshall, J Born, ...
Journal of Sleep Research 19, 33-34, 2010
12010
Perceived—and not manipulated—self-control depletion predicts students’ achievement outcomes in foreign language assessments
C Lindner, J Retelsdorf
Educational Psychology, 1-19, 2019
2019
STePS 2019: Skalenhandbuch zur Dokumentation der Evaluationsinstrumente im Projekt „Lehramt mit Perspektive an der CAU Kiel“ – 3. Messzeitpunkt.
B Carstensen, C Lindner, U Klusmann, M Baum, B Brouër, A Burda-Zoyke, ...
Kiel:IPN. ISBN: 978-3-89088-303-8, 2019
2019
Buchbesprechung: Spinath, B. & Brünken, R.(2016). Pädagogische Psychologie–Diagnostik, Evaluation und Beratung
C Lindner
Psychologie in Erziehung und Unterricht 66, 75-76, 2019
2019
Educational Psychology-Diagnostics, Evaluation and Counseling
C Lindner
PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT 66 (1), 75-76, 2019
2019
STePS 2018: Skalenhandbuch zur Dokumentation der Evaluationsinstrumente im Projekt „Lehramt mit Perspektive an der CAU Kiel“ – 2. Messzeitpunkt.
C Lindner, U Klusmann, M Baum, B Brouër, A Burda-Zoyke, T Heinz, ...
Kiel:IPN. ISBN: 978-3-89088-295-6, 2018
2018
STePS 2017: Skalenhandbuch zur Dokumentation der Evaluationsinstrumente im Projekt „Lehramt mit Perspektive an der CAU Kiel“ – 1. Messzeitpunkt.
C Lindner, U Klusmann, M Baum, B Brouër, T Heinz, J Kilian, ...
Kiel: IPN. ISBN: 978-3-89088-294-9, 2018
2018
Fachwissenschaftliche und fachdidaktische Inhalte in der Lehramtsausbildung – Empirische Evidenz für die Notwendigkeit einer integrativen Vernetzung
C Lindner, U Klusmann
Vernetzung in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung: Ansätze, Methoden und …, 2018
2018
Die Rolle dispositioneller und situativer Selbstkontrolle in Test-und Leistungssituationen
C Lindner
Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, 2016
2016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20